CONTINUARE 6- PEDAGOGIE

In jos

CONTINUARE 6- PEDAGOGIE

Mesaj  Admin la data de Sam Ian 12, 2008 4:46 pm

CONTINUARE
86. Evaluarea sumativa/cumulativa se realizeaza:
a. la inceputul procesului de invatamant
b. imediat dupa inceputul noului program
c. imediat dupa evaluarea formativa
d. la sfarsitul unei structuri unitare din punct de vedere tematic
e. concomitent cu evaluarea formativa, atunci cand se pun note
87. Standardele curriculare de performanta reprezinta un sistem de referinta ……… pentru toti
elevii, stabilit la sfarsitul unei perioade de scolaritate
a. unitar
b. combinat
c. facultativ
d. obligatoriu
e. optional
29
88. Pentru verificarea continutului experimental si practic al instruirii se utilizeaza, mai ales:
a. verificarile orale
b. lucrarile scrise
c. probe practice
d. metode evaluare alternative (referat, portofoliu)
e. testul docimologic
89. Variabilitatea aprecierilor rezultatelor elevilor, cauzata de influenta notelor date de alti
profesori, este o „eroare de evaluare” denumita:
a. efect de contrast
b. efect de anticipatie
c. efect de contaminare
d. efect bland
e. efect Pygmalion
90. Verificarea tuturor elevilor si a intregii materii este realizata prin tehnicile strategiei de:
a. Evaluare initiala
b. Evaluare cumulativa
c. Evaluare formativa
91. Analiza greselilor tipice este realizata prin:
a. tabelul rezultatelor
b. fisa de organizare a probei
c. analiza de continut a probei
d. media aritmetica
e. modul
92. Nota cu frecventa cea mai mare este data de:
a. media aritmetica
b. modul
c. raport
d. amplitudine
e. analiza de continut a probei
30
93. Acuratetea si asezarea in pagina, efortul depus de elev, gradul de constiinciozitate primeaza fata de
obiectivele evaluarii in:
a. eroarea logica (eroarea constanta)
b. efectul de ordine
c. efectul halo
d. notarea eticheta
e. efectul de ancorare
94. Subaprecierea performantelor elevilor, ca urmare a parerii nefavorabile pe care educatorul si-a
format-o despre capacitatile acestora caracterizeaza:
a. eroarea logica
b. efectul de ordine
c. efectul halo
d. efectul pygmalion
e. efectul de ancorare
95. Continutul textului din itemii probei trebuie sa concorde cu comportamentele prefigurate de obiective
si, implicit, cu continuturile ce au fost predate si invatate. Aceasta este o cerinta prefigurata de
calitatea probei denumita:
a. validitate concurenta
b. validitate de construct
c. validitate predictiva
d. fidelitate
e. obiectivitate
96.
Concordanta dintre forma, continutul testului si nivelul de varsta al elevului este stipulata de calitatea
probei denumita:
a. validitate concurenta
b. validitate de construct
c. validitate predictiva
d. fidelitate
e. aplicabilitate
31
MATCHING
Analizati continutul celor doua parti ale frazei si stabiliti corespondenta intre numarul
intrebarii si varianta considerata corecta, dupa urmatoarele variante de raspuns:
a. daca ambele sunt adevarate
b. daca prima este adevarata si a doua este falsa
c. daca prima este falsa si a doua este adevarata
d. daca ambele sunt false
1. Teoria generala a procesului de invatamant poarta denumirea de didactica speciala (metodica
predarii). Legile generale ale procesului de invatamant se manifesta in mod specific, la nivelul
fiecarei discipline scolare
2. Obiectivele procesului de invatamant sunt de natura instructiva si educativa. Intentionalitatea
procesului de invatamant este exprimata prin obiectivele pedagogice
3. Principiile procesului de invatamant desemneaza normele particulare de activitatea didactica.
Principiile procesului de invatamant sunt abordate in perspectiva sistemica
4. Procedeele didactice sunt tehnici limitate de actiune. Metodele de invatamant cuprind un
ansamblu organizat de procedee didactice
5. Explicatia se bazeaza pe demersul rationamentului deductiv. Metoda demonstratiei se bazeaza
pe utilizarea materialului didactic
6. Metoda problematizarii poate fi considerata ca fiind o modalitate de realizare a invatarii prin
descoperire. In activitatile bazate pe actiune directa (operationale), sunt utilizate ca metode
invatamant observarea si modelarea
7. Studiul de caz se bazeaza pe demersul rationamentului inductiv (de la particular la general). In
aplicarea metodei studiului de caz, cazul ales trebuie sa fie reprezentativ si sa condenseze ceea
ce este esential pentru domeniul de analiza
8. Testele docimologice sunt mijloace de evaluare a rezultatelor. Mijloacele audio-video
predispun la o anumita standardizare si uniformizare a perceperii si interpretarii realitatii
9. Lectia mixta cuprinde toate verigile/etapele reprezentative ale unei activitati
instructiv-educative. Tipul de lectie cel mai frecvent intalnit in practica scolara este lectia de
dobandire de cunostinte
10. Succesiunea secventelor/etapelor unei lectii este intotdeauna aceeasi. Dintr-o lectie
introductiva nu poate lipsi etapa de verificare a cunostintelor anterioare
11. Standardele de performanta au rol in reglarea activitatii didactice. Standardele de evaluare
constituie criterii de evaluare pentru cunostinte, atitudini si comportamente testate la sfarsitul
unei etape sau trepte de scolaritate
12. Evaluarea formativa se realizeaza prin verificarea tuturor elevilor din intreaga materie.
Evaluarea initiala stabileste un „diagnostic” pe baza de probe orale si lucrari scrise
13. Notarea reciproca dezvolta la elevi capacitatea de autocontrol. Asigurarea conexiunii inverse
este o etapa a lectiei mixte
14. Conexiunea inversa nu intra in sistemul cerintelor principiilor didactice. Principiul insusirii
temeinice a cunostintelor este un principiu care vizeaza continutul invatamantului
15. Unitatile de invatare se indica prin titluri (teme) stabilite de profesor. Profesorul nu poate
modifica in proiectul unitatii de invatare activitatile de invatare din programa scolara
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum