CONTINUARE 5-PEDAGOGIE

In jos

CONTINUARE 5-PEDAGOGIE

Mesaj  Admin la data de Sam Ian 12, 2008 4:45 pm

CONTINUARE
69. Unul din cele mai vechi sistemele de notare, care se mai utilizeaza in invatamantul prescolar este:
a. Notarea prin calificative
b. Notarea prin culori.
70. Sanctionarea prin nota a unor erori sau lipse de cunostinte, chiar si atunci cand acestea nu au
fost asimilate de marea majoritate a elevilor clasei sau nu constituie concepte-cheie, vizate de
obiectivele programei se numeste:
a. Notarea strategica
b. Notarea „sanctiune”
c. Notarea „speculativa”
d. Notarea „eticheta”
71. Obiectul de studiu al Teoriei instruirii (Didacticii generale) este dat de:
a. activitatea de invatare
b. metodele de invatamant
c. procesul de invatamant
d. activitatea de predare
e. proiectarea didactica
72. Precizati activitatile didactice (fundamentale) in procesul de invatamant:
a. metode, tehnici, strategii
b. resurse tehnico-materiale
c. predarea, invatarea, evaluarea
d. continutul si timpul de invatare
e. resursele umane si relatiile pedagogice stabilite intre acestea
73. Completati cu atributul corespunzator: „Procesul de invatamant are caracteristica unui proces
unui proces ………………unitar.”
a. bilateral
b. unilateral
c. multilateral
d. integral
e. partial
26
74. Desemnati caracteristica principiilor didactice exprimata prin formularea: ”Legitatile
procesului de invatamant au in vedere toate componentele procesului de invatamant ca sistem
unitar”.
a. caracter normativ
b. caracter sistematic
c. caracter general
d. caracter dinamic
75. Cerinte privind implicarea elevilor in procesul de invatamant prin efort de gandire si efort
personal de integrare a noilor cunostinte in sistemul cunostintelor anterioare sunt formulate
prin:
a. principiul accesibilitatii cunostintelor, priceperilor si deprinderilor
b. principiul sistematizarii si continuitatii in invatamant
c. principiul insusirii temeinice
d. principiul insusirii active si constiente a cunostintelor, priceperilor si deprinderilor
e. principiul unitatii dintre senzorial si rational in procesul de invatamant
76. Transmiterea de cunostinte, formarea de capacitati intelectuale se realizeaza intr-un timp
foarte scurt prin utilizarea:
a. metodelor de comunicare orala
b. metodelor de comunicare scrisa
c. metodelor de descoperire
d. metodelor bazate pe contactul cu realitatea
e. metodelor bazate pe actiune directa
77. Metoda cu ajutorul careia, prin intrebari succesive, elevii sunt condusi spre dobandirea de
cunostinte noi este:
a. problematizarea
b. conversatia euristica
c. conversatia introductiva
d. conversatia de clasificare
e. conversatia de aprofundare
27
78. Transmiterea unei cantitati mari de informatie intr-un timp foarte scurt este un avantaj pe
care-l ofera utilizarea:
a. conversatiei euristice
b. problematizarii
c. exercitiului
d. expunerii
e. demonstratiei
79. Perceperea materialului didactic este bine sa se faca prin intermediul a cat mai multor
analizatori. Aceasta este o cerinta comuna pentru:
a. metoda exercitiului si principiul insusirii temeinice
b. metoda demonstratiei si principiul corelatiei dintre senzorial si rational (principiul
intuitiei)
c. metoda explicatiei si principiul respectarii particularitatilor de varsta si
individuale (principiul accesibilitatii)
d. metoda modelarii si principiul legarii teoriei de practica
e. metoda jocului de rol si principiul conexiunii inverse
80. Formarea priceperilor si a deprinderilor se realizeaza prin:
a. metoda conversatiei catehetice
b. metoda demonstratiei
c. metoda explicatiei
d. metoda exercitiului
e. metoda problematizarii
81. Stabiliti care din afirmatiile de mai jos nu caracterizeaza mijlocele de invatamant:
a. mijloacele de invatamant indeplinesc functii formative si informative
b. mijloacele audio-video dezvolta operatiile de abstractizare si generalizare
c. mijloacele de invatamant sustin activitatea independenta
82. Organizarea procesului de invatamant pe clase si lectii este initiat de:
a. J.A. Comenius
b. J.J. Rousseau
c. J.F. Herbart
28
83. Precizati metoda de invatamant care poate constitui procedeu al metodelor de verificare orala:
a. problematizarea
b. exercitiul
c. conversatia catehetica
d. conversatia euristica
e. activitatea cu manualul
84. Utilizarea reprezentarilor grafice sau pe baza unui desen, la tabla, se realizeaza in cadrul
metodei:
a. explicatiei
b. demonstratiei
c. exercitiului
d. conversatiei
e. studiului de caz
85. Documentul administrativ care asociaza elementele programei cu repartizarea de timp
considerata optima de catre profesor pe parcursul anului scolar este:
a. Planul de invatamant
b. Planificarea anuala
c. Proiectul de lectie
d. Proiectul unitatii de invatare
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum