CONTINUARE 4-PEDAGOGIE

In jos

CONTINUARE 4-PEDAGOGIE

Mesaj  Admin la data de Sam Ian 12, 2008 4:44 pm

CONTINUARE
46. Sistemul de invatamant pe clase si lectii este initiat in sec al XVII-lea de:
a. Herbart
b. Diesterweg
c. Pestalozzi
d. Comenius
e. Thorndike
47. Ce sistem de invatamant este individualizat prin fise de dezvoltare, fise de recuperare, fise de
lucru, fise de control?
a. Sistemul monitorial
b. Sistemul centrelor de interes
c. Sistemul Dottrens
d. Sistemul Winnetka
48. Principalele tipuri de lectie sunt: lectia de comunicare/de dobandire de cunostinte;
lectia de recapitulare, sistematizare si consolidare a cunostintelor; lectia de evaluare; lectia
combinata sau mixta si:
a. Lectia de formare a priceperilor si deprinderilor
b. Lectia de aplicare a cunostintelor
c. Lectia de formare a abilitatilor
21
49. Alegerea metodei de instruire se face in functie de doua categorii de factori: ??obiectivi
(natura finalitatilor; logica interna a stiintei; mecanismele invatarii etc..) si ??subiectivi:
a. Sarcina didactica de baza
b. Contextul uman si didactic in care se aplica metoda
c. Personalitatea profesorului
d. Psihologia elevului /a clasei
e. Toate variantele
50. Functiile metodelor de instruire sunt: functii generale (functia cognitiva, functia
instrumentala, functia normativa, functia motivationala, functia formativa) si:
a. Functia afectiva
b. Functia vocationala
c. Functiile particulare
51. Ce metoda este o varianta a discutiei in grup, avand ca obiectiv producerea de idei noi sau
gasirea celei mai bune solutii pentru o problema de rezolvat, prin participarea membrilor
grupului?
a. Conversatia de verificare si apreciere
b. Conversatia de fixare si consolidare
c. Brainstorming
d. Problematizarea
52. Metoda „Phillips 6 – 6” consta in:
a. Rezolvarea a 6 sarcini in 6 minute
b. Rezolvarea sarcinii in grupuri de cate 6 elevi in timp de 6 minute
c. Rezolvarea a 6 sarcini in grupuri de cate 6 elevi
53. Ce metoda consta in etalarea unor situatii tipice, reprezentative pentru o clasa de fenomene,
ale caror trasaturi sunt cercetate?
a. Studiul de caz
b. Simularea (Joc de rol)
c. Metoda cubului
d. Expunerea
22
54. Cartile, cursurile, indrumatoarele, culegerile de texte, culegerile de exercitii si probleme,
revistele de specialitate sunt:
a. Mijloace naturale
b. Mijloacele de substitutie
c. Mijloace obiectuale
d. Mijloace iconice
e. Mijloacele „Gutenberg”
55. Cele patru niveluri a modelului de proiectare curriculara sunt:
a. Organizarea activitatii; planificarea globala a activitatii didactice; realizarea
activitatii didactice; finalizarea activitatii
b. Organizarea activitatii, realizarea scenariului, evaluarea, concluziile de final
c. Planificarea globala a activitatii didactice, analiza strategiei de predare, aplicarea
strategiei; evaluarea planificarii
56. Cine s-a ocupat de teoria proiectarii didactice si a in a conturat structura interna a lectiei?
a. Gagné
b. Herbart
c. Comenius
d. Dewey
57. Proiectarea activitatii profesorului-diriginte este realizata la nivelul unui document de
planificare globala, numit, in mod conventional:
a. Caietul dirigintelui
b. Catalogul dirigintelui
c. Programa diregintelui
58. Principiile didactice se refera la norme orientative, teze generale cu caracter director, care pot
da un sens functional:
a. Procesului didactic
b. Statutului cadrului didactic
c. Institutiei de invatamant
23
59. Esenta carui principiu vizeaza cunostintele si deprinderile stipulate prin planuri, programe,
manuale, activitati practice – sa fie astfel selectate, articulate si expuse incat ele sa poata fi
asimilate si valorificate optim de catre elevi?
a. Principiul sistematizarii si continuitatii in invatare
b. Principiul intuitiei
c. Principiul insusirii temeinice a cunostintelor, priceperilor si deprinderilor
d. Principiul accesibilitatii cunostintelor, deprinderilor, priceperilor
e. Principiul participarii active si constiente a elevului in activitatea de predare,
invatare, evaluare
60. Cele trei concepte care definesc actul evaluativ sunt:
a. Masurarea, si aprecierea
b. Masurarea, aprecierea si decizia
c. Observatia, analiza si aprecierea
d. Observatia, analiza si decizia
e. Observatia, masurarea, si aprecierea
61. Functiile generale ale evaluarii sunt:
a. Functia constatativa si functia diagnostica
b. Functia prognostica si functia evaluativa
c. Functia evaluativa, functia prognostica si functia diagnostica
d. Functia constatativa, functia diagnostica si functia prognostica
62. Completati enuntul: „( ... ) este modul traditional de verificare a pregatirii elevilor care intervine dupa
un ansamblu de sarcini de invatare care pot corespunde unui capitol, unei unitati de invatare, unui
semestru, an sau ani scolari.”
a. Evaluarea initiala
b. Evaluarea formativa
c. Evaluarea sumativa
63. Conversatia de verificare, interviul, verificarea orala pe baza de imagini, povestirea sau
repovestirea, citirea unor dialoguri incomplete, verificarea orala cu statut de examen sunt
tehnici de realizare a examinarilor:
a. Finale
b. Formale
c. Orale
d. Scolare
24
64. Completati enuntul: ( ...) pot fi clasificate in: probe de control curent (extemporale); probe de
evaluare periodica; probe semestriale (teze).
a. Probele scrise
b. Probele cognitive
c. Probele institutionale
65. Calitatile unei probe (test) sunt:
a. Fidelitatea, validitatea, obiectivitatea, aplicabilitatea
b. Fidelitatea, diagnosticitatea, obiectivitatea, aplicabilitatea
c. Validitatea, obiectivitatea, aplicabilitatea, spontanietatea
66. Aranjati in ordine etapele elaborarii unei probe scrise:
A.Elaborarea / redactarea probei de evaluare.
B.Stabilirea scopului si a functiilor unei probe.
C.Stabilirea continuturilor esentiale si a obiectivelor operationale corespunzatoare.
a. A, B, C
b. B, C, A
c. C, A, B
d. B, A, C
e. A, C, B
67. Completati enuntul: „( ...) reflecta dobandirea unor competente la o anumita disciplina si
intr-un timp determinat. Este un instrument complex care reuneste intr-un dosar toate elementele
reprezentative pentru activitatea de invatare desfasurata.”
a. Fisele de activitate personala a elevilor
b. Portofoliul
c. Probele practice
d. Toate variantele
68. Notarea cu ajutorul literelor este specifica tarilor:
a. Arabe
b. Anglo-saxone
c. Europene
d. Sud-Americane
e. Americii Latine
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum