CONTINUARE 3-PEDAGOGIE

In jos

CONTINUARE 3-PEDAGOGIE

Mesaj  Admin la data de Sam Ian 12, 2008 4:43 pm

CONTINUARE
21. Ordonati urmatoarea succesiune de evenimente, astfel incat sa fie evidentiata relatia dintre evaluare si
celelalte componente ale actului didactic (D.P. Ausubel)
a. Succesiunea este: 1.proiectarea si executarea programului de realizare a scopurilor
propuse; 2.stabilirea scopurilor pedagogice, prin prisma comportamentului dezirabil al
elevilor; 3.masurarea rezultatelor aplicarii programului
b. Succesiunea este: 1.stabilirea scopurilor pedagogice, prin prisma comportamentului
dezirabil al elevilor; 2.proiectarea si executarea programului de realizare a scopurilor
propuse; 3.masurarea rezultatelor aplicarii programului
c. Succesiunea este: 1.masurarea rezultatelor aplicarii programului; 2.proiectarea si
executarea programului de realizare a scopurilor propuse;3.stabilirea scopurilor
pedagogice, prin prisma comportamentului dezirabil al elevilor
d. Succesiunea este: 1.masurarea rezultatelor aplicarii programului; 2. stabilirea
scopurilor pedagogice, prin prisma comportamentului dezirabil al elevilor;
3.proiectarea si executarea programului de realizare a scopurilor propuse.
22. Precizati care din urmatoarele concepte sugereaza cel mai bine legatura dintre evaluator si evaluat pe
tot parcursul procesului didactic, pe de o parte, si legatura activitatii de evaluare cu activitatea de
predare si de invatare, pe de alta parte:
a. evaluare (evaluation)
b. assessement (lat.assidere – a sta langa)
c. masurare
d. apreciere
e. decizie
23. Succesiunea actiunilor evaluative cu valoare formativa propuse de Linda Allal:
a. Culegerea informatiilor; interpretarea informatiilor/diagnosticul factorilor care sunt la
originea dificultatilor observate la elevi; adaptarea activitatilor de predare si de invatare
in functie de interpretarea data informatiilor culese
b. Culegerea informatiilor; interpretarea informatiilor/diagnosticul factorilor care sunt la
originea dificultatilor observate la elevi; adaptarea activitatilor de predare si de invatare
in functie de interpretarea data informatiilor culese
c. Culegerea informatiilor; interpretarea informatiilor/diagnosticul factorilor care sunt la
originea dificultatilor observate la elevi; adaptarea activitatilor de predare si de invatare
in functie de interpretarea data informatiilor culese
d. Culegerea informatiilor privind progresele si dificultatile de invatare, intalnite la elevi;
interpretarea informatiilor, diagnosticul factorilor care sunt la originea dificultatilor
observate la elevi; adaptarea activitatilor de predare si de invatare in functie de
interpretarea data informatiilor culese
16
24. Teoria si metodologia instruirii studiaza:
a. Conceperea, organizarea si desfasurarea procesului de invatamant
b. Aplicarea didacticii la predarea unei anumite discipline
c. Posibilitatile de predare la diferite niveluri ale ariilor curriculare
d. Raportul dintre obiective si continut
e. Contextul social care influenteaza procesului de invatamant
25. Problematica didacticii generale cuprinde:
a. Finalitatile procesului de invatamant, continutul invatamantului, analiza
procesului de invatamant (de la obiective spre alte elemente ale structurii de
baza), principiile didactice, metodele de invatamant, organizarea activitatii scolare
b. Principiile procesului de invatamant, teoria si metodologia obiectivelor
educationale, continutul invatamantului, metodologia instruirii, mijloace de
invatamant si strategii didactice, moduri si forme de organizare a procesului de
invatamant, evaluarea randamentului scolar, proiectarea pedagogica
c. Ambele variante
26. Obiectul didacticii este:
a. Proiectarea didactica
b. Aplicarea principiilor didactice
c. Procesul de invatamant
d. Metodologia instruirii
e. Structura de organizare a procesului de invatamant
27. Structura de baza a procesului de invatamant este:
a. Societate-sistem-proces de invatamant
b. Obiective-continuturi-metode-evaluare
c. Finalitati-timp-continut-agent ai actiunii
d. Obiective-camp relational-predare-evaluare
e. Predare-invatare-timp-forme de organizare
28. Modele de predare formativ-persuasive:
a. Sunt bazate pe metode activ-participative, calitatea predarii-invatarii fiind mereu
evaluata
b. Coreleaza predarea cu nivelul si calitatea de invatare, controleaza si dirijeaza invatarea
c. Au ca scop formarea de deprinderi pentru rezolvarea unor probleme si situatii-problema
d. Stimuleaza procesele cognitive logice (gandirea si memoria subordonate gandirii)
e. Acorda o atentie prioritara factorilor psihologici, de natura empatica intre profesor si
elev si intre elevi
17
29. Din perspectiva proiectarii curriculare pot fi identificate urmatoarele modele de predare:
a. Comportamentale, rationale, bazate pe programare, interactionale, formativ-persuasive
b. Cognitive, formativ-persuasive, interactionale, activ-participative, afective
c. Comportamentale, rationale, discriptive, formativ-persuasive, obiective
d. Comportamentale, cognitive, discriptive, formativ-persuasive, subiective
e. Cognitive, formativ-persuasive, interactionale, formativ-persuasive, interogative
30. La nivel macrostructural procesului de invatamant se organizeaza:
a. Pe niveluri, trepte, cicluri, ani de studii, arii curriculare, discipline scolare
b. Pe ani de studii, pe grupe, discipline scolare, individual
c. Numai pe ani de studii si arii curriculare
d. Numai pe niveluri de invatamant
e. Numai pe arii curriculare
31. Obiectivele procesului de invatamant reprezinta:
a. Una din modalitatile prin care se exprima corelatia dintre societate si actiunea
educationala pe o perioada nedefinita
b. O anticipare pe plan mintal a rezultatelor
c. O reflectare anticipata a rezultatului invatarii ce se produce in cadrul unei
secvente eductionale
d. Orientari valorice care stabilesc politica generala a procesului de invatamant la
nivel national.
e. O exprimare a valorii continutului invatamantului la nivel macrostructural
32. Finalitatile procesului de invatamant sunt:
a. Obiectivele generale, intermediare si concrete
b. Obiectivele generale, specifice si operationale
c. Idealul, scopurile si obiectivele
d. Performantele si competentele
e. Cunostintele, priceperile si deprinderile
33. Taxonomiile proiectate dupa criteriul gradului de generalitate sunt:
a. Obiective generale, intermediare, concrete
b. Obiective generale, specifice, particulare
c. Obiective generale, nongenerale, concrete
d. Obiective generale, operationale, concrete
e. Obiective generale, nongenerale, operationale
18
34. Completati enuntul: „Structura tridimensionala pentru proiectarea, realizarea si dezvoltarea
unui obiectiv operational, in contextul proiectarii curriculare la nivelul procesului de
invatamant este: 1) Definirea sarcinii concrete, 2) Stabilirea resurselor pedagogice si 3)(...).”
a. Selectarea continuturilor
b. Selectarea metodelor de predare
c. Elaborarea strategiei de predare
d. Alegerea stilului de interactiune
e. Precizarea tehnicilor de evaluare
35. Teoria conditionarii demonstreaza:
a. Ca eficienta invatarii este independenta de organizarea conditiilor de invatare
b. Inutilitatea conditionarii comportamentului
c. Imposibilitatea dirijarii si controlului comportamentului
d. Legatura dintre conditionarea comportamentului si reactia de raspuns
e. Legatura dintre imaginatie si comportament
36. In opinia lui J.S.Bruner exista trei modalitati/niveluri fundamentale prin care copilul descopera si intra
in contact cu lumea din afara sa. Acestea sunt:
a. Invatarea activa, invatarea iconica (senzoriala), invatarea simbolica
b. Invatarea activa, invatarea pasiva, invatarea simbolica
c. Invatarea activa, invatarea pasiva, invatarea iconica
d. Invatarea abstracta, invatarea activa, invatarea simbolica
e. Invatarea abstracta, invatarea iconica (senzoriala), invatarea activa
37. Esenta modelului holodinamic a lui R. Titone consta in promovarea modelului de invatare:
a. Activ, integralist si dinamic
b. Pasiv, individualist, conservativ
c. Rezervat, tolerant, labil
38. Pentru o invatare eficienta accentul activitatii trebuie sa fie pus pe:
a. Stilurile de invatare si nu pe volumul informativ
b. Selectarea metodelor de predare si nu pe continuturi
c. Munca colectiva si nu pe cea individuala
d. Persoana care invata si nu pe profesor
19
39. Una din caracteristicile elevului care invata eficient este:
a. Provine dintr-un mediu social mai avantajat decat alti copii
b. Are o baza materiala mai buna decat alti copii
c. Are frati si surori
d. Ii place muzica
e. Isi controleaza sentimentele in maniera adecvata
40. Stilul de invatare reprezinta un demers coerent prin care subiectul isi exprima preferinta
pentru:
a. O anumita atitudine fata de grupul de elevi
b. O anumita atitudine vizavi de volumul de informatie
c. Un anumit mod de comunicare cu cadrul didactic
d. Un anumit mod de a se angaja in procesul cunoasterii
41. Ce stil de invatare se caracterizeaza printr-o mare capacitate de anticipare a subiectului, corelata cu un
bun control si autocontrol, evitarea formularilor clare ale enunturilor si concluziilor?
a. Stilul rezolutiv impulsiv
b. Stilul rezolutiv cu risc
c. Stilul rezolutiv prudent
d. Stilul rezolutiv echilibrat
e. Stilul rezolutiv pasiv
42. Ce stil de predare se caracterizeaza printr-un climat psihosocial stabil pe care-l asigura
profesorii si prin interventii standardizate si uniformizate din partea cadrelor didactice?
a. Stilul dominator
b. Stilul negociator
c. Stilul fratern
d. Stilul ritualic
e. Stilul terapeutic
43. Pentru a sprijini instruirea centrata pe elev si utilizarea metodologiilor moderne pedagogia moderna
pune accentul pe:
a. Stimularea invatarii active si diferentierea metodelor de predare
b. Stimularea invatarii active si diferentierea instruirii
c. Stimularea invatarii active si diferentierea evaluarii
d. Diferentierea metodelor de predare si diferentierea instruirii
e. Diferentierea instruirii si diferentierea evaluarii
20
44. „Predarea in vederea invatarii active” vizeaza relatia de predare-invatare care stimuleaza:
a. Activitata profesorului.
b. Activitatea elevului
c. Activitatea profesorului si activitata elevului
45. Etapele predarii in vederea invatarii active sunt:
a. Prezentare, aplicare, diferentiere.
b. Prezentare, aplicare, revizuire
c. Prezentare, revizuire, diferentiere
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum