CONTINUARE 2-PEDAGOGIE

In jos

CONTINUARE 2-PEDAGOGIE

Mesaj  Admin la data de Sam Ian 12, 2008 4:43 pm

CONTINUARE
MULTIPLE CHOICE
1. Teoria si metodologia instruirii are calitatea unei stiinte pedagogice fundamentale si care este inclusa,
de regula, in structura pedagogiei generale sub numele de:
a. pedagogia instruirii
b. psihopedagogia instruirii
c. didactica generala
d. didactica specialitatii
e. didactica speciala
10
2. Obiectul de studiu specific Teoriei si metodologiei instruirii este:
a. activitatea de invatare
b. metodele de invatamant
c. procesul de invatamant
d. activitatea de predare
e. proiectarea didactica
3. In spiritul paradigmei curriculumului, Teoria si metodologia instruirii mai este cunoscuta si sub
numele de:
a. pedagogia instruirii
b. psihopedagogia instruirii
c. teoria generala a procesului de invatamant
d. didactica specialitatii
e. didactica speciala
4. Precizati structura de actiune sau activitatile didactice principale (fundamentale) in procesul
de invatamant:
a. metode, tehnici, strategii
b. resurse tehnico-materiale
c. predarea, invatarea, evaluarea
d. continutul si timpul de invatare
e. resursele umane si relatiile pedagogice stabilite intre acestea
5. Structura de baza a procesului de invatamant care sustine orice proiect de activitate de
instruire/invatare este:
a. metode, tehnici, strategii
b. obiective-continuturi-evaluare
c. obiective-continuturi-metodologie-evaluare
d. continutul, resurse tehnico-materiale si timpul de invatare
e. resursele umane si relatiile pedagogice stabilite intre acestea
11
6. Componentele principale ale procesului de invatamant, din perspectiva Teoriei si metodologiei
curriculumului si a Didacticii moderne (Ion Radu, Miron Ionescu, 2000), sunt:
a. Obiectivele, agentii actiunii, continuturile, metodele, mijloacele de invatamant, formele
de organizare, campul relational, timpul disponibil
b. Obiectivele, agentii actiunii, continuturile, formele de organizare, campul relational,
timpul disponibil
c. Obiectivele, agentii actiunii, continuturile, mijloacele de invatamant, formele de
organizare, campul relational, timpul disponibil
d. Obiectivele, continuturile, mijloacele de invatamant, formele de organizare, campul
relational, timpul disponibil
e. Obiectivele, metodele, mijloacele de invatamant, formele de organizare
7. Modelele de predare comportamentale au ca particularitate:
a. dezvoltarea proceselor cognitive logice care stimuleaza corelatia dintre mesajul
pedagogic transmis de profesor si actiunea de invatare eficienta a elevului
b. factorilor psihologici, de natura empatica angajati la nivelul repertoriului comun care
construieste continua eficienta comunicarii pedagogice, realizarea efectiva a corelatiei
dintre profesor si elev.
c. orientarea predominanta a mesajului pedagogic in directia atingerii unor performante
finale, in termeni de deprinderi intelectuale sau psihomotorii si de strategii de rezolvare a
unor probleme si situatii-problema.
d. mesajelor pedagogice dirijate la nivelul raporturilor dintre variabilele de intrare si cele de
iesire dirijate in termeni de algoritmizare, semialgoritmizare, simulare.
e. valorificarii structurii de functionare a activitatii de instruire, calitatea predarii-invatarii
fiind (auto)reglabila prin integrarea deplina a evaluarii in termeni de evaluare continua /
formativa.
8. Modelele de predare rationale sunt orientate prioritar asupra:
a. mesajului pedagogic in directia atingerii unor performante finale, in termeni de
deprinderi intelectuale sau psihomotorii si de strategii de rezolvare a unor probleme si
situatii-problema.
b. factorilor psihologici, de natura empatica angajati la nivelul repertoriului comun care
construieste continua eficienta comunicarii pedagogice, realizarea efectiva a corelatiei
dintre profesor si elev
c. proceselor cognitive logice (gandirea si memoria subordonate gandirii) care stimuleaza
corelatia dintre mesajul pedagogic transmis de profesor si actiunea de invatare eficienta
a elevului
d. mesajelor pedagogice dirijate la nivelul raporturilor dintre variabilele de intrare si cele de
iesire dirijate in termeni de algoritmizare, semialgoritmizare, simulare
e. valorificarii structurii de functionare a activitatii de instruire, calitatea predarii-invatarii
fiind (auto)reglabila prin integrarea deplina a evaluarii in termeni de evaluare continua /
formativa
12
9. Modelele de predare bazate pe programare acorda o atentie speciala:
a. mesajului pedagogic in directia atingerii unor performante finale, in termeni de
deprinderi intelectuale sau psihomotorii si de strategii de rezolvare a unor probleme si
situatii-problema
b. factorilor psihologici, de natura empatica angajati la nivelul repertoriului comun care
construieste continua eficienta comunicarii pedagogice, realizarea efectiva a corelatiei
dintre profesor si elev
c. mesajelor pedagogice dirijate la nivelul raporturilor dintre variabilele de intrare si cele de
iesire dirijate in termeni de algoritmizare, semialgoritmizare, simulare
d. dezvoltarii proceselor cognitive logice care stimuleaza corelatia dintre mesajul
pedagogic transmis de profesor si actiunea de invatare eficienta a elevului
e. valorificarii structurii de functionare a activitatii de instruire, calitatea predarii-invatarii
fiind (auto)reglabila prin integrarea deplina a evaluarii in termeni de evaluare continua /
formativa
10. Modelele de predare interactionale sunt orientate prioritar in directia:
a. mesajului pedagogic in directia atingerii unor performante finale, in termeni de
deprinderi intelectuale sau psihomotorii si de strategii de rezolvare a unor probleme si
situatii-problema
b. factorilor psihologici, de natura empatica angajati la nivelul repertoriului comun care
construieste continua eficienta comunicarii pedagogice, realizarea efectiva a corelatiei
dintre profesor si elev
c. valorificarii structurii de functionare a activitatii de instruire, calitatea predarii-invatarii
fiind (auto)reglabila prin integrarea deplina a evaluarii in termeni de evaluare continua /
formativa
d. dezvoltarii proceselor cognitive logice care stimuleaza corelatia dintre mesajul
pedagogic transmis de profesor si actiunea de invatare eficienta a elevului
e. mesajelor pedagogice dirijate la nivelul raporturilor dintre variabilele de intrare si cele de
iesire dirijate in termeni de algoritmizare, semialgoritmizare, simulare
11. Modelele de predare formativ-persuasive acorda o atentie prioritara:
a. mesajului pedagogic in directia atingerii unor performante finale, in termeni de
deprinderi intelectuale sau psihomotorii si de strategii de rezolvare a unor probleme si
situatii-problema.
b. dezvoltarii proceselor cognitive logice care stimuleaza corelatia dintre mesajul
pedagogic transmis de profesor si actiunea de invatare eficienta a elevului
c. factorilor psihologici, de natura empatica angajati la nivelul repertoriului comun care
construieste continua eficienta comunicarii pedagogice, realizarea efectiva a corelatiei
dintre profesor si elev
d. valorificarii structurii de functionare a activitatii de instruire, calitatea predarii-invatarii
fiind (auto)reglabila prin integrarea deplina a evaluarii in termeni de evaluare continua /
formativa
e. mesajelor pedagogice dirijate la nivelul raporturilor dintre variabilele de intrare si cele de
iesire dirijate in termeni de algoritmizare, semialgoritmizare, simulare
13
12. Proiectarea predarii eficiente presupune realizarea urmatoarelor operatii pedagogice specifice:
a. Formularea obiectivelor, comunicarea interactiva a continutului; indrumarea activitatii
elevilor; aprecierea rezultatelor obtinute
b. Selectarea continutului, comunicarea interactiva a continutului; indrumarea activitatii
elevilor; aprecierea rezultatelor obtinute
c. Comunicarea interactiva a continutului; indrumarea activitatii elevilor; aprecierea
rezultatelor obtinute
13. Clasificarea in obiective generale, obiective intermediare, obiective concrete,
comportamentale este realizata in functie de:
a. nivelul de complexitate
b. sistemul de invatamant
c. nivelul de generalitate
d. taxonomiile proiectate
e. selectarea continuturilor
14. Clasificarea in obiective cognitive, obiective afective, obiective psihomotrice,
comportamentale este realizata in functie de:
a. nivelul de complexitate
b. sistemul de invatamant
c. perspectiva psihologica
d. taxonomiile proiectate
e. selectarea continuturilor
15. Definirea comportamentului, stabilirea conditiilor de realizare a sarcinii, precizarea tehnicilor
de evaluare reprezinta structura tridimensionala a:
a. obiectivelor generale (scopuri)
b. functiilor pe care le indeplinesc obiectivele
c. obiectivelor operationale
d. competentelor specifice
e. obiectivelor de referinta
16. Pentru eficientizarea procesului de invatamant contemporan, se recomanda a se pune accentul
pe:
a. activitatea de predare, cu respectarea principiilor didactice
b. activitatea de invatare, cu respectarea teoriilor invatarii
c. activitatea de evaluare, cu respectarea normelor docimologice
d. activitati de organizare a predarii, astfel incat sa fie facilitata invatarea
e. activitati de organizare a invatarii, astfel incat sa fie facilitata proiectarea didactica
14
17. Potrivit autorilor Harpe, Kulski si Radloff (1999), precizati cui apartin caracteristici de tipul:
are scopuri clare, isi controleaza sentimentele, foloseste resursele disponibile in mod eficace,
stie care ii sunt punctele forte si punctele slabe
a. elevul eficient
b. cadrul didactic eficient
c. managerul scolar eficient
d. profesorul ideal
18. Elevul cu o dorinta foarte mare de succes si care isi argumenteaza foarte bine concluziile este
caracterizat de:
a. stilul de invatare analitic
b. stilul de invatare sintetic
c. stilul de invatare rezolutiv
d. stilul de invatare independent
19. Demersul rezolutiv este sincopat, iar subiectul isi asuma riscul acestor sincope; aceasta este o
caracteristica a:
a. stilului rezolutiv impulsiv
b. stilului rezolutiv cu risc
c. stilului rezolutiv echilibrat
d. stilul rezolutiv prudent
e. stilului rezolutiv pasiv
20. “O serie de comportamente ale elevilor sunt interpretate ca deviante de catre profesor si in
consecinta poate adopta o atitudine coercitiva sau poate opta pentru o atitudine deschisa”. Din
perspectiva comportamentului social observabil al profesorului, ca persoana care atribuie si evalueaza
“rolurile” elevilor, aceasta este o caracteristica a:
a. stilului negociator
b. stilului dominator
c. stilului fratern
d. stilului autoritar
e. stilului democratic
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum