CONTINUARE 1 -PEDAGOGIE

In jos

CONTINUARE 1 -PEDAGOGIE

Mesaj  Admin la data de Sam Ian 12, 2008 4:42 pm

CONTINUARE
41. Etapele invatarii active sunt predarea in vederea invatarii active si diferentierea instruirii.
a. Adevarat
b. Fals
42. Evaluarea economico-sociala si evaluarea pedagogica sunt doua niveluri la care se poate concepe
evaluarea in invatamant.
a. Adevarat
b. Fals
43. Evaluarea in invatamant este conceputa doar ca evaluare pedagogica
a. Adevarat
b. Fals
44. Operatiile sau conceptele care definesc actul evaluativ sunt: masurarea, aprecierea si decizia.
a. Adevarat
b. Fals
45. Operatiile sau conceptele care definesc actul evaluativ sunt masurarea si aprecierea.
a. Adevarat
b. Fals
46. Eficienta este exprimata de raportul dintre rezultatele obtinute si conditiile, resursele utilizate.
a. Adevarat
b. Fals
47. Eficacitatea este exprimata de raportul dintre rezultatele obtinute si rezultatele dorite
a. Adevarat
b. Fals
48. Eficienta este exprimata de raportul dintre rezultatele obtinute si rezultatele dorite.
a. Adevarat
b. Fals
49. Eficacitatea este exprimata de raportul dintre rezultatele obtinute si conditiile, resursele utilizate.
a. Adevarat
b. Fals
7
50. Notarea prin raportare la obiective este denumita si evaluare criteriala.
a. Adevarat
b. Fals
51. Activitatile de evaluare scolara au impact asupra proceselor de predare-invatare.
a. Adevarat
b. Fals
52. Orice modificare substantiala in planul predarii sau invatarii are efecte in plan evaluativ si invers.
a. Adevarat
b. Fals
53. Interinfluentele dintre predare-evaluare si invatare-evaluare sunt de cele mai multe ori benefice, dar
pot induce uneori si efecte negative, de blocaje in procesul de comunicare.
a. Adevarat
b. Fals
54. Activitatile evaluative sunt capabile sa realizeze cunoasterea si aprecierea schimbarilor produse la
elevi in planul achizitiilor cognitive, celelalte achizitii din planul personalitatii, fiind masurate prin
alte instrumente.
a. Adevarat
b. Fals
55. Activitatea de evaluare a rezultatelor scolare reprezinta un tip specific de activitate, fiind izolata de
actiunile de instruire si de invatare.
a. Adevarat
b. Fals
56. Unul dintre principiile care stau la baza invatarii eficiente este urmatorul: „Luati individual, elevii
pot invata eficient in moduri diferite.”
a. Adevarat.
b. Fals
57. Stilul de predare se defineste prin modul specific al unui educator de a organiza si conduce
procesul didactic. El prezinta cateva caracteristici: este totdeauna personal, este relativ
constant si este dinamic.
a. Adevarat
b. Fals
8
58. Triplanitatea invatarii umane este valoarea fundamentala pe care o postuleaza modelul lui Titone.
Aceasta consta in invatare tactica, invatare strategica si invatare ego-dinamica.
a. Adevarat
b. Fals
59. „Diferentierea instruirii” se caracterizeaza prin faptul ca profesorul clarifica ceea ce este
important in materia lui, intelege si respecta diferentele intre elevi, iar performanta este
inteleasa in termeni de dezvoltare maxima a potentialului si succes individual.
a. Adevarat
b. Fals
60. Metoda ”conversatia euristica” consta in formularea cu abilitate a unor intrebari, in alternanta
cu raspunsuri de la elevi, destinate descoperirii de noi date, informatii.
a. Adevarat
b. Fals
61. Principiul integrarii teoriei cu practica se bazeaza pe relatia psihologica intre invatare si
dezvoltare si vizeaza respectarea particularitatilor individuale.
a. Adevarat
b. Fals
62. Problematizarea nu este considerata o metoda valoroasa deoarece nu orienteaza gandirea
elevilor spre rezolvarea independenta de problemelor.
a. Adevarat
b. Fals
63. Activitatea de evaluare nu influenteaza componentele structurii procesului de invatamant.
a. Adevarat
b. Fals
64. Evaluarea formativa se organizeaza la inceputul unui program de instruire sau chiar in
perspectiva acestuia.
a Adevarat
b Fals
65. Principala diferenta dintre evaluarea criteriala si evaluarea normativa consta in modul in care
sunt interpretate rezultatele.
a. Adevarat
b. Fals
9
66. Itemii dintr-un test pedagogic reprezinta sarcini de evaluare ce evidentiaza legatura
permanenta cu continuturile esentiale ale disciplinei, prin raportarea la finalitatile
corespunzatoare (obiective de referinta / competente specifice) ariei curriculare din care face
parte disciplina scolara.
a. Adevarat
b. Fals
67. Cea mai precisa evaluare este scala binara admis/respins.
a. Adevarat
b. Fals
68. Evaluarea este procesul prin care se stabileste pe baza caror criterii se apreciaza daca sistemul
isi indeplineste functiile pe care le are, daca obiectivele sistemului sunt realizate.
a. Adevarat
b. Fals
69. Afirmatia: „Ionescu Roxana are media anuala 9,10; este prima din clasa.” Este o evaluarea
normativa.
a. Adevarat
b. Fals
70. Afirmatia: „Ionescu Roxana are media anuala 9,10; obiectivul ei pentru acest an era media
9,50.” este o evaluare criteriala.
a. Adevarat
b. Fals
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum