PEDAGOGIE SEM1

In jos

PEDAGOGIE SEM1

Mesaj  Admin la data de Sam Ian 12, 2008 4:41 pm

TRUE/FALSE
1. „Procesul de invatamant este singura forma de organizare a activitatii instructiv-educative”
a. Adevarat
b. Fals
2. Raportarea rezultatelor la obiectivele/finalitatile procesului de invatamant releva calitatea
functionarii componentelor sale.
a. Adevarat
b. Fals
3. Obiectul de studiu al didacticii este formarea personalitatii elevului.
a. Adevarat
b. Fals
4. Intentionalitatea procesului de invatamant se concretizeaza obiective instructive si educative.
a. Adevarat
b. Fals
5. Principiile procesului de invatamant constituie normativitatea activitatii didactice.
a. Adevarat
b. Fals
6. Principiul insusirii active si constiente mai este cunoscut si sub denumirea de principiul
intuitiei.
a. Adevarat
b. Fals
7. Principiul insusirii temeinice a cunostintelor este un principiu care vizeaza continutul
invatamantului.
a. Adevarat
b. Fals
8. O metoda de invatamant poate deveni, intr-o situatie noua, procedeu al altei metode.
a. Adevarat
b. Fals
2
9. Metoda explicatiei se bazeaza pe demersul rationamentului inductiv (de la exemple, cazuri
particulare, la definitii).
a. Adevarat
b. Fals
10. Prin utilizarea metodelor cu caracter expozitiv, activitatea elevilor este redusa.
a. Adevarat
b. Fals
11. Invatarea prin descoperire se bazeaza pe mai multe tipuri de rationament.
a. Adevarat
b. Fals
12. Problematizarea este o varianta moderna a conversatiei euristice.
a. Adevarat
b. Fals
13. Modelul utilizat in metoda modelarii poate fi un obiect concret, la dimensiuni reale.
a. Adevarat
b. Fals
14. In activitatile bazate pe actiune directa (operationale), sunt utilizate ca metode invatamant
observarea si modelarea.
a. Adevarat
b. Fals
15. Descoperirea pe cale deductiva utilizeaza ca procedeu metoda explicatiei.
a. Adevarat
b. Fals
16. Asigurarea conexiunii inverse este o etapa a lectiei mixte.
a. Adevarat
b. Fals
17. In conditiile evaluarii formative (continue), proba de evaluare scrisa trebuie sa realizeze
clasificarea elevilor dupa notele obtinute.
a. Adevarat
b. Fals
3
18. Evaluarea formativa se realizeaza prin verificarea tuturor elevilor din intreaga materie.
a. Adevarat
b. Fals
19. Un test poate fi utilizat in toate metodele de evaluare (orale, practice, scrise)
a. Adevarat
b. Fals
20. Principiul conform caruia “procesul de predare in sensul traditional al cuvantului nu este decat unul
dintre instrumentele care pot fi utilizate pentru a-i ajuta pe elevi sa invete” constituie unul din
principiile care stau la baza invatarii eficiente centrate pe elev (cf. FEDA, 1998).
a. Adevarat
b. Fals
21. Principiul conform caruia “accentul activitatii de invatare trebuie sa fie pe profesor si nu pe persoana
care invata” constituie unul din principiile care stau la baza invatarii eficiente centrate pe elev (cf.
FEDA, 1998).
a. Adevarat
b. Fals
22. Principiul conform caruia “rolul profesorului este acela de subordona procesul de invatare al
elevilor” constituie unul din principiile care stau la baza invatarii eficiente centrate pe elev sunt (cf.
FEDA, 1998).
a. Adevarat
b. Fals
23. Principiul conform caruia “profesorii trebuie sa faciliteze implicarea activa a elevilor in planificarea
si gestionarea propriului lor proces de invatare prin proiectarea structurata a oportunitatilor de
invatare atat in sala de clasa, cat si in afara ei.” constituie unul din principiile care stau la baza
invatarii eficiente centrate pe elev (cf. FEDA, 1998)
a. Adevarat
b. Fals
24. Principiul conform caruia “luati individual, elevii pot invata in mod eficient in moduri foarte diferite”
constituie unul din principiile care stau la baza invatarii eficiente centrate pe elev (cf. FEDA, 1998)
a. Adevarat
b. Fals
4
25. Principiul conform caruia “profesorii trebuie sa faciliteze implicarea activa a elevilor in planificarea
si gestionarea propriului lor proces de invatare prin proiectarea structurata a oportunitatilor de
invatare numai in sala de clasa.” constituie unul din principiile care stau la baza invatarii eficiente
centrate pe elev (cf. FEDA, 1998)
a. Adevarat
b. Fals
26. Factori constitutiv-esentiali ai stilului de invatare sunt: modul de organizare a cunoasterii, prelucrarea
informatiei si modalitatea de exprimare.
a. Adevarat
b. Fals
27. Factori constitutivi-esentiali ai stilului de invatare sunt: modul de organizare a cunoasterii, prelucrarea
informatiei.
a. Adevarat
b. Fals
28. Stilul de invatare analitic opereaza cu foarte multe argumente.
a. Adevarat
b. Fals
29. Profesorul care se foloseste de posibilitatile participative ale elevilor in procesul de invatare, de
initiativele si expectantele elevilor pe care le valorifica in proiectarea si derularea activitatilor
educationale este caracterizat ca avand un stil de predare democratic.
a. Adevarat
b. Fals
30. Profesorul care se foloseste de posibilitatile participative ale elevilor in procesul de invatare, de
initiativele si expectantele elevilor pe care le valorifica in proiectarea si derularea activitatilor
educationale este caracterizat ca avand un stil de predare autoritar.
a. Adevarat
b. Fals
31. Profesorul care se foloseste de posibilitatile participative ale elevilor in procesul de invatare, de
initiativele si expectantele elevilor pe care le valorifica in proiectarea si derularea activitatilor
educationale este caracterizat ca avand un stil de predare laisse-f aire.
a. Adevarat
b. Fals
5
32. Profesorul care se foloseste de posibilitatile participative ale elevilor in procesul de invatare, de
initiativele si expectantele elevilor pe care le valorifica in proiectarea si derularea activitatilor
educationale este caracterizat ca avand un stil de predare dominator.
a. Adevarat
b. Fals
33. Profesorul care se foloseste de posibilitatile participative ale elevilor in procesul de invatare, de
initiativele si expectantele elevilor pe care le valorifica in proiectarea si derularea activitatilor
educationale este caracterizat ca avand un stil de predare fratern.
a. Adevarat
b. Fals
34. Profesorul care se foloseste de posibilitatile participative ale elevilor in procesul de invatare, de
initiativele si expectantele elevilor pe care le valorifica in proiectarea si derularea activitatilor
educationale este caracterizat ca avand un stil de predare ritualic.
a. Adevarat
b. Fals
35. Profesorul care se foloseste de posibilitatile participative ale elevilor in procesul de invatare, de
initiativele si expectantele elevilor pe care le valorifica in proiectarea si derularea activitatilor
educationale este caracterizat ca avand un stil de predare negociator.
a. Adevarat
b. Fals
36. Profesorul care incurajeaza elevii sa rezolve probleme este caracterizat ca fiind non-directiv.
a. Adevarat
b. Fals
37. Profesorul care incurajeaza elevii sa rezolve probleme este caracterizat ca fiind directiv.
a. Adevarat
b. Fals
38. Profesorul care rezolva toate problemele grupurilor este caracterizat ca fiind non-directiv.
a. Adevarat
b. Fals
39. Profesorul care rezolva toate problemele grupurilor este caracterizat ca fiind directiv.
a. Adevarat
b. Fals
6
40. Etapele invatarii active sunt: prezentarea, aplicarea si revizuirea.
a. Adevarat
b. Fals
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum