CONTINUARE 3-DREPTUL FINANTELOR PUBLICE

In jos

CONTINUARE 3-DREPTUL FINANTELOR PUBLICE

Mesaj  Admin la data de Sam Ian 12, 2008 4:18 pm

CONTINUARE
106) Principiul unitatii bugetare implica:
a. înscrierea într-un singur act tuturor veniturilor si cheltuielilor publice;
b. perceperea unui venit public pentru finantarea unei anumite cheltuieli bugetare;
c. cuprinderea în bugetul public a veniturilor si cheltuielilor publice cu sumele lor totale în sume
brute;
d. neafectarea veniturilor bugetare.
107) Creditele aprobate din fondurile speciale neutilizate la finele anului bugetar se reporteaza în anul viitor, cu
pastrarea destinatiei initiale, ceea ce constituie o exceptie de la:
a. principiul unitatii bugetare;
b. principiul specializarii bugetare;
c. principiul anualitatii;
d. principiul universalitatii.
108) Principiul echilibrului bugetului public implica faptul ca:
a. veniturile bugetului public sa acopere integral cheltuielile publice;
b. niciun venit public sa nu poata fi instituit decât cu acordul Parlamentului;
c. nu este admisa perceperea unui venit public pentru finantarea unei anumite cheltuieli;
d. toate operatiunile bugetare de încasari si plati se exprima în moneda nationala.
109) Principiul neafectarii veniturilor bugetare presupune:
a. individualizarea veniturilor publice;
b. ca veniturile încasate la buget se utilizeaza pentru anumite categorii de cheltuieli;
c. folosirea rationala a fondurilor;
d. ca veniturile încasate la buget se depersonalizeaza.
110) Elaborarea raportului privind situatia macroeconomica pentru anul bugetar în discutie si proiectia acesteia în
urmatorii 3 ani este asigurara de:
a. Guvern;
b. Parlament;
c. Ministerul Finantelor;
d. ordonatorii principali de credite.
111) Supunerea spre adoptare Parlamentului a proiectelor legilor de rectificare si a contului general anual de
executie este asigurata de:
a. Guvern;
b. Ministerul Finantelor Publice;
c. Banca Nationala a României;
d. ordonatorii principali de credite.
13
112) Examinarea periodica a executiei bugetare si stabilirea masurilor pentru mentinerea sau îmbunatatirea
echilibrului bugetar este asigurata de:
a. Ministerul Finantelor Publice;
b. Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
c. Guvern;
d. ordonatorii principali de credite.
113) Aprobarea clasificatiilor bugetare precum si a modificarilor acestora se face de catre:
a. Guvern;
b. Ministerul Finantelor Publice;
c. Banca Nationala a României;
d. ordonatorii principali de credite.
114) Pregatirea proiectelor legilor bugetare anuale, ale legilor de rectificare precum si ale legilor privind
aprobarea contului general anual de executie se asigura de:
a. Ministerul Finantelor Publice;
b. Guvern;
c. Parlament;
d. ordonatorii principali de credite.
115) Bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale de stat se elaboreaza anual de catre:
a. Guvern;
b. Parlament;
c. Trezoreria statului;
d. ordonatorii principali de credite.
116) Bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale de stat se aproba de:
a. ordonatorii principali de credite;
b. Guvern;
c. Ministerul Finantelor Publice;
d. Parlament.
117) Bugetul asigurarilor sociale de stat se adopta:
a. prin lege separata de legea bugetului de stat;
b. prin aceeasi lege cu cea a bugetului de stat;
c. prin hotarâre de guvern;
d. prin ordonanta a guvernului.
118) Bugetul trezoreriei statului presupune:
a. operatiuni de încasari si plati între societati comerciale cu capital privat;
b. operatiuni de încasari si plati de si catre institutiile publice;
c. operatiuni de încasari si plati între persoane fizice;
d. operatiuni de încasari si plati de institutiile publice catre persoanele fizice.
119) Competenta de aprobare a bugetelor locale apartine:
a. consiliilor locale si consiliilor judetene;
b. primarului;
c. ordonatorilor principali de credite;
d. guvernului.
120) Ministrul Finantelor Publice transmite ordonatorilor principali de credite o scrisoare-cadru care va specifica
contextul macroeconomic pe baza caruia vor fi întocmite proiectele de buget, metodologiile de elaborare a
acestora, precum si limitele de cheltuieli aprobate de Guvern:
a. pâna la data de 1 iunie a fiecarui an;
b. pâna la data de 15 iunie a fiecarui an;
c. pâna la data de 15 iulie a fiecarui an;
d. pâna la data de 1 iulie a fiecarui an.
121) Autorizarea creditelor bugetare aprobate se face:
a. pentru întreaga durata a exercitiului bugetar;
b. trimestrial;
c. semestrial;
d. lunar.
14
122) Alocatiile pentru cheltuielile de personal, aprobate pe ordonatori principali de credite si, în cadrul acestora,
pe capitole:
a. nu pot fi majorate si nu pot fi virate si utilizate la alte articole de cheltuieli;
b. nu pot fi majorate, dar pot fi virate si utilizate la alte articole de cheltuieli;
c. pot fi majorate, dar nu pot fi virate si utilizate la alte articole de cheltuieli.
d. pot fi majorate si pot fi virate si utilizate la alte articole de cheltuieli
123) Creditele bugetare aprobate pentru un anumit ordonator principal de credite:
a. se pot vira si utiliza pentru finantarea altui ordonator principal de credite;
b. nu se pot vira si utiliza pentru finantarea altui ordonator principal de credite;
c. se pot vira si utiliza, în anumite conditii, pentru finantarea altui ordonator principal de credite;
d. se pot vira si utiliza pentru finantarea altui capitol.
124) Creditele bugetare aprobate la un capitol:
a. pot fi utilizate numai în anumite conditii pentru finantarea altui capitol;
b. pot fi utilizate pentru finantarea altui capitol;
c. nu pot fi utilizate pentru finantarea altui capitol;
d. pot fi utilizate pentru finantarea unui ordonator principal de credite.
125) Virarile de credite bugetare de la capitolele care au fost majorate din fondurile de rezerva bugetara si de
interventie la dispozitia Guvernului:
a. sunt interzise de lege;
b. sunt permise de lege;
c. sunt permise de lege în anumite conditii;
d. sunt acceptate prin hotarâre de guvern.
126) Metoda autonoma, metoda majorarii (diminuarii) si metoda evaluarii directe reprezinta:
a. metode de impunere;
b. metode moderne de evaluare a veniturilor si cheltuielilor bugetare;
c. metode de elaborare a unor proiecte de buget;
d. metode clasice de evaluare a veniturilor si cheltuielilor bugetare.
127) Efectuarea de calcule pentru fiecare sursa de venit si fiecare categorie de cheltuieli reprezinta:
a. metoda autonoma;
b. metoda majorarii (diminuarii);
c. metoda evaluarii directe;
d. metoda elaborarii unui proiect de buget.
128) În situatia când presedintele României are obiectiuni la proiectul legii bugetului de stat poate cere:
a. reexaminarea acestuia;
b. respingerea acestuia;
c. blocarea procedurii de adoptare;
d. anularea proiectului bugetului de stat.
129) Promulgarea legii este operatiunea finala a procedurii legislative si consta în emiterea unui decret de
promulgare de catre:
a. Presedintele României;
b. primul ministru al României;
c. Parlamentul României;
d. Ministrul Finantelor.
130) Legile bugetare anuale pot fi modificate în cursul exercitiului bugetar prin legi de rectificare carora li se
aplica:
a. proceduri speciale;
b. proceduri diferite de cele ale legilor bugetare initiale;
c. aceleasi proceduri ca si legilor bugetare initiale;
d. codul de procedura civila.
131) Legile de rectificare trebuie sa fie elaborate cel mai târziu:
a. la data de 30 noiembrie;
b. la data de 31 decembrie;
c. la data de 15 noiembrie;
d. la data de 1 noiembrie.
15
132) Repartizarea pe trimestre a veniturilor si cheltuielilor din bugetul de stat, pe capitole de clasificatie bugetare
este o atributie ce revine:
a. Guvernului;
b. ordonatorilor principali de credite;
c. Ministerului Finantelor Publice;
d. Parlamentului.
133) Deschiderea creditelor bugetare si alimentarea cu fonduri a conturilor bancare deschise pentru ordonatorii
principali de credite este o atributie ce revine:
a. Ministerului Finantelor Publice;
b. ordonatorilor secundari de credite;
c. Guvernului;
d. Parlamentului.
134) Efectuarea transferurilor catre autoritatile colectivitatilor locale, în limitele prevazute în bugetul de stat în
functie de necesitatile executiei bugetare este o atributie ce revine:
a. ordonatorilor principali de credite;
b. Ministerului Finantelor Publice;
c. ordonatorilor secundari de credite;
d. Guvernului.
135) Efectuarea controlului preventiv si de gestiune asupra veniturilor si cheltuielilor publice, precum si controlul
de gestiune asupra patrimoniului public este o atributie exercitata de:
a. Ministerului Finantelor Publice;
b. Guvernului;
c. ordonatorilor principali de credite;
d. Parlamentului.
136) Conducerea trezoreriei nationale e asigurata de:
a. Banca Nationala a României;
b. Guvern;
c. Ministerul Finantelor Publice;
d. Parlamentului.
137) Angajarea, lichidarea si ordonantarea cheltuielilor în limita creditelor bugetare repartizate s i aprobate legal
reprezinta obligatia:
a. ordonatorilor de credite;
b. Guvernului;
c. Ministerului Finantelor Publice;
d. d Parlamentului.
138) Organizarea monitorizarii programului de achizitii publice si a programului de lucrari de investitii publice
reprezinta obligatia:
a. Guvernului;
b. ordonatorilor de credite;
c. Ministerului Finantelor Publice;
d. Parlamentului.
139) Blocarea sau reducerea utilizarii unor credite constatate ca fara temei legal sau fara justificare în bugetele
ordonatorilor principali de credite se poate face de catre:
a. Ministerul Finantelor Publice;
b. Curtea de Conturi;
c. ordonatorii principali de credite;
d. Parlamentului.
140) Contul general anual de executie a bugetului de stat, a bugetului asigurarilor sociale de stat si celelalte
conturi anuale de executie se aproba prin lege dupa verificarea acestora de catre:
a. Ministerul Finantelor Publice;
b. ordonatorii principali de credite;
c. Curtea de conturi;
d. Parlamentului.
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum