CONTINUARE 2 -DREPTUL FINANTELOR PUBLICE

In jos

CONTINUARE 2 -DREPTUL FINANTELOR PUBLICE

Mesaj  Admin la data de Sam Ian 12, 2008 4:17 pm

CONTINUARE
71) Īn procesul repartitiei si circulatiei produsului social apar relatii banesti care conduc la constituirea de
fonduri pentru:
a. satisfacerea unor nevoi generale ale societatii sau pentru obtinerea sau repartizarea de profit;
b. investitii īn domeniul finantelor publice;
c. realizarea transferului unei parti din produsul social īn forma baneasca;
d. schimbarea formelor valorii īn procesul de productie.
72) Relatiile banesti vizānd formele valorii constituie:
a. finantele publice;
b. asa-numitele finante private sau finantele īntreprinderilor;
c. fondurile bugetelor publice;
d. relatiile referitoare la formarea si repartizarea fondurilor bugetelor publice
73) Din perioada descompunerii comunitatii gentilice si īnceputul orānduirii sclavagiste, cānd au aparut finantele
īntr-o forma incipienta, īn toate orānduirile finantele au actionat ca:
a. relatii specifice orānduirii sclavagiste;
b. relatii fiscale;
c. relatii sociale de natura economica;
d. relatii de productie.
9
74) Īn ce raport se afla sfera finantelor cu cea a relatiilor banesti:
a. este mai restrānsa;
b. este mai cuprinzatoare;
c. este identica;
d. nu se afla īn nici un raport.
75) Sfera finantelor include numai relatiile banesti care exprima:
a. satisfacerea nevoilor de ordin general al societatii;
b. o schimbare a formelor valorii;
c. realizarea rolului si functiilor statului;
d. un transfer de produs social (devenit national).
76) Relatiile referitoare la formarea si repartizarea fondurilor bugetelor publice, avānd un caracter nerambursabil,
sunt relatii financiare:
a. īn sens restrāns;
b. īn sens larg;
c. privind cheltuielile statului;
d. legate de formele valorii.
77) Īn scopul relatiilor de asigurare, rambursabilitatea prestatiei are caracter:
a. aleatoriu;
b. obligatoriu;
c. temporar;
d. legal.
78) Relatiile de credit si cele de asigurare trebuie tratate drept:
a. categorii de relatii banesti care au la baza obligatia de rambursare;
b. categorii distincte si autonome de relatii banesti;
c. categorii de relatii banesti īn cadrul carora rambursabilitatea prestatiei are caracter aleatoriu;
d. categorii de relatii banesti legate de formele valorii.
79) Mijlocul financiar si juridic prin care statul procedeaza la repartitia sarcinilor publice, īntre persoanele fizice
si persoanele juridice, cāt mai rentabil posibil, īl reprezinta:
a. finantele publice;
b. creditul public;
c. obligatia fiscala;
d. bugetul de stat.
80) Functia de repartitie a finantelor publice cuprinde doua faze, si anume:
a. constituirea si distribuirea fondurilor banesti;
b. transferul si constituirea fondurilor banesti;
c. numai distribuirea fondurilor banesti;
d. mobilizarea si transferul fondurilor banesti.
81) Īn proportie covārsitoare, resursele banesti ale finantelor publice sunt mobilizate:
a. cu titlu definitiv si fara contraprestatie;
b. avānd la baza principiul rambursabilitatii;
c. prin valorificarea unor bunuri proprietate de stat;
d. prin distribuirea fondurilor publice.
82) Distribuirea, cea de-a doua faza a functiei de repartitie a finantelor publice, este data īn competenta
autoritatilor publice si se face īn raport cu:
a. oferta de resurse financiare;
b. oferta si cererea de resurse financiare;
c. cererea de resurse financiare;
d. puterea contributiva a sectorului privat.
83) Distribuirea sau redistribuirea produsului intern brut prin intermediul finantelor publice are loc īn cadrul
aceluiasi tip de proprietate cānd:
a. are loc un transfer de resurse īntre stat si unitatile sale īn ambele sensuri;
b. are loc un transfer de resurse īntre stat si agentii economici cu capital privat sau mixt;
c. are loc un transfer de resurse īntre stat si populatie;
d. are loc un transfer de resurse īntre stat si organisme internationale.
10
84) Richard si Peggy Musgrave sustin existenta a trei functii ale finantelor publice:
a. functia de alocare, de distribuire, de control;
b. functia de alocare, de distribuire, de repartitie;
c. functiile de alocare, de distribuire, de stabilizare;
d. functia de alocare, de distribuire, de repartitie, de control.
85) Conceptiile potrivit carora rolul statului se reduce la īnfaptuirea sarcinilor si functiilor traditionale, constānd
īn mentinerea ordinii interne, administrarea justitiei si a lucrarilor publice, apararea nationala sunt:
a. conceptii clasice;
b. conceptii moderne;
c. conceptii postmoderne;
d. conceptii contemporane.
86) Doctrina interventionista, conform careia statul este chemat sa exercite un rol activ īn viata economica sta la
baza:
a. contemporane;
b. conceptiilor clasice;
c. conceptiilor postmoderne;
d. conceptiilor moderne.
87) Armonizarea intereselor si interventiei statului cu cele ale sectorului privat reprezinta o trasatura specifica:
a. a conceptiilor moderne;
b. a conceptiilor clasice;
c. a conceptiilor postmoderne (contemporane);
d. a doctrinei interventioniste.
88) Clasificarea finantelor īn publice sau private se face īn functie de natura dreptului dupa care entitatile īsi
conduc activitatile:
a. public sau comercial;
b. financiar sau civil;
c. privat sau modern;
d. de investitie sau de finantare.
89) Piata financiara este un loc cadru de īntālnire īntre nevoile de resurse banesti ale īntreprinzatorilor, ale
producatorilor si:
a. disponibilitatile banesti ale societatilor de asigurari;
b. disponibilitatile banesti ale īntreprinzatorilor;
c. disponibilitatile banesti ale producatorilor;
d. disponibilitatile banesti ale populatiei.
90) Piata capitalului este o piata specifica, al carei obiect īl formeaza:
a. titlurile de valoare (actiuni, obligatiuni, titluri de stat);
b. plasamentele economiilor populatiei;
c. disponibilitatile banesti;
d. productia si comercializare
91) Darile de repartitie si darile de calitate reprezentau sursele princ ipale de venituri ale statului pāna īn 1830 īn:
a. Transilvania;
b. Tara Romāneasca si Moldova;
c. Serbia;
d. Basarabia si Bucovin
92) Breslele si birnicii reprezentau cele doua mari categorii de contribuabili īn:
a. Tara Romāneasca si Moldova;
b. Transilvania;
c. Serbia;
d. Basarabia si Bucovin
93) Adevarata reforma financiara s-a realizat īn Tarile Romāne prin:
a. Patenta īmparatesei Maria Tereza de la 1754;
b. Conventia de la Paris;
c. Regulamentul Organic;
d. Tratatul de la Paris.
11
94) Unificarea sistemului fiscal, reforma fiscala radicala si masurile pentru echilibrarea bugetului public
reprezinta cele trei directii principale de orientare a legislatiei finantelor publice:
a. īn perioada 1886-1904;
b. īn timpul razboiului din 1916-1918;
c. dupa 1918;
d. dupa 1904.
95) Functionarii din domeniul fiscal au fost īmpartiti īn functionari apartinānd serviciilor de constatare a
impozitelor si functionari apartinānd serviciilor de īncasari si plati, prin reforma din:
a. 1929;
b. 1921;
c. 1923;
d. 1942.
96) Principalul izvor al dreptului finantelor publice īl constituie:
a. Constitutia;
b. Legea privind finantele publice;
c. Legea privind finantele publice locale;
d. Codul fiscal.
97) Bugetul propriu al fiecarei unitati administrativ-teritoriale care are personalitate juridica se aproba anual prin:
a. hotarāri de guvern;
b. hotarāri ale consiliilor acestor unitati;
c. lege;
d. ordonante de guvern.
98) Drepturile si īndatoririle ce revin celor doi subiecti ai raporturilor juridice privind finantele publice
reprezinta:
a. continutul raporturilor juridice financiare publice;
b. obiectul raporturilor juridice financiare publice;
c. activitati de natura organizatorica īn materie bugetara;
d. mijloace de īncasare si plati a unor sume de bani.
99) Raporturile juridice care implica īncasarea si plata unor sume (impozite, taxe, et) au si un obiect material,
reprezentat de:
a. dreptul de a pretinde sa se aplice corect legea de catre organul financiar de stat;
b. drepturile si īndatoririle ce revin subiectilor raporturilor juridice privind finantele publice;
c. īndatorirea de a executa obligatia financiara;
d. sumele de bani respective.
100) Raporturile juridice financiare pot fi grupate īn raporturi bugetare, raporturi fiscale, raporturi de credit
public, raporturi privind emisiunea si circulatia baneasca, raporturi valutare, raporturi de control financiar, īn
functie de:
a. actiunile referitoare la administrarea fondurilor publice;
b. drepturile si obligatiile ce revin subiectilor;
c. actiunile de control financiar;
d. particularitatile obiectului lor.
101) Īn domeniul privat, normele juridice privind finantele publice actioneaza pentru:
a. stabilirea si īncasarea veniturilor publice de la toti contribuabilii
b. formarea fondurilor necesare pentru finantarea actiunilor de interes general al societatii
c. administrarea fondurilor necesare pentru finantarea actiunilor de interes general al societatii
d. stabilirea destinatiilor curente ale fondurilor necesare pentru finantarea actiunilor de interes
general al societatii
102) Cele trei elemente specifice ale bugetului public sunt:
a. act administrativ, act de autorizare, lege;
b. act de previziuni, act de autorizare, act anual;
c. act de previziuni, act-conditiune de natura administrativa, act administrativ;
d. act anual, act de previziune, act administrativ.
12
103) Īn Romānia, cuvāntul „buget” apare pentru prima data īn:
a. Regulamentul Organic al Munteniei si Moldovei (1831-1832);
b. condicile de venituri si cheltuieli din vremea lui Gheorghe Voda, relative la Moldova;
c. condicile de venituri si cheltuieli din vremea lui Brāncoveanu, relative la Muntenia;
d. Regulamentul de finante adoptat sub domnia lui Alexandru Ioan Cuz
104) Principiul universalitatii, ca principiu al dreptului bugetar, presupune ca toate veniturile publice sa se
realizeze numai īn cadrul:
a. bugetului public;
b. bugetului asigurarilor sociale de stat;
c. bugetului trezoreriei statului;
d. bugetelor fondurilor speciale.
105) Donatiile, fondurile de sprijin si reconstituirea creditelor bugetare sunt exceptii de la principiul:
a. specializarii bugetare;
b. unitatii bugetare;
c. anualitatii bugetului public;
d. universalitatii.
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum