CONTINUARE 4-PSIHOLOGIA EDUCATIEI

In jos

CONTINUARE 4-PSIHOLOGIA EDUCATIEI

Mesaj  Admin la data de Sam Ian 12, 2008 3:03 pm

CONTINUARE
101. Familiarizarea cu materialul de invatat si scaderea gradului de noutate a acestuia au drept
consecinta:
a. blocaje in invatare si stari de saturatie cogntiva
b. cresterea ritmului de asimilare si a volumului cunostintelor
c. cresterea ratei uitarii
102. Relatia dintre invatarea ”in salturi” si uitarea cunostintelor este de tipul:
a. directa proportionalitate
b. inversa proportionalitate
c. neutralitate
103. In ce caz este adecvata invatarea globala?
a. material cu volum mare si dificultate crescuta
b. material putin structurat
c. material cu volum mic si dificultate scazuta
104. Impartirea materialului pe unitati reduse ca volum si invatarea fiecarei unitati in parte este
specifica pentru:
a. invatarea globala
b. invatarea analitica
c. invatarea progresiva
105. Ce tip de invatare presupune combinarea invatarii globale si a celei analitice?
a. invatarea progresiva
b. invatarea logica
c. invatarea mecanica
106. Inaintea perioadelor de examene si verificari este recomandata:
a. invatarea in salturi
b. evitarea invatarii intensive
c. utilizarea invatarii intensive
107. Care sunt perioadele din zi in care invatarea este optima?
a. 9.00-11.00 si 17.00-19.00
b. 6.00-8.00 si 20.00-23.00
c. 12.00-15 si 24.00-2.00
12
108. Care este regimul termic adecvat unei invatari eficiente?
a. 180C
b. 280C
c. 220C
109. Masura in care sunt indeplinite obiectivele activitatii didactice, raportat la posibilitatile si
competentele dovedite de elevi reprezinta:
a. progresul scolar
b. succesul scolar
c. performanta scolara
110. La ce se refera conceptul de inteligenta scolara?
a. capacitatile de gandire ale elevului
b. capacitatea de memorare a elevului
c. capacitatea de adaptare a elevului la solicitarile scolare
111. Succesul scolar depinde de:
a. factori cognitivi
b. factori cognitivi si noncognitivi
c. factori noncognitivi
112. Factorii de tip relational pot determina esec scolar care se refera la:
a. inadaptarea elevului la exigentele ambiantei scolare
b. nerealizarea de catre elev a obiectivelor pedagogice
c. intarzieri in dezvoltarea cognitiva
113. Se considera ca esecul scolar are un caracter generalizat atunci cand:
a. exista o situatie conflictuala intre profesor si elev
b. sunt implicate toate aspectele vietii scolare si exista lacune mari in cunoastintele
elevului
c. familia nu sustine eforturile de succes scolar ale elevului
114. Ce anume presupune prevenirea esecului scolar prin tratarea diferentiata a elevilor?
a. adecvarea nivelului instruirii la posibilitatile cognitive ale fiecarui elev in parte
b. suprasolicitarea elevilor dotati si subsolicitarea celor mai putin dotati
c. suprasolicitarea elevilor mai putin dotati si subsolicitarea celor dotati
115. Care este consecinta neconcordantelor grave intre obiectivele instructiv-educative si
raspunsul comportamental al elevului?
a. indisciplina scolara
b. delincventa
c. devianta scolara
116. Devianta sociala si scolara pot avea cauze de tipul:
a. exclusiv individuale
b. individuale si sociale (situatii externe)
c. exclusiv sociale
117. Competentele stiintifice ale profesorului se refera la:
a. cultura de specialitate
b. maiestria pedagogica
c. capacitatea de relationare cu ceilalti “agent” ai educatiei
13
118. Capacitatea profesorului de a intretine raporturi sociale satisfacatoare cu esaloanele
superioare, dar si cu “beneficiarii” (elevi, parinti, comunitate) tine de:
a. competenta stiintifica
b. competenta psihopedagogica
c. competenta relationala
119. Ansanblul insusirilor profesorului care mediaza si modeleaza continuturile educatiei si
invatarii, dar si aspectele formale ale acestora repreyinta:
a. aptitudinea pedagogica
b. competenta profesionala
c. profilul psihomoral
120. Printre insusirile care alcatuiesc atitudinea pedagogica a profesorului se numara si:
a. capacitatea de evaluare corecta a elevilor
b. umanismul si dragostea fata de copii
c. empatia
121. Responsabilitatea profesorului de organizator al invatarii implica faptul ca:
a. profesorul concepe situatii de instruire stimulative
b. profesorul educa la elevi disciplina de studiu independent
c. profesorul se relationeaza cu ceilalti factori educativi
122. Profesorul de tip empatic este preocupat sa:
a. puna in aplicare obiectivele didactice
b. identifice problemele emotionale si motivationale ale elevilor
c. reprezinte un factor activ in dezvoltarea armonioasa a elevilor
123. Cele mai bune rezultate in procesul instructiv-educativ sunt obtinute de catre profesorii
caracterizati prin:
a. stil emotional-metodic si stil rational-metodic
b. stil emotional-metodic si stil rational-improvizator
c. stil emotional-improvizator si stil rational-improvizator
124. Cei mai eficienti profesori sunt cei care:
a. exercita un control exigent asupra performantelor elevilor
b. dau deplina libertate de decizie elevilor
c. realizeaza un echilibru intre exigenta si libertatea de decizie acordata elevilor
125. Ce se intelege prin expectanta?
a. probabilitatea subiectiva privind aparitia unui rezultat, ca urmare a unui
comportament
b. nivelul de realizare a propriilor dorinte
c. asteptarile individului de la ceilalti membri ai grupului social.
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum