CONTINUARE 3 -PSIHOLOGIA EDUCATIEI

In jos

CONTINUARE 3 -PSIHOLOGIA EDUCATIEI

Mesaj  Admin la data de Sam Ian 12, 2008 2:22 pm

CONTINUARE
76. Atitudinea este o componenta de baza a caracterului care desemneaza:
a. capacitatile individului de a realiza performante peste medie intr-un domeniu
b. reactivitatea si dinasmica generala a individului
c. pozitia adoptata fata de ceva sau cineva, manifestata printr-un mod specific de
reactie
77. Profilul psihomoral al individului dispune de unitate, in sensul ca:
a. este stabil in fata schimbarilor
b. are o nota specifica
c. are forta de mentinere a integritatii
9
78. Nota specifica impusa de trasaturile caracteriale cardinale ale unui individ reprezinta
caracteristica de:
a. originalitate
b. expresivitate
c. tarie
79. Care sunt factorii de care depinde modificarea atitudinilor?
a. atentia, intelegerea mesajului educativ si acceptarea lui
b. conditionarile negative si sanctiunile
c. inducerea starii de teama
80. Reactiile de evitare sau respingere a mesajului educational se pot datora unor factori
precum:
a. intelegerea mesajului educational
b. modificari initialew ale comportamentului
c. inducerea unei stari de teama si blocaj adaptativ
81. Capacitatile operationale ale individului, organizate in sistem, superior dezvoltate si care
contribuie la obtinerea unor performante peste medie in activitate reprezinta:
a. atitudinile
b. aptitudinile
c. operatiile intelectuale
82. La ce anume se refera termenul de inaptitudine?
a. posibilitatile minime de a actiona intr-un domeniu
b. posibilitatile maxime de a actiona intr-un domeniu
c. atitudinile negative manifestate de catre individ relativ la un anumit domeniu
83. Manifestarea aptitudinilor depinde de:
a. potentialul nativ, exclusiv
b. efortul de atingere a performantelor
c. potentialitatea nativa si efortul de atingere a unei performante
84. Structurile de disponibilitati pentru un domeniu, care au fost supuse factorilor de mediu
facilitatori si care permit obtinerea de performante foarte inalte desemneaza:
a. aptitudinile
b. capacitatile
c. talentul
85. Un exemplu de aptitudine generala, care sta la baza eficientei in orice domeniu, este:
a. inteligenta
b. spontaneitatea
c. intelectul
86. Care sunt factorii de care depinde educarea aptitudinilor?
a. conditiile de mediu geografic si climateric
b. specificul aptitudinii si motivatia
c. extraversia
87. Procesul evolutiv, informativ si formativ, care consta in dobandirea experientei si modificarea
selectiva, sistematica si controlata a conduitei este reprezentat de:
a. dezvoltare
b. invatare
c. educatie
10
88. Invatarea scolara este secventiala, in sensul ca:
a. presupune trecerea prin mai multe faze
b. presupune parcurgerea unor sarcini didactice gradate ca dificultate
c. se desfasoara in contextul relatiei dintre profesor si elev
89. Parcurgerea unor sarcini didactice cu grade diferite de dificultate este una dintre
caracteristicile invatarii scolare, care se refera la faptul ca invatarea scolara este:
a. secventiala
b. graduala
c. relationala
90. Motivatia extrinseca este prezenta atunci cand elevul:
a. este curios
b. doreste recompense
c. este interesat de dobandirea de cunostinte
91. Dorinta de afiliere si tendintele normative se numara printre componentele care se inscriu in:
a. motivatia extrinseca
b. motivatia untrinseca
c. motivatia de autorealizare
92. Printre motivele care compun motivatia intrinseca se numara si:
a. dorinta de recompense
b. evitarea sanctiunilor
c. curiozitatea
93. Cum poate fi definit nivelul de aspiratie?
a. totalitatea asteptarilor sau scopurilor unui individ privind realizarea viitoare intr-o
anumita directie
b. totalitatea asteptarilor pe care un individ le are de la membrii grupului social din
care face parte
c. totalitatea asteptarilor unui individ privind recunoasterea meritelor sale imediate
94. Care sunt posibilele efecte ale succesului asupra nivelului de aspiratie?
a. amplificare
b. limitare
c. neutre
95. Fenomenul psihic de activare selectiva, concentrare si orientare a energiei psihonervoase in
vederea desfasur[rii optime a activitatii este:
a. motivatia
b. atentia
c. vointa
96. Care dintre formele atentiei este bine organizata si nu necesita incordare nervoasa maxima?
a. atentia voluntara
b. atentia involuntara
c. atentia postvoluntara
97. Atentia voluntara poate fi definita ca o forma a atentiei care:
a. este intentionata si autoreglata constient
b. nu presupune efort voluntar pentru concentrarea si orientarea energieie
psihonervoase
c. este automatizata intr-un anumit grad
11
98. Printre factorii care ajuta la mentinerea atentiei voluntare se numara si:
a. utilizarea factorilor perturbatori
b. eliminarea factorilor perturbatori
c. limitarea la maximum a momentelor care cer concentrare maxima
99. Conditiile pentru ca invatarea sa fie eficienta si deplina sunt:
a. memorarea cat mai exacta a materialului de invatat
b. intelegerea materialului si aplicabilitatea cunostintelor dobandite in practica
c. eliminarea totala a uitarii
100. Etapa de asimilare rapida a cunostintelor este caracterizata prin:
a. volum scazut al cunostintelor dobandite
b. stari de nervozitate si neliniste
c. randament maxim al invatarii
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum