CONTINUARE 2- PSIHOLOGIA EDUCATIEI

In jos

CONTINUARE 2- PSIHOLOGIA EDUCATIEI

Mesaj  Admin la data de Sam Ian 12, 2008 2:21 pm

CONTINUARE
51. Pentru dezvoltarea afectiva a copilului este important ca:
a. sa se limiteze experientele prea variate
b. sa fie diversificat repertoriul emotional al copilului
c. sa se educe vointa
52. Educatia morala are, printre obiective:
a. formarea aptitudinilor morale
b. formarea vointei
c. formarea constiintei morale
53. In cadrul nivelului premoral, copilul reactioneaza astfel incat:
a. sa evite pedeapsa
b. sa obtina un statut bun
c. sa evite autoblamarea
54. Nivelul moralei conventionale este specific pentru intervalul de varsta situat intre:
a. 4 ani si 9/10 ani
b. 10 ani ai 13 ani
c. dupa 13 ani
55. In cadrul carui nivel de evolutie a judecatilor morale individul isi structureaza propriul sistem
de valori si principii morale?
a. nivelul premoral
b. nivelul moralei conventionale
c. nivelul autonomiei morale
56. In cadrul dezvoltarii personale si sociale a individului, stadiul caracteristic varstelor intre 6 ani
si 12 ani este caracterizat prin conflictul dintre:
a. incredere versus neincredere
b. autocunoastere versus inferioritate
c. integritate versus disperare
57. In dezvoltarea personala si sociala, conflictul dinte identitate si confuzie determina o
perioada de indoieli si experimentare a posibilelor roluri sociale si este caracteristic pentru
intervalul de varsta:
a. 1 an - 3 ani
b. 6 ani - 12 ani
c. 12 ani - 18 ani
7
58. Momentele critice in dezvoltarea sociomorala apar in jurul varstelor de:
a. 3 ani, 6 ani si 12 ani
b. 6 ani, 10 ani si 16 ani
c. 10 ani, 12 ani si 18 ani
59. Care este consecinta unui mediu dezorganizat asupra dezvoltarii socio-morale la copii?
a. regulile morale se contureaza mai slab
b. regulile morale se contureaza clar si sunt bine definite
c. mediul dezorganizat nu are relevanta asupra conturarii regulilor morale
60. Pentru invatarea morala, rolurile sociale tebuie formate si exersate astfel incat:
a. sa fie cat mai limitate
b. sa fie cat mai variate
c. rolurile sociale nu au relevanta pentru invatara morala
61. Conceptul de individualitate se refera la:
a. ansamblul propietatilor distincte si originale ale individului
b. ansamblul insusirilor biologice ale individului
c. caracteristicile care dau individului identitate sociala
62. Totalitatea atributelor, structurilor si valorilor de care dispune o persoana desemneaza
conceptul de:
a. persoana
b. personalitate
c. personaj
63. Trasaturile de personalitate sunt formatiuni sintetice caracterizate prin:
a. relativa stabilitate
b. minima generalitate
c. inconstanta
64. Trasaturile de personalitate dispun de plasticitate in sensul ca:
a. sunt indiferente la influentele mediului
b. sunt foarte usor modelabile in functie de factorii de mediu
c. se pot restructura, mai mult sau mai putin, sub impactul conditiilor de mediu
65. Temperamentul reprezinta un subsistem al personalitatii de tip:
a. dinamico-energetic
b. relational-valoric
c. instrumental-operational
66. De ce anume este reprezentat subsistemul relational-valoric al personalitatii?
a. temperament
b. caracter
c. aptitudini
67. Temperamentul depinde de:
a. conditiile de mediu
b. regulile educative impuse in familie
c. caracteristicile activitatii nervoase superioare
8
68. Dintre componentele personalitatii, cea care are cea mai puternica inradacinare genetica
este:
a. temperamentul
b. caracterul
c. aptitudinile
69. Care dintre tipurile temperamentale sunt puternice si excitabile?
a. sangvinul si melancolicul
b. sangvinul si colericul
c. colericul si flegmaticul
70. Temperamentul sangvin este caracterizat prin:
a. sociabilitate si capacitate de efort sustinut
b. calm si introversie
c. impulsivitate si optimism
71. Temperamentul flegmatic este caracterizat prin:
a. capacitate de efort sustinut si de actiune rapida
b. inegalitate in manifestarile afective
c. rezistenta crescuta la stres si calm
72. Care este maniera in care temperamentul reactioneaza la influentele educative?
a. unele trasaturi temperamentale pot fi potentate, altele estompate sau
compensate
b. trasaturile temperamentale raspund foarte bine interventiilor educative
c. trasaturile temperamentale sunt imposibil de modelat prin interventii educative
73. Din punctul de vedere al formarii, caracterul este o latura a personalitatii care:
a. are maxima inradacinare genetica
b. se formeaza in timpul vietii, in cadrul relatiilor sociale ale individului
c. combina inradacinarea genetica cu formarea in timpul vietii
74. Fiind alcatuit din insusiri-valori, caracterul dispune de:
a. constanta minima
b. constanta maxima
c. constanta relativa
75. Componentele fundamentale ale caracterului sunt:
a. atitudinea stabila si trasatura voluntara
b. aptitudinile si atitudinile
c. atitudinile stabile si trasaturile temperamentale
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum