CONTINUARE 1 -PSIHOLOGIA EDUCATIEI

In jos

CONTINUARE 1 -PSIHOLOGIA EDUCATIEI

Mesaj  Admin la data de Sam Ian 12, 2008 2:19 pm

CONTINUARE
26. Care este modalitatea prin care mediul actioneaza asupra dezvoltarii?
a. prin interventii directe
b. prin prezenta sau absenta
c. prin oferirea de circumstante si oportunitati
27. Pentru a avea consecinte optime asupra individului, educatia trebuie sa fie:
a. stimulativa
b. coercitiva
c. suprasolicitanta
28. Dezvoltarea psihica este stadiala, in sensul ca:
a. se sprijina pe ereditate
b. are un traiect ascendent
c. anumite perioade ale vietii coreleaza cu schimbari cantitative si calitative
specifice
4
29. Dezvoltarea psihica este individuala in sensul ca:
a. este plurideterminata
b. prezinta numeroase aspecte de diferentiere, dincolo de legile general-umane de
dezvoltare
c. orice schimbare produsa intr-o anumita zona are efecte asupra intregii dezvoltari
30. Intre ce varste se desfasoara ciclul de crestere si dezvoltare, in care se dezvolta toate
capacitatile fizice si psihice specifice speciei umane:
a. 0-15 ani
b. 5-25 de ani
c. 0-25 de ani
31. In ce stadiu se dezvolta procesele psihice complexe, se pun bazele dezvoltarii personalitatii
si se dobandeste capacitatea de autocontrol voluntar?
a. stadiul prescolaritatii
b. stadiul scolaritatii
c. perioada pubertatii
32. Cum poate fi definit intelectul?
a. totalitatea proceselor, functiilor si activitatilor psihice care fac posibila
dezvoltarea
b. totailtatea proceselor, functiilor si activitatilor psihice care fac posibila
cunoasterea
c. totailtatea proceselor, functiilor si activitatilor psihice care fac posibila formarea
personalitatii
33. Aptitudinea generala care face posibila adaptarea la mediu in situatii foarte variate este:
a. inteligenta
b. gandirea
c. intelectul
34. La ce se refera faptul ca, in perioadele de maturizare, dezvoltarea cognitiva se produce de
sus in jos?
a. gandirea se dezvolta pornind de la procese elementare
b. ideile si conceptele pot influenteaza modul de percepere al realitatii
c. gandirea este total abstracta, fiind desprinsa de elementele realitatii concrete
35. Stadiul senzorio-motor de dezvoltare cognitiva presupune:
a. trecerea de la reactii primare la reactii secundare si la constituirea de scheme de
actiune
b. substituirea actiunilor motorii cu acte simbolice
c. posibilitatea conceptualizarilor
36. Saltul substantial pe care il implica stadiul pre-operational din dezvoltarea cognitiva este
reprezentat de:
a. capacitatea copilului de a subordona mijloacele fata de scop
b. dezvoltarea limbajului
c. rationamentul ipotetico-deductiv
37. Stadiul operatiilor formale, in care devine operanta gandirea abstracta, este posibil la varsta
de:
a. 5 ani
b. 7 ani
c. 12 ani
5
38. In perioada prescolaritatii, cea mai productiva dezvoltare intelectuala are loc in conditiile in
care:
a. copilul beneficiaza de modelul grupului de copii
b. copilul beneficiaza de modelul grupului de adulti
c. copilul este supus unor influente educative speciale
39. Care este concsecinta pe plan educativ a faptului ca prescolarii si scolarii mici au o gandire
predominant concreta?
a. este necesara tratarea diferentiata
b. se impune formalizarea activitatilor de initiere in scris si citit
c. experientele educationale trebuie sa contina demonstratii si reprezentari fizice
40. Ce efecte pot avea asupra dezvoltarii intelectuale acele situatii care genereaza conflicte
cognitive?
a. stimularea dezvoltarii cognitive
b. franarea dezvoltarii cognitive
c. complicarea inutila a continuturilor invatarii
41. Afectivitatea reprezinta totalitatea fenomenelor psihice care reflecta relatiile dintre subiect si
lumea sa sub forma de:
a. perceptii
b. trairi
c. concepte
42. Procesele afective complexe sunt caracterizate prin:
a. caracter elementar si spontan
b. grad mare de restructurare si raportare valorica la nivel de personalitate
c. grad mare de constientizare li intelectualizare
43. Cum se numesc trairile afective de lunga durata, intense si relativ stabile?
a. emotii
b. sentimente
c. pasiuni
44. Ce sunt dispozitiile afective?
a. stari difuze, fara o orientare precisa, cu intensitate variabila
b. forme afective primitive si impulsive, de scurta durata si necontrolate
c. forme afective de scurta durata, cu caracter situativ
45. La ce anume se refera functia adaptativa a proceselor afective?
a. potenteaza si conditioneaza actiunea individului
b. regleaza si organizeaza conduita
c. dezorganizeaza conduita
46. Care este stadiul de dezvoltare afectiva caracterizat prin influenta anturajului si investitia
afectiva in prieteni?
a. stadiul interpersonal
b. stadiul egocentric
c. stadiul autonom
47. Intre ce varste se desfasoara stadiul heteronom al dezvoltarii afective a individului?
a. 0-4/5 ani
b. 4/5-6/7 ani
c. 7/8-14/15 ani
48. Conditionarile negative in copilaria timpurie pot duce la:
a. autodosciplina
b. timiditate si izolare
c. echilibru afectiv
49. Constructia afectiva a copilului depinde in primele faze ale dezvoltarii de:
a. nivelul de maturizare emotionala
b. interesul copilului fata de invatare
c. modalitatile de relationare cu mama
50. Intre varsta cronologica si maturizarea afectiva exista relatii de:
a. distinctie clara
b. interrelationare
c. neutralitate
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum