PSIHOLOGIA EDUCATIEI SEM 1

In jos

PSIHOLOGIA EDUCATIEI SEM 1

Mesaj  Admin la data de Sam Ian 12, 2008 2:18 pm

MULTIPLE CHOICE
1. Ce studiaza psihologia?
a. fenomenele psihice
b. fenomenele sociale
c. fenomenele cerebrale
2. Ce fel de raporturi exista intre viata psihica si activitatea interna?
a. raporturi de subordonare
b. raporturi de interconditionare
c. raporturi de supraordonare
3. Pe ce planuri se manifesta fenomenele psihice?
a. pe plan interior, ca fapte subiective
b. pe plan exterior, prin intermediul comportamentelor si conduitelor
c. pe plan interior si pe plan exterior, in egala masura
4. Substratul material al psihismului il constituie:
a. trairile interioare
b. schimbarile din constiinta omului
c. activitatea nervoasa superioara
5. Care dintre urmatoarele procese se numara printre procesele cognitive primare?
a. senzatiile
b. gandirea
c. imaginatia
6. In clasificarea fenomenelor psihice, reprezentarile se regasesc printre:
a. activitatile psihice
b. procesele psihice senzoriale
c. procesele psihice logice
7. La ce anume se refera procesele psihice volitive?
a. gandire
b. motivatie
c. vointa
8. Printre conditiile stimulatoare pentru activitate se regaseste si:
a. afectivitatea
b. comunicarea
c. atentia
9. In clasificarea fenomenelor psihice, care sunt insusirile de personalitate?
a. temperamentul, atentia si caracterul
b. aptitudinile, temperamentul si caracterul
c. aptitudinile, motivatia si caracterul
2
10. Ca un lant de actiuni interpersonale si sociale, educatia are ca obiectiv:
a. transformarea individului intr-o personalitate docila
b. transformarea individului intr-o personalitate activa si autonoma
c. transformarea individului intr-un model de conformitate sociala
11. Care sunt obiectivele pe care si le propune psihologia educatiei?
a. optimizarea instruirii si educatiei
b. identificarea patologiei psihologice
c. bazele psihologice ale organizarii muncii
12. Printre preocuparile psihologiei educatiei se numara si urmatoarele aspecte:
a. mecanismele psihologice ale individului care practica un sport de performanta
b. bazele psihologice ale utilizarii metodelor de interventie educativa asupra
individului
c. identificarea metodelor de evaluare a cunostintelor elevilor
13. Ce anume reprezinta totalitatea proceselor de transformare prin care trec organismele vii
sau institutiile sociale:?
a. cresterea
b. maturizarea
c. dezvoltarea
14. Procesul de formare a unor seturi de procese, insusiri si dimensiuni psihice si, totodata,
procesul de insusire si restructurare continua a acestora inseamna:
a. dezvoltare psihica
b. educatie
c. crestere psihica
15. Cum poate fi definita educabilitatea?
a. capacitate si disponibilitate din partea individului de a recepta influentelor externe
b. actiunea de interventie modelatoare asupra individului
c. capacitatea de crestere si maturizare a undividului
16. Teoria ereditarista sustine ideea conform careia:
a. mediul are putere absoluta asupra individului uman, generand viata psihica
b. dezvoltarea psihica este un “dat” care se desfasoara conform programului
ereditar
c. factorii ereditari si cei situationali creeaza un context care duce la evolutia si
educarea individului
17. Care dintre urmatoarele teorii referitoare la educabilitate a fost confirmata de cercetarile cele
mai recente?
a. teoria ereditarista
b. teoria ambientalista
c. teoria interactionista
18. Ce anume reprezinta ereditatea?
a. capacitatea organismelor vii de a se reproduce
b. capacitatea organismelor vii de a transmite mesajele de specificitate de la o
generatie la alta
c. capacitatea organismelor vii de a comunica unele cu altele
3
19. In ce categorie de insusiri care se mostenesc se enumera predispozitiile aptitudinale?
a. insusiri comune pentru specia umana
b. insusiri biochimice
c. insusiri functionale si psihice
20. Care dintre urmatoarele afirmatii este corecta?
a. diversitatea psihologica umana are o radacina ereditara, dar nu se reduce la
aceasta
b. diversitatea psihologica umana tine in exclusivitate de mostenirea ereditara
c. diversitatea psihologica umana este determinata exclusiv de datele ambientale si
educative
21. Totalitatea elementelor naturale si sociale, materiale si culturale cu care individul
interactioneaza, direct sau indirect, pe parcursul evolutiei sale reprezinta:
a. ereditatea
b. mediul
c. educatia
22. Printre factorii fizici externi care influenteaza dezvoltarea se numara si:
a. conditiile climaterice, calitatea alimetatiei si conditiile socioeconomice
b. conditiile geografice, calitatea aerului si factorii socioculturali
c. conditiile climaterice, conditiile geografice, calitatea alimentatiei si a aerului
23. Printre aspectele vietii psihice care poarta mai puternic amprenta ereditatii se numara:
a. temperamentul
b. atitudinile
c. vointa
24. In care dintre perioadele vietii este mai pregnant rolul ereditatii?
a. in perioada de mijloc a vietii
b. la inceputul si spre sfarsitul vietii
c. la inceputul vietii
25. Ce reprezinta perioadele sensibile sau critice din dezvoltarea individului?
a. perioade de maxima fragilitate emotionala
b. perioade in care ereditatea ofera premisele de interventie optima din partea
mediului
c. perioade in care ereditatea se opune interventiilor din partea mediului
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum