CONTINUARE 1 -INTRODUCERE IN STIINTE ECONOMICE

In jos

CONTINUARE 1 -INTRODUCERE IN STIINTE ECONOMICE

Mesaj  Admin la data de Sam Ian 12, 2008 2:05 pm

CONTINUARE
21. Cererea poate fi:
A. individualã;
B. parþialã;
C. totalã;
D. generalizatã;
E. agregatã sau globalã,
a. B+C+D
b. A+C+D
c. A+C+E
d. B+D+E
e. A+B+C
7
22. Principalii factori de care depinde dinamica cererii sunt:
A. nevoile;
B. dorintele;
C. oferta;
D. venitul;
E. pretul.
a. B+C+D
b. A+C+D
c. A+D+E
d. B+D+E
e. A+B+C
23. În functie de elasticitatea cererii fatã de pret, se disting mai multe tipuri de cerere, dupã cum
urmeazã:
A. cerere inelasticã;
B. cerere perfect inelasticã;
C. cerere subelasticã;
D. cerere elasticã;
E. cerere perfect elasticã;
F. cerere cu elasticitate unitarã;
G.cerere superelasticã
a. B+C+D+E+F
b. A+B+C+D+F
c. A+B+D+E+G
d. B+C+E+F+G
e. A+B+D+E+F
24. Cererea atipicã exprimã exceptiile de la legea cererii, adicã situatiile în care:
a. cererea de marfuri nu evolueaza în acelasi sens cu pretul: daca pretul creste, cererea
scade;daca pretul scade, cererea creste
b. cererea de marfuri este constanta
c. cererea de marfuri evolueaza în acelasi sens cu pretul: daca pretul creste, creste si
cererea;daca pretul scade, scade si cererea
d. cerea este direct proportionala cu oferta
e. cererea este dependenta de oferta
25. Oferta reprezintã:
a. cantitatea de bunuri si servicii destinate vânzarii
b. cantitatea de bunuri si servicii destinate vânzarii, pe piata, la un moment dat
c. cantitatea servicii destinate vânzarii
d. cantitatea de lucruri destinate vânzarii, pe piata
e. cantitatea de bunuri existenta la cumpãrãtor.
8
26. Oferta poate fi:
A. individualã;
B. generalã;
C. totalã;
D. agretatã (globalã);
E. mondialã.
a. B+C+D
b. A+B+C
c. A+D+E
d. B+C+E
e. A+C+D
27. Factori de care depinde oferta de mãrfuri sunt:
A. progresul moral;
B. evolutia cererii de bunuri si servicii;
C. disponibilitatea factorilor de productie sau raritatea acestora, randamentul economic;
D. costul de productie (costul marginal);
E. pretul de vânzare al mãrfii;
F. posibilitatea de stocare a bunurilor si costul stocãrii;
G. pretul cercetãrii stiintifice.
a. A+C+D+E+F
b. A+B+C+D+E
c. C+D+E+F+G
d. B+C+D+E+F
e. A+C+D+F+G
28. În functie de modul în care oferta reactioneazã la modificãrile de preturi, se disting mai multe
feluri de ofertã:
A. oferta variatã;
B. oferta elasticã;
C. oferta cu elasticitatea unitarã;
D. oferta perfect elasticã;
E. oferta inelasticã;
F. oferta perfect inelasticã sau perfect rigidã;
a. B+D+E+F
b. A+B+C+D+E
c. C+D+E+F
d. B+C+D+E+F
e. A+C+D+F
9
29. Dupã dimensiunea lor (reflectatã de numãrul de personal, mãrimea capitalului social si a cifrei de
afaceri), întreprinderile sunt:
A. rurale;
B. mari;
C. urbane;
D. mici;
E. interne;
F. mijlocii.
a. B+E+F
b. A+B+C
c. B+D+F
d. B+C+D
e. A+D+F
30. Societãtile comerciale îmbracã urmãtoarele forme:
A. societatea în nume personal;
B. societatea în nume colectiv;
C. societatea în comanditã simplã;
D. societatea cu rãspundere nelimitatã;
E. societatea în comanditã pe actiuni;
F. societatea pe actiuni;
G. societatea cu rãspundere limitatã;
H. societatea colectivã.
a. A+B+C+D+H
b. B+C+E+F+G
c. C+D+E+F+G
d. B+C+D+E+F
e. A+C+D+F+H
31. Principalii factori de productie sunt:
A. inteligenta oamenilor;
B. creatia stiintificã;
C. munca;
D. natura (pãmântul);
E. capitalul.
a. A+B+C
b. B+C+E
c. C+D+E
d. B+C+D
e. A+B+D
10
32. Productivitatea este influentatã de:
A. factorii naturali;
B. factorii termici;
C. factorii tehnici;
D. factorii economici;
E. factorii sociali;
F. factorii psihologici;
G. factorii structurali;
H. factorii ce decurg din gradul de integrare a economiei nationale în economia mondialã
(tipurile de specializare tehnicã si economicã, capacitatea de performantã si competitivitatea
produselor pe piata mondialã);
I.Factorii mediatici
a. A+B+C+D+E+H+I
b. A+C+D+E++F+G+H
c. C+D+E+F+G+H+I
d. A+B+C+D+E+F+H
e. A+B+C+D+F+G+H
33. Costul de productie reprezintã:
a. în forma baneasca, totalitatea cheltuielilor efectuate si suportate de catre agentii
economici pentru producerea si desfacerea de bunuri materiale si servicii
b. totalitatea cheltuielilor efectuate pentru producerea si desfacerea de bunuri materiale
sis ervicii
c. cheltuielile pentru desfacerea de bunuri materiale si servicii
d. în forma baneasca, totalitatea cheltuielilor pentru producerea de bunuri materiale si
servicii
e. cheltuielile efectuate pentru producerea de bunuri materiale si servicii
34. Pretul este:
a. expresia costului materiilor prime utilizate în procesul de productie
b. suma de bani pe care o are consumatorul si pe care o negociaza cu producatorul;
c. expresia baneasca a valorii marfii, sau suma de bani care se plateste pentru a dobândi
o unitate dintr-un bun economic
d. suma de bani care se plateste pentru a cumpara toate produsele de pe piata
e. suma medie de bani pe care o cere comerciantul în piata pentru produsele sale
11
35. Piata muncii, cuprinsã în ansamblul pietei nationale, îndeplineste urmãtoarele functii specifice:
A. alocarea resurselor de muncã, a fortei de muncã pe ramuri, subramuri, domenii de
activitate, zone geografice, meserii, în dependentã de volumul si structura cererii de
muncã existente, la un moment dat;
B. dezvoltarea tehnologicã în productie;
C. furnizeazã informatii cu privire la cererea si oferta de muncã, la aparitia unui excedent sau
deficit de ofertã de muncã, la nivelul salariului;
D. institutiile pietei muncii estimeazã tendintele de evolutie a cererii si ofertei de muncã pe
termen mediu si lung;
E. stimuleazã mobilitatea profesionalã si teritorialã a fortei de muncã cu ajutorul unor pârghii
economico-financiare;
F. prin propriile mecanisme, asigurã protectie economicã si socialã somerilor, pe o perioadã
delimitatã;
G.asigurã permanenta deplasare a fondurilor de la un patron la altul
a. A+B+E+F+G
b. A+C+D+E+F
c. B+C+D+E+F
d. A+C+D+E+G
e. B+C+D+E+G
36. Cererea de muncã este:
a. necesarul de munca din partea agentilor economici la un moment dat, care se
satisface prin intermendiul pietei muncii
b. necesarul de mijloace tehnice la un moment dat
c. necesarul resurse financiare si de munca din partea agentilor economici la un moment dat
d. surplusul de forta de munca existent pe piata muncii
e. cererea de locuri de munca din partea muncitorilor
37. Oferta de muncã este:
a. acea parte a populatiei ce doreste angajare salariala
b. forta de munca oferita de muncitor patronilor
c. acea parte a populatiei apte de munca ce doreste angajare salariala
d. numarul locurilor de munca existente în societate la un anumit moment dat
e. data de dezvoltarea economiei nationale si de numarul populatiei inactive
38. Salariul nominal brut reprezintã
a. suma de bani pe care salariatul o primeste de la unitate pentru care lucreaza sau
presteaza munca
b. salariul nominal din care s-a scazut impozitul
c. cantitatea de bunuri si servicii care poate fi cumparata cu suma de bani pe care
salariatul o primeste de la unitate pentru care lucreaza sau presteaza munca;
d. echivalentul salariului real
e. salariul nominal în care este inclus impozitul
12
39. Cele mai frecvente forme de salarizare sunt:
A. în regie;
B. în partidã dublã;
C. în acord;
D. în remizã sau cote procentuale;
E. individualã.
a. A+B+E
b. D+E+F
c. B+C+E
d. A+C+D
e. B+C+D
40. Salarizarea în acord se concretizeazã în urmãtoarele forme:
A. în acord direct;
B. în acord progresiv;
C. în acord simplu;
D. în acord global;
E. în acord complex.
a. A+B+E
b. D+E+F
c. B+C+E
d. A+C+D
e. A+B+D
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum