CONTINUARE 2-SOCIOLOGIA EDUCATIEI

In jos

CONTINUARE 2-SOCIOLOGIA EDUCATIEI

Mesaj  Admin la data de Mar Ian 15, 2008 3:52 pm

61) Pentru motive care nu pot fi dezvoltate aici, se poate spune ca cel mai important factor de
predispozitie, cu care copilul intra in scoala este:
1 gradul sau de independenta
2 gradul sau de educatie
3 gradul sau de socializare.
62) In educatia de tip progresist, in colectivele de elevi, se pune mai mult accentul pe:
1 creativitatea si independenta actorilor educationali;
2 legaturile traditionale directe elev – profesor;
3 notarea formala a elevilor respectivi.
63) Oamenii isi dezvolta puterea lor de a percepe critic modul lor de existenta in lumea in care se
gasesc ei insisi; ei ajung sa vada lumea nu ca o realitate statica, ci ca o realitate in proces, in
transformare, gratie educatiei:
1 narative;
2 de depozitare;
3 prin problematizare.
64) Care din formele de educatie de mai jos face din receptorii educatiei, ganditori critici,
bazandu-se pe creativitatea lor si stimularea adevaratei reflectii si actiuni asupra realitatii:
1 prin problematizare;
2 dialogare;
3 de depozitare.
65) Este stiut ca media notelor scolare:
1 creste;
2 ramane constanta;
3 descreste.
14
66) Scoala, ca principala institutie cu rol educativ, trebuie sa dezvolte:
1 acumularea de cunostinte;
2 acumularea de cultura;
3 talente si aptitudini.
67) Cercetari de specialitate demonstreaza ca diferentierea invatamantului, chiar daca incepe numai
la 15 ani, intareste inegalitatea “sanselor” la nivel secundar. Se pare ca “cele mai bune rezultate
din punct de vedere social au fost si sunt obtinute prin sistemul scolii”:
1 primare (generale);
2 secundare (liceale);
3 superioare (universitare).
68) Cunoasteti care sunt categoriile socio-profesionale ale tatalui din care provin copii care urmeaza
cel mai mult – procentual - invatamantul superior:
1 functionari si mici comercianti;
2 profesiuni liberale si intelectuali;
3 mestesugari si proprietari agricoli.
69) Aflandu-se la baza multor teorii ale educatiei, postulatul dupa care fiecare diviziune a sistemului
de invatamant pregateste elevii sai pentru genul de viata si activitatile economice proprii unei
clase sociale date, joaca un rol deosebit, implicit sau explicit. Sub forma sa clasica, el consta in
a admite ca scoala primara este pepiniera:
1 cercurilor conducatoare;
2 muncitorilor manuali;
3 clasei mijlocii.
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum