CONTINUARE 14-CONTENCIOS ADMINISTRATIV

In jos

CONTINUARE 14-CONTENCIOS ADMINISTRATIV

Mesaj  Admin la data de Mar Ian 15, 2008 3:42 pm

226. Care sunt principiile speciale ce se aplica la judecarea
unei cauze de catre instanta de Contencios administrativ si fiscal?
a) Principiul disponibilitatii partilor, principiul celeritatii si
oralitatii
b) Principiul contradictorialitatii, oralitatii si publicitatii,
principiul specialitatii si cel al prioritatii interesului public
c) Principiul specialitatii si cel al prioritatii interesului public
d) Principiul disponibilitatii partilor , contradictorialitatii,
principiului prioritatii interesului public, al specialitatii instantei si al
celeritatii solutionarii cauzei
227. Īn ce conditii persoana vatamata īntr-un drept al sau, ori
īntr-un interes legitim poate ataca o dispozitie dintr-o Ordonanta
de Guvern ? Alegeti varianta corecta.
a) Persoana vatamata īntr-un drept al sau ori īntr-un interes
legitim prin ordonante sau dispozitii din ordonante poate ataca aceasta
prin actiune la instanta de contencios administrativ, īnsotita de exceptia
de neconstitutionalitate
b) Persoana vatamata poate ataca Ordonanta de Guvern la Curtea
Constitutionala mai īntāi si apoi la instanta de contencios administrativ
c) Persoana vatamata poate ataca Ordonanta de Guvern sau
dispozitii din aceasta, la Parchetul militar īncepānd cu data publicarii
īn Monitorul Oficial
d) Ordonanta de Guvern sau dispozitii din aceasta, se poate
ataca doar la Curtea de Apel teritoriala, odata cu exceptia de
neconstitutionalitate
228. Cum procedeaza instanta de contencios administrativ si
fiscal cānd īntr-o cauza aflata pe rol, este sesizata cu o exceptie de
neconstitutionalitate?
a) Suspenda judecarea cauzei si asteapta raspuns de la Parchet ,
trimite cauza la Curtea de Apel Bucuresti spre solutionarea exceptiei
b) Trimite cauza la Parchet pentru solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate si suspenda cauza
c) Instanta de contencios administrativ, daca apreciaza ca
exceptia īndeplineste conditiile prevazute de legea speciala, sesizeaza
prin īncheiere motivata Curtea Constitutionala si suspenda solutionarea
cauzei pe fond
d) Trimite cauza la organul jurisdictional sa-si spuna parerea
asupra exceptiei
229. Cānd se ataca un act administrativ fiscal, care are o
valoare de peste 5 miliarde lei, care este instanta competenta sa
solutioneze cauza pe fond, dar īn recurs?
a) Pe fond solutioneaza Judecatoria, iar īn recurs Curtea de Apel,
sectia contencios administrativ si fiscal
b) Pe fond solutioneaza cauza Curtea de Apel sesizata, iar īn
recurs Īnalta Curte de Casatie si Justitie, sectia Contencios
administrativ si fiscal
c) Pe fond solutioneaza cauza organul jurisdictional, iar īn recurs
Tribunalul, sectia contencios administrativ si fiscal
d) Pe fond solutioneaza cauza Tribunalul, iar īn recurs Curtea de
Apel, sectia contencios administrativ si fiscal
230. Care este termenul de formulare a unei actiuni īn
Contencios administrativ? In ce termen trebuie executata hotarīrea
pronuntata de instanta de contencios ?
a) Īn termen de 6 luni de la primirea raspunsului la plāngerea
prealabila sau, dupa caz, de la data refuzului, considerat nejustificat, de
solutionare a cererii. Hotararea se pune in executare imediat dupa
pronuntare.
b) Se poate introduce oricānd actiune īn contencios. Hotarīrea
pronuntata de instanta se poate executa īn termen de 30 de zile sau īn
termenul prevazut expres īn hotarāre
c) Īn termen de 6 luni de la comunicarea actului atacat – maxim
pāna la 3 ani. Hotarīrea pronuntata se pune in executare dupa trecerea
termenului de 3 ani.
d) Īn termen de 6 luni de la comunicarea actului atacat, dar nu
mai tārziu de a) an de la data emiterii actului atacat. Executarea
hotarīrii se face in termen de 30 de zile sau īn termenul prevazut
expres īn hotarāre
231. Ce fel de termen este termenul de 6 luni, dar cel de 1 an,
potrivit prevederilor legii nr. 554/2004 ?
a) Sunt termene de prescriptie ambele , sunt termene pentru
plāngerea prealabila - facultative
b) Sunt termene nedefinite de legea contenciosului
c) Primul este de prescriptie, iar al doilea de decadere
d) Primul este de decadere, iar al doilea de prescriptie
232. Ce acte trebuie sa depuna reclamantul, respectiv partea
vatamata cānd formuleaza actiunea īn Contencios administrativ ?
a) Reclamantul va anexa la actiune copia actului administrativ pe
care īl ataca sau, dupa caz, raspunsul autoritatii publice prin care i se
comunica refuzul rezolvarii cererii sale, iar cānd nu a primit nici un
raspuns la cererea sa, copia cererii, certificata prin numarul si data
īnregistrarii la autoritatea publica, precum si orice īnscris care face
dovada īndeplinirii procedurii prealabile
b) Actiunea, copie de pe rechizitoriul Parchetului, copie de pe
procesul verbal de constatare a politei si copie de pe decizia de la
Curtea Constitutionala
c) Actiune si actul atacat emis de autoritatea publica, si toate
īnscrisurile necesare īn vederea cāstigarii procesului
d) Actiunea semnata si datata precum si actele atacate, respective
cele emise de autoritatea publica considerate ca nelegale
233. Ce masura ia instanta de contencios īmpotriva
conducatorului unitatii pārāte īn cazul īn care nu trimite relatiile
solicitate de instanta īn vederea solutionarii cauzei?
a) Paseste la dezbaterea cauzei fara relatiile solicitate si pronunta
hotarārea si cheama conducatorul pārātei īn instanta pentru a-i lua
interogatoriu
b) Conducatorul unitatii este amendat cu a) milion de lei pe zi
pentru īntārziere īn comunicarea relatiilor
c) Suspenda judecarea cauzei pentru lipsa relatiilor solicitate de
instanta de contencios administrativ
d) Instanta prin incheiere interlocutorie obliga conducatorul
unitatii pārāte sa plateasca statului, cu titlu de amenda judiciara, a)0%
din salariul minim brut pe economie pentru fiecare zi de īntārziere
nejustificata privind relatiile solicitate
234. Īn ce conditii si cum poate solicita persoana vatamata
suspendarea executarii actului administrativ atacat? Cui adreseaza
cererea?
a) Prin actiune la Parchet, pentru prevenirea unei pagube iminente ce
s-ar produce prin actual de autoritate publica atacat pe considerentul ca este
nelegal
b) Prin cerere la Judecatorie, pentru a dispune īn conditiile legii iar īn
cazuri justificate se adreseaza Īnaltei Curti de Casatie si Justitie, pentru
suspendarea executarii actului administrativ atacat
c) Prin cerere īn instanta de contencios, pentru prevenirea unei pagube
iminente
d) Īn cazuri justificate si pentru prevenirea unei pagube iminente se
adreseaza instantei competente cu cerere scrisa pentru a dispune suspendarea
executarii actului administrativ atacat
235. Pāna cānd poate dispune instanta suspendarea actului
administrativ vatamator conform Legii 554/2004?
a) Pāna la pronuntarea instantei de fond daca se dovedeste, pāna la
terminarea procesului daca partile sunt de acord
b) Pāna la solutionarea definitiva si irevocabila a cauzei daca pārāta
nu se opune
c) Pāna la pronuntarea instantei de fond sau pāna la solutionarea
definitiva si irevocabila a cauzei, īn functie de temeiul de drept si modul īn
care a fost solicitata
d) Pāna la aparitia recursului daca astfel a fost solicitat
236. Ce act da instanta de contencios administrativ daca admite
cererea formulata de reclamant privind suspendarea executarii actului
administrativ atacat ?
a) O decizie administrativa ce se ataca direct la Curtea de Apel sau o
īncheiere nemotivata fara drept de recurs
b) Hotarāri judecatoresti atacate la Īnalta Curte de Casatie si Justitie
c) O sentinta fara drept de apel data de Tribunalul de contencios
administrativ
d) O sentinta civila sau o īncheiere pronuntata de instanta competenta,
īn functie de temeiul de drept al cererii, si de modul de formulare a acesteia,
care au cai de atac diferite la instante ierarhic superioare
237. Se pot formula actiuni īn contencios īmpotriva unui
functionar din cadrul autoritatii publice? Cānd si īn ce conditii ?
a) Se pot formula actiuni si personal īmpotriva persoanei fizice care a
elaborat, a emis sau a īncheiat actul ori, dupa caz, care se face vinovata de
refuzul de a rezolva cererea referitoare la un drept subiectiv sau la un interes
legitim, daca se solicita plata unor despagubiri pentru prejudiciul cauzat ori
pentru īntārziere
b) Nu se pot formula actiuni si personal īmpotriva persoanei fizice
care a elaborat, a emis sau a īncheiat actul ori, dupa caz, care se face
vinovata de refuzul de a rezolva cererea referitoare la un drept subiectiv sau
la un interes legitim, daca se solicita plata unor despagubiri pentru
prejudiciul cauzat ori pentru īntārziere
c) Se interzice formularea unor astfel de actiuni prin lege
d) Īn cazul īn care partea vatamata formuleaza actiuni īmpotriva
persoanei fizice care a elaborat actul contestat, instanta amendeaza pe
reclamant
238. Ce solutii poate da instanta de contencios atunci cānd
finalizeaza procesul? Pe fond si pe exceptii.
a) Solutia inadmisibilitatii actiunii reclamantului īn conditiile legii
b) Poate sa oblige la refacerea īnscrisului de catre pārāta
c) Instanta, poate, dupa caz: sa anuleze, īn tot sau īn parte actul
administrative atacat sa oblige autoritatea publica sa emita un alt act
administrativ ori sa elibereze un certificat, o adeverinta sau orice alt īnscris,
sa oblige autoritatea emitenta la plata despagubirilor
d) Poate sa amendeze pārāta pentru īncalcarea legii precum si
obligarea acesteia la plata despagubirilor si la penalitati de īntārziere pentru
neexecutarea sentintei īn termenul legal
239. Īn ce termen poate fi facuta solicitarea despagubirilor īn
instanta de contencios ?
a) Partea poate solicita despagubiri īn termen de 3 ani de la
producerea prejudiciului
b) Partea poate solicita despagubiri īn termen de 1 an de la data de la
care a cunoscut sau trebuia sa cunoasca īntinderea pagubei
c) Partea poate solicita despagubiri īn termen de 30 de zile de la
producerea pagubei
d) Poate solicita despagubiri īn termen de 6 luni de la terminarea
procesului
240. Ce caracter au hotarārile pronuntate īn recurs de instanta de
contencios administrativ ? Care hotarīri pot fi puse in executare ?
a) Sunt hotarāri interlocutorii, partiale, pe fondul cauzei,
neexecutabile
b) Sunt hotarāri obligatorii si se pot pune īn executare si pe fond si in
recurs
c) Sunt hotarāri definitive care nu se pot pune in executare
d) Sunt hotarāri irevocabile si se pot pune īn executare din oficiu sau
la cererea partii
241. Cānd se poate formula actiunea prefectului? Este scutita de
la plata taxei de timbru?
a) are loc cānd actele administratiei publice locale le considera
nelegale, fiind scutita de la plata taxei de timbru
b) se poate formula cānd actele administratiei publice locale sunt
inoportune, fiind scutita de la plata taxei de timbru
c) este scutita de la plata taxei de timbru si se poate formula oricānd
d) se poate formula oricānd fara plāngere prealabila, cu plata taxei de
timbru
e) este inadmisibila si se plateste taxa de timbru
242. Cānd se poate invoca exceptia de nelegalitate a unui act
administrativ unilateral īn conditiile legii contenciosului administrativ
conform reglementarilor actuale?
a) exceptia de nelegalitate se poate invoca oricānd si īn orice cauza
aflata īn fata instantei
b) exceptia de nelegalitate se poate invoca oricānd īntr-un proces aflat
īn fata instantei de judecata, civila, comerciala, de dreptul muncii si de
contencios administrativ
c) exceptia de nelegalitate se poate invoca numai īn termenul prevazut
de lege si numai īn instantele de contencios administrativ
d) exceptia de nelegalitate a unui act administrativ unilateral se poate
invoca oricānd īntr-un proces aflat pe rolul instantei de judecata, conform
legii contenciosului administrativ modificata īn 2007
e) exceptia de nelegalitate a unui act administrativ unilateral nu se
poate invoca decāt īn fata unei instante de contencios administrativ si īn
termen de 1 an de zile de la emiterea actului respectiv
243. Ce se īntāmpla cu o cauza aflata pe rolul instantei de
judecata atunci cānd una dintre parti invoca īn aparare exceptia de
nelegalitate a unui act administrativ unilateral emis de o autoritate
publica?
a) se continua judecarea cauzei pe baza de probe
b) īnceteaza judecarea cauzei pāna la solutionarea exceptiei de
nelegalitate
c) se suspenda solutionarea cauzei respective printr-o īncheiere de
sedinta
d) se suspenda judecarea cauzei īn acel proces, se īnainteaza cauza
instantei competente pentru solutionarea exceptiei de nelegalitate
e) se respinge exceptia de nelegalitate si se solutioneaza cauza pe fond
244. Care este termenul de recurs īmpotriva īncheierii hotarārii
pronuntata de instanta competenta asupra exceptiei de nelegalitate?
a) 30 de zile de la comunicare
b) 5 zile de la pronuntare
c) 5 zile de la comunicarea hotarārii
d) 15 zile de la comunicarea hotarārii
e) 48 de ore de la comunicarea hotarārii
245. Cānd poate fi invocata exceptia de nelegalitate asupra unui
act administrativ unilateral potrivit legii contenciosului administrativ
modificata īn 2007?
a) oricānd
b) numai īn termen de 6 luni de la promovarea actiunii īn contencios
administrativ
c) 6 luni de la data publicarii actului administrativ unilateral
d) 1 an de la miterea actului de catre autoritatea publica
e) este inadmisibila exceptia de nelegalitate īn conditiile legislatiei
actuale
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum