CONTINUARE 10-CONTENCIOS ADMINISTRATIV

In jos

CONTINUARE 10-CONTENCIOS ADMINISTRATIV

Mesaj  Admin la data de Mar Ian 15, 2008 3:38 pm

146. Ce caracter au hotarârile pronuntate în recurs de
instanta de contencios administrativ?
a) Sunt hotarâri interlocutorii
b) Sunt hotarâri obligatorii
c) Se pot pune în executare
d) Sunt hotarâri definitive
e) Sunt hotarâri definitive si irevocabile
147. Care hotarâri pronuntate de instanta de contencios
administrativ pot fi puse în executare ?
a) Hotarârile partiale
b) Hotarârile definitive
c) Hotarârile definitive si irevocabile
d) Hotarârile date de Curtea Constitutionala
e) Hotarârile date pe fondul cauzei
148. În ce termen trebuie executata o hotarâre pronuntata în
contencios ?
a) În termen legal
b) În termen de 3 ani
c) Imediat dupa pronuntare
d) În termen de 6 luni
e) În termen de 30 de zile sau în termenul prevazut expres în
hotarâre
149. Ce masuri ia instanta de executare împotriva autoritatii
publice care refuza sa puna în executare hotarârea pronuntata pe
contencios ?
a) Amendeaza conducatorul unitatii cu 5 milioane lei
b) Obliga pârâta sa execute de îndata hotarârea
c) Obliga pârâta la despagubiri
d) La cererea reclamantului acorda despagubiri pentru
neexecutarea hotarârii
e) Instanta de executare nu ia nici o masura în acest caz
150. Cine poate formula actiune în regres? Împotriva cui si
când?
a) Conducatorul autoritatii publice, împotriva functionarului
public vinovat de neexecutarea hotarârii, în termen de 3 ani
b) Autoritatea locala, în termen de 1 an de la producerea pagubei,
autoritatea centrala oricând împotriva persoanelor din subordine
c) Conducatorul institutiei publice în termen de 6 luni împotriva
functionarului public vinovat
d) Organul ierarhic superior autoritatii emitente oricând
împotriva salariatilor
e) Persoana vinovata de producerea pagubei în termen de 1 an
împotriva sefului superior
151. Controlul asupra activitatii autoritatilor administratiei
publice are scopul:
a) de a realiza valori politice si pentru a asigura conformitatea
dintre activitatea autoritatii cu exigentele stabilite de forurile politice si
de lege
b) de a realiza valori economice in concordanta cu interesul
societatii
c) de a realiza valori morale si valori sociale in interesul
colectivitatii
d) de a realiza valori positive in interesul cetateanului
152. Care sunt elemente componente ale controlului exercitat
asupra activitatii autoritatilor publice ?
a) punctul de plecare al controlului, operatiunile de control si
operatiunile financiare
b) operatiunile materiale si operatiunile de control si baza de
referinta
c) baza de referinta si operatiunile de control, si punctul de
plecare al controlului
d) baza de referinta, obiectul de control si operatiunile de control
153. Se poate verifica legalitatea unui act administrativ?
Când si de cine?
a) legalitatea unui act administrativ unilateral poate fi cercetata
oricând în cadrul unui proces, pe cale de exceptie, din oficiu sau la
cererea partii interesate.
b) se poate verifica oricând legalitatea unui act administrativ si de
orice instanta;
c) legalitatea unui act administrativ se poate verifica de organul
jurisdictional oricând;
d) legalitatea unui act administrativ se poate verifica atât de
organul jurisdictional, cât si de instanta oricând;
154. Când se poate invoca exceptia de nelegalitate a unui act
administrativ emis de o autoritate publica ?
a) în timpul procesului, la judecata de fond
b) în orice stadiu al judecatii, dar numai în contencios
administrativ
c) în orice stadiu al judecatii (fond, apel, recurs) si în orice proces
d) se poate invoca numai în recurs la sectia contencios
155. Care instanta este competenta sa solutioneze exceptia de
nelegalitate a unui act administrativ ?
a) instanta de recurs, de drept civil
b) instanta de contencios administrativ
c) instanta de dreptul muncii
d) înalta curte de casatie si justitie
156. Ce fel de hotarâre da instanta cu privire la exceptia de
nelegalitate ?
a) pronunta o hotarâre de suspendare a cauzei sau încheiere dupa
caz
b) pronunta o solutie pe baza de probe, definitiva si irevocabila
c) da o hotarâre ce se poate ataca cu recurs de la pronuntare
d) pronunta o hotarâre ce se ataca cu recurs în termen de a)5 zile
de la comunicare
157. Cine poate formula actiune în contencios administrativ?
a) persoana vatamata care a formulat mai întâi, plângere
prealabila privind actul atacat
b) prefectul judetului, când apreciaza ca o autoritate publica
locala a emis un act administrativ nelegal
c) orice persoana vatamata într-un drept printr-un act
administrativ unilateral, emisa de autoritatea publica, daca a formulat
plângere prealabils
d) Agentia Nationala a Functionarilor Publici, daca a fost sesizata
de un functionar public privind încalcarea legii de catre o institutie
publica
e) toate persoanele de la a,b,c,d.
158. Procedura prealabila este obligatorie în cazul:
a) la actiunile formulate de prefect
b) la actiunile formulate de Agentia Nationala a Functionarilor
Publici
c) la actiunile formulate de Avocatul poporului
d) la actiunile formulate de persoanele fizice vatamate în
drepturile lor printr-un act administrativ, emis de autoritatea publica
e) la actiunile formulate de straini împotriva dispozitiei de
parasire a teritoriului
159. Care este instanta competenta sa solutioneze o actiune
împotriva unui proces verbal de control fiscal emis de Directia
Generala a Finantelor Publice ?
a) Curtea de Conturi
b) Curtea Constitutionala
c) Tribunalul teritorial
d) Curtea de Apel
e) Tribunalul - Sectia Contencios administrativ
160. Cine are competenta sa solutioneze un conflict bazat pe
Legea 554/2004. Care dintre variante este cea corecta:
a) Instanta de contencios administrativ de la tribunal;
b) Instanta civila de la Curtea de Apel;
c) Instanta de contencios administrativ si anume Sectia de
contencios administrativ si fiscal a Înaltei Curti de Casatie si Justitie,
sectiile de contencios administrativ ti fiscal ale Curtilor de Apel si
Tribunalele administrativ-fiscale;
d) Înalta Curte de Casatie si Justitie si Tribunalul teritorial, si
Curtea de Apel
e) Sectia penala de la Curtea de Apel si de la Tribunal si Înalta
Curte de Casatie si Justitie
161. Când poate o persoana sa formuleze o actiune în
Contencios administrativ?
a) Când a solicitat un drept de la o autoritate si a fost refuzata;
b) Când nu i s-a solutionat în termenul legal cererea sa sau daca
nu i s-a raspuns solicitantului în termen de 30 de zile de la înregistrarea
cererii, daca prin lege nu se prevede alt termen;
c) În 30 de zile de la vatamarea dreptului;
d) Când nu i s-a raspuns la o cerere formulata catre o autoritate;
e) Când nu i s-a solutionat în termenul legal cererea sau daca nu i
s-a raspuns solicitantului în termen de 30 de zile de la înregistrarea
cererii, daca prin lege nu se prevede alt termen, sau daca s-a emis un
act administrativ vatamator si nelegal.
162. Care este instanta competenta sa solutioneze o cauza de
contencios administrativ?
a) Instanta de la sediul reclamantei, sectia civila;
b) Parchetul de la sediul reclamantei, sectia contencios
administrativ si fiscal;
c) Curtea de Apel de la domiciliul pârâtului;
d) Înalta Curte de Casatie si Justitie, sectia contencios
administrativ si fiscal;
e) Reclamantul se poate adresa instantei de la domiciliul sau celei
de la domiciliul pârâtului, sectia contencios administrativ si fiscal;
163. Când actul administrativ fiscal atacat are valoare de
peste 5 miliarde lei, care este instanta competenta sa solutioneze
cauza pe fond, dar în recurs?
a) Pe fond solutioneaza Judecatoria, iar în recurs Curtea de Apel,
sectia contencios administrativ si fiscal;
b) Pe fond solutioneaza cauza Curtea de Apel, sectia Contencios
administrativ si fiscal, iar în recurs Înalta Curte de Casatie si Justitie,
aceeasi sectie
c) Pe fond solutioneaza cauza Parchetul, în recurs Parchetul de pe
lânga Curtea de Apel, sectia contencios administrativ si fiscal;
d) Pe fond solutioneaza cauza organul jurisdictional, iar în recurs
Tribunalul, sectia contencios administrativ si fiscal;
e) Pe fond solutioneaza cauza Tribunalul, iar în recurs Curtea de
Apel, sectia contencios administrativ si fiscal.
164. În ce conditii si cum poate solicita persoana vatamata
suspendarea executarii actului administrativ atacat? Cui adreseaza
cererea?
a) Prin actiune la Parchet, pentru prevenirea unei pagube
iminente;
b) Prin cerere la Judecatorie, pentru a dispune în conditiile legii;
c) Prin cerere în instanta de contencios, pentru prevenirea unei
pagube iminente;
d) În cazuri justificate si pentru prevenirea unei pagube iminente
se adreseaza instantei competente cu cerere scrisa pentru a dispune
suspendarea executarii actului administrativ atacat;
e) În cazuri justificate se adreseaza Înaltei Curti de Casatie si
Justitie, pentru suspendarea executarii actului administrativ atacat.
165. Pâna când poate dispune instanta suspendarea actului
administrativ atacat ?
a) Pâna la pronuntarea instantei de fond daca se dovedeste;
b) Pâna la solutionarea definitiva si irevocabila a cauzei daca
pârâta nu se opune;
c) Pâna la terminarea procesului daca partile sunt de acord;
d) Pâna la pronuntarea instantei de fond sau pâna la solutionarea
definitiva si irevocabila a cauzei, în functie de temeiul de drept si
modul în care a fost solicitata;
e) Pâna la aparitia recursului daca s-a solicitat acest lucru de catre
partea interesata sau de catre pârâta
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum