CONTINUARE 10-CONTENCIOS ADMINISTRATIV

In jos

CONTINUARE 10-CONTENCIOS ADMINISTRATIV

Mesaj  Admin la data de Mar Ian 15, 2008 3:38 pm

146. Ce caracter au hotarārile pronuntate īn recurs de
instanta de contencios administrativ?
a) Sunt hotarāri interlocutorii
b) Sunt hotarāri obligatorii
c) Se pot pune īn executare
d) Sunt hotarāri definitive
e) Sunt hotarāri definitive si irevocabile
147. Care hotarāri pronuntate de instanta de contencios
administrativ pot fi puse īn executare ?
a) Hotarārile partiale
b) Hotarārile definitive
c) Hotarārile definitive si irevocabile
d) Hotarārile date de Curtea Constitutionala
e) Hotarārile date pe fondul cauzei
148. Īn ce termen trebuie executata o hotarāre pronuntata īn
contencios ?
a) Īn termen legal
b) Īn termen de 3 ani
c) Imediat dupa pronuntare
d) Īn termen de 6 luni
e) Īn termen de 30 de zile sau īn termenul prevazut expres īn
hotarāre
149. Ce masuri ia instanta de executare īmpotriva autoritatii
publice care refuza sa puna īn executare hotarārea pronuntata pe
contencios ?
a) Amendeaza conducatorul unitatii cu 5 milioane lei
b) Obliga pārāta sa execute de īndata hotarārea
c) Obliga pārāta la despagubiri
d) La cererea reclamantului acorda despagubiri pentru
neexecutarea hotarārii
e) Instanta de executare nu ia nici o masura īn acest caz
150. Cine poate formula actiune īn regres? Īmpotriva cui si
cānd?
a) Conducatorul autoritatii publice, īmpotriva functionarului
public vinovat de neexecutarea hotarārii, īn termen de 3 ani
b) Autoritatea locala, īn termen de 1 an de la producerea pagubei,
autoritatea centrala oricānd īmpotriva persoanelor din subordine
c) Conducatorul institutiei publice īn termen de 6 luni īmpotriva
functionarului public vinovat
d) Organul ierarhic superior autoritatii emitente oricānd
īmpotriva salariatilor
e) Persoana vinovata de producerea pagubei īn termen de 1 an
īmpotriva sefului superior
151. Controlul asupra activitatii autoritatilor administratiei
publice are scopul:
a) de a realiza valori politice si pentru a asigura conformitatea
dintre activitatea autoritatii cu exigentele stabilite de forurile politice si
de lege
b) de a realiza valori economice in concordanta cu interesul
societatii
c) de a realiza valori morale si valori sociale in interesul
colectivitatii
d) de a realiza valori positive in interesul cetateanului
152. Care sunt elemente componente ale controlului exercitat
asupra activitatii autoritatilor publice ?
a) punctul de plecare al controlului, operatiunile de control si
operatiunile financiare
b) operatiunile materiale si operatiunile de control si baza de
referinta
c) baza de referinta si operatiunile de control, si punctul de
plecare al controlului
d) baza de referinta, obiectul de control si operatiunile de control
153. Se poate verifica legalitatea unui act administrativ?
Cānd si de cine?
a) legalitatea unui act administrativ unilateral poate fi cercetata
oricānd īn cadrul unui proces, pe cale de exceptie, din oficiu sau la
cererea partii interesate.
b) se poate verifica oricānd legalitatea unui act administrativ si de
orice instanta;
c) legalitatea unui act administrativ se poate verifica de organul
jurisdictional oricānd;
d) legalitatea unui act administrativ se poate verifica atāt de
organul jurisdictional, cāt si de instanta oricānd;
154. Cānd se poate invoca exceptia de nelegalitate a unui act
administrativ emis de o autoritate publica ?
a) īn timpul procesului, la judecata de fond
b) īn orice stadiu al judecatii, dar numai īn contencios
administrativ
c) īn orice stadiu al judecatii (fond, apel, recurs) si īn orice proces
d) se poate invoca numai īn recurs la sectia contencios
155. Care instanta este competenta sa solutioneze exceptia de
nelegalitate a unui act administrativ ?
a) instanta de recurs, de drept civil
b) instanta de contencios administrativ
c) instanta de dreptul muncii
d) īnalta curte de casatie si justitie
156. Ce fel de hotarāre da instanta cu privire la exceptia de
nelegalitate ?
a) pronunta o hotarāre de suspendare a cauzei sau īncheiere dupa
caz
b) pronunta o solutie pe baza de probe, definitiva si irevocabila
c) da o hotarāre ce se poate ataca cu recurs de la pronuntare
d) pronunta o hotarāre ce se ataca cu recurs īn termen de a)5 zile
de la comunicare
157. Cine poate formula actiune īn contencios administrativ?
a) persoana vatamata care a formulat mai īntāi, plāngere
prealabila privind actul atacat
b) prefectul judetului, cānd apreciaza ca o autoritate publica
locala a emis un act administrativ nelegal
c) orice persoana vatamata īntr-un drept printr-un act
administrativ unilateral, emisa de autoritatea publica, daca a formulat
plāngere prealabils
d) Agentia Nationala a Functionarilor Publici, daca a fost sesizata
de un functionar public privind īncalcarea legii de catre o institutie
publica
e) toate persoanele de la a,b,c,d.
158. Procedura prealabila este obligatorie īn cazul:
a) la actiunile formulate de prefect
b) la actiunile formulate de Agentia Nationala a Functionarilor
Publici
c) la actiunile formulate de Avocatul poporului
d) la actiunile formulate de persoanele fizice vatamate īn
drepturile lor printr-un act administrativ, emis de autoritatea publica
e) la actiunile formulate de straini īmpotriva dispozitiei de
parasire a teritoriului
159. Care este instanta competenta sa solutioneze o actiune
īmpotriva unui proces verbal de control fiscal emis de Directia
Generala a Finantelor Publice ?
a) Curtea de Conturi
b) Curtea Constitutionala
c) Tribunalul teritorial
d) Curtea de Apel
e) Tribunalul - Sectia Contencios administrativ
160. Cine are competenta sa solutioneze un conflict bazat pe
Legea 554/2004. Care dintre variante este cea corecta:
a) Instanta de contencios administrativ de la tribunal;
b) Instanta civila de la Curtea de Apel;
c) Instanta de contencios administrativ si anume Sectia de
contencios administrativ si fiscal a Īnaltei Curti de Casatie si Justitie,
sectiile de contencios administrativ ti fiscal ale Curtilor de Apel si
Tribunalele administrativ-fiscale;
d) Īnalta Curte de Casatie si Justitie si Tribunalul teritorial, si
Curtea de Apel
e) Sectia penala de la Curtea de Apel si de la Tribunal si Īnalta
Curte de Casatie si Justitie
161. Cānd poate o persoana sa formuleze o actiune īn
Contencios administrativ?
a) Cānd a solicitat un drept de la o autoritate si a fost refuzata;
b) Cānd nu i s-a solutionat īn termenul legal cererea sa sau daca
nu i s-a raspuns solicitantului īn termen de 30 de zile de la īnregistrarea
cererii, daca prin lege nu se prevede alt termen;
c) Īn 30 de zile de la vatamarea dreptului;
d) Cānd nu i s-a raspuns la o cerere formulata catre o autoritate;
e) Cānd nu i s-a solutionat īn termenul legal cererea sau daca nu i
s-a raspuns solicitantului īn termen de 30 de zile de la īnregistrarea
cererii, daca prin lege nu se prevede alt termen, sau daca s-a emis un
act administrativ vatamator si nelegal.
162. Care este instanta competenta sa solutioneze o cauza de
contencios administrativ?
a) Instanta de la sediul reclamantei, sectia civila;
b) Parchetul de la sediul reclamantei, sectia contencios
administrativ si fiscal;
c) Curtea de Apel de la domiciliul pārātului;
d) Īnalta Curte de Casatie si Justitie, sectia contencios
administrativ si fiscal;
e) Reclamantul se poate adresa instantei de la domiciliul sau celei
de la domiciliul pārātului, sectia contencios administrativ si fiscal;
163. Cānd actul administrativ fiscal atacat are valoare de
peste 5 miliarde lei, care este instanta competenta sa solutioneze
cauza pe fond, dar īn recurs?
a) Pe fond solutioneaza Judecatoria, iar īn recurs Curtea de Apel,
sectia contencios administrativ si fiscal;
b) Pe fond solutioneaza cauza Curtea de Apel, sectia Contencios
administrativ si fiscal, iar īn recurs Īnalta Curte de Casatie si Justitie,
aceeasi sectie
c) Pe fond solutioneaza cauza Parchetul, īn recurs Parchetul de pe
lānga Curtea de Apel, sectia contencios administrativ si fiscal;
d) Pe fond solutioneaza cauza organul jurisdictional, iar īn recurs
Tribunalul, sectia contencios administrativ si fiscal;
e) Pe fond solutioneaza cauza Tribunalul, iar īn recurs Curtea de
Apel, sectia contencios administrativ si fiscal.
164. Īn ce conditii si cum poate solicita persoana vatamata
suspendarea executarii actului administrativ atacat? Cui adreseaza
cererea?
a) Prin actiune la Parchet, pentru prevenirea unei pagube
iminente;
b) Prin cerere la Judecatorie, pentru a dispune īn conditiile legii;
c) Prin cerere īn instanta de contencios, pentru prevenirea unei
pagube iminente;
d) Īn cazuri justificate si pentru prevenirea unei pagube iminente
se adreseaza instantei competente cu cerere scrisa pentru a dispune
suspendarea executarii actului administrativ atacat;
e) Īn cazuri justificate se adreseaza Īnaltei Curti de Casatie si
Justitie, pentru suspendarea executarii actului administrativ atacat.
165. Pāna cānd poate dispune instanta suspendarea actului
administrativ atacat ?
a) Pāna la pronuntarea instantei de fond daca se dovedeste;
b) Pāna la solutionarea definitiva si irevocabila a cauzei daca
pārāta nu se opune;
c) Pāna la terminarea procesului daca partile sunt de acord;
d) Pāna la pronuntarea instantei de fond sau pāna la solutionarea
definitiva si irevocabila a cauzei, īn functie de temeiul de drept si
modul īn care a fost solicitata;
e) Pāna la aparitia recursului daca s-a solicitat acest lucru de catre
partea interesata sau de catre pārāta
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum