CONTINUARE 9-CONTENCIOS ADMINISTRATIV

In jos

CONTINUARE 9-CONTENCIOS ADMINISTRATIV

Mesaj  Admin la data de Mar Ian 15, 2008 3:37 pm

126. Care dintre subiectele de sezina nu este obligat sa
efectueze plāngerea prealabila ?
a) Prefectul, primarul si Avocatul Poporului
b) Avocatul Poporului, prefectul si institutia publica
c) Ministerul Public si Agentia Nationala a Functionarilor Publici
d) Autoritatea publica, Avocatul Poporului si prefectul
e) Prefectul, Avocatul Poporului, Ministerul Public, Agentia
Nationala a Functionarilor Publici
127. Care sunt principiile speciale ce se aplica īn
Contenciosul administrativ ?
a) Principiul disponibilitatii partilor
b) Principiul contradictorialitatii
c) Principiul specialitatii si cel al prioritatii interesului public
d) Principiul prioritatii interesului public si al celeritatii
solutionarii cauzei
e) Principiul celeritatii si oralitatii
128. Persoana vatamata īntr-un drept al sau ori īntr-un
interes legitim poate ataca o dispozitie dintr-o Ordonanta de
Guvern? Unde si cum?
a) Persoana vatamata īntr-un drept al sau ori īntr-un interes
legitim prin ordonante sau dispozitii din ordonante poate ataca aceasta
prin actiune la instanta de contencios administrativ, īnsotita de exceptia
de neconstitutionalitate
b) Persoana vatamata poate ataca ordonanta la Curtea
Constitutionala
c) Se poate ataca la Parchetul militar ordonanta sau dispozitii din
aceasta
d) Nu se poate ataca la nici o instanta o Ordonanta de Guvern
e) Se poate ataca doar la Curtea de Apel o parte din ordonanta
129. Cum procedeaza instanta atunci cānd este sesizata cu o
exceptie de neconstitutionalitate ?
a) Suspenda judecarea cauzei si asteapta raspuns de la Parchet
b) Trimite cauza la Curtea de Apel Bucuresti spre solutionarea
exceptiei
c) Daca exceptia este admisibila sesizeaza prin īncheiere
motivata Curtea Constitutionala si suspenda solutionarea cauzei pe
fond, pāna la solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate
d) Trimite cauza la Parchet pentru solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate
e) Trimite cauza la organul jurisdictional sa-si spuna parerea
asupra exceptiei
130. Cānd un act administrativ fiscal cuprinde o valoare de
peste 5 miliarde lei, care este instanta competenta sa solutioneze
cauza pe fond, dar īn recurs?
a) Pe fond solutioneaza Judecatoria, iar īn recurs Curtea de Apel,
sectia contencios administrativ si fiscal
b) Pe fond solutioneaza cauza Curtea de Apel sesizata, iar īn
recurs Īnalta Curte de Casatie si Justitie, sectia Contencios
administrativ si fiscal
c) Pe fond solutioneaza cauza Parchetul, īn recurs Parchetul de pe
lānga Curtea de Apel, sectia contencios administrativ si fiscal
d) Pe fond solutioneaza cauza organul jurisdictional, iar īn recurs
Tribunalul, sectia contencios administrativ si fiscal
e) Pe fond solutioneaza cauza Tribunalul, iar īn recurs Curtea de
Apel, sectia contencios administrativ si fiscal
131. Care este instanta competenta sa solutioneze o cauza de
contencios administrativ ?
a) Instanta de la sediul reclamantei, sectia civila
b) Parchetul de la sediul reclamantei, sectia contencios
administrativ si fiscal
c) Curtea de Apel de la domiciliul pārātului
d) Īnalta Curte de Casatie si Justitie, sectia contencios
administrativ si fiscal
e) Reclamantul se poate adresa instantei de la domiciliul sau celei
de la domiciliul pārātului, sectia contencios administrativ si fiscal
132. Care este termenul de formulare a unei actiuni īn
Contencios administrativ ?
a) Īn termen de 6 luni de la primirea raspunsului la plāngerea
prealabila sau, dupa caz, de la data refuzului, considerat nejustificat, de
solutionare a cererii
b) Īn termen de 1 an de la primirea actului atacat
c) Īn termen de 6 luni de la comunicarea actului atacat – maxim
pāna la 3 ani
d) Īn termen de 6 luni de la comunicarea actului atacat, dar nu
mai tārziu de 1 an de la data emiterii actului contestat
e) Se poate introduce oricānd actiune īn contencios
.
133. Ce fel de termen este termenul de 6 luni, dar cel de 1
an?
a) Sunt termene de prescriptie ambele
b) Sunt termene pentru plāngerea prealabila - facultative
c) Primul este de prescriptie, iar al doilea de decadere
d) Primul este de decadere, iar al doilea de prescriptie
e) Sunt termene nedefinite de legea contenciosului
134. Ce acte trebuie sa depuna reclamantul, partea vatamata
cānd formuleaza actiunea īn Contencios administrativ?
a) Reclamantul va anexa la actiune copia actului administrativ pe
care īl ataca sau, dupa caz, raspunsul autoritatii publice prin care i se
comunica refuzul rezolvarii cererii sale, iar cānd nu a primit nici un
raspuns la cererea sa, copia cererii, certificata prin numarul si data
īnregistrarii la autoritatea publica, precum si orice īnscris care face
dovada īndeplinirii procedurii prealabile
b) Toate īnscrisurile necesare īn vederea cāstigarii procesului
c) Actiune si actul atacat emis de autoritatea publica
d) Actiunea semnata si datata
e) Actiunea, copie de pe rechizitoriul Parchetului, copie de pe
procesul verbal de constatare a politei si copie de pe decizia de la
Curtea Constitutionala
135. Ce masura ia instanta de contencios īmpotriva
conducatorului unitatii pārāte īn cazul īn care nu trimite relatiile
solicitate de instanta īn vederea solutionarii cauzei?
a) Paseste la dezbaterea cauzei fara relatiile solicitate si pronunta
hotarārea
b) Cheama conducatorul pārātei īn instanta pentru a-i lua
interogatoriul
c) Suspenda judecarea cauzei pentru lipsa relatiilor
d) Conducatorul unitatii pārāte este obligat prin īncheiere
interlocutorie sa plateasca statului, cu titlu de amenda judiciara, 10%
din salariul minim brut pe economie pentru fiecare zi de īntārziere
nejustificata
e) Conducatorul unitatii este amendat cu 1 milion de lei pe zi
pentru īntārziere īn comunicarea relatiilor
136. Īn ce conditii si cum poate solicita persoana vatamata
suspendarea executarii actului administrativ atacat? Cui adreseaza
cererea?
a) Prin actiune la Parchet, pentru prevenirea unei pagube
iminente
b) Prin cerere la Judecatorie, pentru a dispune īn conditiile legii
c) Prin cerere īn instanta de contencios, pentru prevenirea unei
pagube iminente
d) Īn cazuri justificate si pentru prevenirea unei pagube iminente
se adreseaza instantei competente cu cerere scrisa pentru a dispune
suspendarea executarii actului administrativ atacat
e) Īn cazuri justificate se adreseaza Īnaltei Curti de Casatie si
Justitie, pentru suspendarea executarii actului administrativ atacat
137. Pāna cānd poate dispune instanta suspendarea actului
administrativ vatamator conform Legii 554/2004?
a) Pāna la pronuntarea instantei de fond daca se dovedeste
b) Pāna la solutionarea definitiva si irevocabila a cauzei daca
pārāta nu se opune
c) Pāna la terminarea procesului daca partile sunt de acord
d) Pāna la pronuntarea instantei de fond sau pāna la solutionarea
definitiva si irevocabila a cauzei, īn functie de temeiul de drept si
modul īn care a fost solicitata
e) Pāna la aparitia recursului daca astfel a fost solicitat
138. Ce act da instanta daca admite cererea de suspendare a
executarii actului administrativ atacat?
a) O decizie administrativa ce se ataca la Curtea de Apel
b) O īncheiere nemotivata fara recurs
c) O sentinta fara drept de apel data de Tribunal
d) Sentinta civila sau īncheiere, īn functie de temeiul de drept al
cererii, care au cai de atac diferite
e) Hotarāri judecatoresti atacate la Īnalta Curte de Casatie si
Justitie
139. Se pot formula actiuni īn contencios īmpotriva unui
functionar īncadrat la o autoritate publica? Cānd si īn ce conditii ?
a) Se pot formula actiuni si personal īmpotriva persoanei fizice
care a elaborat, a emis sau a īncheiat actul ori, dupa caz, care se face
vinovata de refuzul de a rezolva cererea referitoare la un drept subiectiv
sau la un interes legitim, daca se solicita plata unor despagubiri pentru
prejudiciul cauzat ori pentru īntārziere
b) Nu se pot formula actiuni si personal īmpotriva persoanei
fizice care a elaborat, a emis sau a īncheiat actul ori, dupa caz, care se
face vinovata de refuzul de a rezolva cererea referitoare la un drept
subiectiv sau la un interes legitim, daca se solicita plata unor
despagubiri pentru prejudiciul cauzat ori pentru īntārziere
c) Se pot formula actiuni īmpotriva functionarului public, dar fara
rezultat īn instanta
d) Se interzice formularea unor astfel de actiuni prin lege
e) Īn cazul īn care partea vatamata formuleaza actiuni īmpotriva
persoanei fizice care a elaborat actul contestat, instanta amendeaza pe
reclamant
140. Ce solutii poate da instanta de contencios atunci cānd
finalizeaza procesul ?
a) Solutia inadmisibilitatii actiunii reclamantului
b) Solutia trimiterii actiunii la Parchet pentru efectuarea
rechizitoriului
c) Sa anuleze, īn tot sau īn parte, actul administrativ, sa oblige
autoritatea publica sa emita un act administrativ ori sa elibereze un
certificat, o adeverinta sau orice alt īnscris
d) Poate sa oblige la refacerea īnscrisului de catre pārāta si sa
amendeze functionarul public vinovat
e) Poate sa amendeze conducatorul pārātei pentru īncalcarea legii
si sa acorde daune morale
141. Instanta de contencios poate acorda despagubiri? Dar
daune morale atunci cānd obiectul actiunii este un contract
administrativ? Care sunt solutiile legale īn acest sens ?
a) Dispune anularea contractului administrativ, īn tot sau īn parte,
obliga autoritatea publica sa īncheie contractul la care reclamantul este
īndrituit, impune uneia dintre parti īndeplinirea unei anumite obligatii,
de a suplini consimtamāntul unei parti, cānd interesul public o cere,
obliga la plata unor despagubiri pentru daunele materiale si morale
b) Impune uneia dintre parti īndeplinirea unei anumite obligatii,
dispune anularea contractului administrativ, īn tot sau īn parte
c) Obliga autoritatea publica sa īncheie contractul la care
reclamantul este īndrituit, de a suplini consimtamāntul unei parti, cānd
interesul public o cere, obliga la plata unor despagubiri pentru daunele
materiale si morale
d) Dispune anularea contractului administrativ, īn tot sau īn parte,
impune uneia dintre parti īndeplinirea unei anumite obligatii, de a
suplini consimtamāntul unei parti, cānd interesul public o cere, obliga
la plata unor despagubiri pentru daunele materiale si morale
e) Obliga autoritatea publica sa īncheie contractul la care
reclamantul este īndrituit, impune uneia dintre parti īndeplinirea unei
anumite obligatii, suplinirea consimtamāntului unei parti, cānd interesul
public o cere, obliga la plata unor despagubiri pentru daunele materiale
si morale
142. Se pot acorda penalitati de īntārziere persoanei
vatamate? Īn ce conditii ?
a) Nu se pot acorda penalitati de īntārziere persoanei vatamate
b) Se pot acorda penalitati de īntārziere persoanei vatamate daca
le cere
c) Este inadmisibila cererea privind penalitatile de īntārziere
d) Instanta poate acorda ca sanctiune penalitati pentru fiecare zi
de īntārziere, īn cazul īn care pārāta refuza sa elibereze un act sau sa
puna īn executare o hotarāre judecatoreasca, cu conditia sa fi fost
solicitate expres prin actiune
e) Se acorda penalitati globale doar pentru 30 de zile īntārziere
143. Īn ce termen poate fi facuta solicitarea despagubirilor īn
instanta de contencios ?
a) Partea poate solicita despagubiri īn termen de 3 ani de la
producerea prejudiciului
b) Nu poate solicita despagubiri pe calea actiunii īn contencios
administrativ
c) Partea poate solicita despagubiri īn termen de 30 de zile de la
producerea pagubei
d) Poate solicita despagubiri īn termen de 6 luni de la terminarea
procesului
e) Partea poate solicita despagubiri īn termen de 1 an de la data
de la care a cunoscut sau trebuia sa cunoasca īntinderea pagubei
144. Care este calea de atac si īn ce termen se exercita
īmpotriva hotarārii pronuntate de instanta de contencios
administrativ ?
a) Apelul si recursul īn termen de 30 de zile de la pronuntarea
hotarārii de catre instanta de contencios administrativ
b) Recursul, īn termen de 30 de zile de la comunicarea hotarārii
c) Recursul, īn termen de 15 zile de la comunicarea hotarārii
d) Nu exista cale de atac īmpotriva hotarārii pronuntate de
instanta de contencios administrativ
e) Apelul īn termen de 15 zile de la comunicarea hotarārii
pronuntata de instanta de contencios administrativ
145. Judecarea recursului se face cu citarea partilor sau nu ?
a) Judecarea recursului nu este obligatorie
b) Judecarea recursului se face fara citarea partilor la proces
c) Judecarea recursului se face īn lipsa partilor
d) Judecarea recursului se face numai īn prezenta partilor, dar
fara citare
e) Judecarea recursului se face cu citarea obligatorie a partilor
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum