CONTINUARE 3-CONTENCIOS ADMINISTRATIV

In jos

CONTINUARE 3-CONTENCIOS ADMINISTRATIV

Mesaj  Admin la data de Mar Ian 15, 2008 2:03 pm

36. Se poate introduce īn cauza functionarul public vinovat de
emiterea unui act administrativ nelegal sau care refuza sa rezolve o
cerere adresata autoritatii publice?
a) Cererile īn Contencios Administrativ pot fi formulate si
personal īmpotriva functionarului public - persoanei fizice care a
elaborat, a emis sau a īncheiat actul ori, dupa caz, care se face vinovata
de refuzul de a rezolva cererea referitoare la un drept subiectiv sau la
un interes legitim, daca se solicita plata unor despagubiri pentru
prejudiciul cauzat ori pentru īntārziere.
b) Cererile īn Contencios Administrativ nu pot fi formulate si
personal īmpotriva functionarului public vinovat de emiterea unui act
administrativ sau de refuzul acestuia.
c) Cererile īn Contencios Administrativ pot fi formulate si
personal īmpotriva functionarului public - persoanei fizice care a
elaborat, a emis sau a īncheiat actul ori, dupa caz, care se face vinovata
de refuzul de a rezolva cererea referitoare la un drept subiectiv sau la
un interes legitim, numai daca functionarul respectiv a exercitat abuziv
atributiile functiei publice.
d) Nu se poate introduce īn cauza functionarul public vinovat de
emiterea unui act administrativ nelegal sau care refuza sa rezolve o
cerere adresata autoritatii publice.
e) Se poate introduce īn cauza functionarul public vinovat de
emiterea unui act administrativ nelegal sau care refuza sa rezolve o
cerere adresata autoritatii publice, numai daca se cere anularea actului
administativ nelegal.
37. Ce solutii poate da instanta de Contencios Administrativ?
a) Instanta de Contencios Administrativ asupra cererii poate sa
dea urmatoarele solutii: anularea totala sau partiala a actului
administrativ atacat, obligarea autoritatii publice sa emita un alt act
administrativ, obligarea pārātului la plata despagubirilor pentru daune
morale si materiale.
b) Instanta de Contencios Administrativ asupra cererii poate sa
dea urmatoarele solutii: anularea totala sau partiala a actului
administrativ atacat, obligarea autoritatii publice sa emita un alt act
administrativ, obligarea pārātului la plata despagubirilor pentru daune
morale si materiale, cauzate, daca reclamantul le-a solicitat si le-a
dovedit, anularea unui contract administrativ īn tot sau īn parte,
obligarea unei parti la īndeplinirea obligatiei contractuale asumate,
obligarea la plata despagubirilor, si la plata penalitatilor pe zi de
īntārziere.
c) Instanta de Contencios Administrativ asupra cererii poate sa
dea urmatoarele solutii: anularea unui contract administrativ īn tot sau
īn parte, obligarea unei parti la īndeplinirea obligatiei contractuale
asumate, obligarea la plata despagubirilor, si la plata penalitatilor pe zi
de īntārziere.
d) Instanta de Contencios Administrativ asupra cererii poate sa
dea urmatoarele solutii: anularea totala sau partiala a actului
administrativ atacat, anularea unui contract administrativ īn tot sau īn
parte, obligarea unei parti la īndeplinirea obligatiei contractuale
asumate, obligarea la plata despagubirilor, si la plata penalitatilor pe zi
de īntārziere.
e) Instanta de Contencios Administrativ asupra cererii poate sa
dea urmatoarele solutii: obligarea pārātului la plata despagubirilor
pentru daune morale si materiale, cauzate obligarea la plata
despagubirilor, si la plata penalitatilor pe zi de īntārziere.
38. Exista calea apelului īmpotriva unei hotarāri pronuntata
de instanta de Contencios Administrativ sau numai calea
recursului, care este termenul legal?
a) Exista numai calea apelului īn termen de cinsprezece zile de la
comunicare.
b) Exista numai calea recursului īn termen de cinsprezece zile de
la pronuntare.
c) Exista si calea apelului si calea recursului, ambele īn termene
legale.
d) Exista calea apelului īn termen de cinsprezece zile de la
pronuntare.
e) Hotarārea pronuntata de instanta de Contencios Administrativ
pe fond se ataca cu recurs, īn termen de cinsprezece zile de la
comunicare.
39. Cum se face judecata īn recurs? Se citeaza partile?
a) Judecata īn recurs se face de urgenta fara citarea partilor.
b) Judecata īn recurs se face cu citarea partilor īn termen de un
an.
c) Judecata īn recurs se face īn termen de trei luni de la
īnregistrarea dosarului, fara citarea partilor.
d) Judecata īn recurs se face cu celeritate, cu citarea partilor, īn
termen de cinsprezece zile de la īnregistrarea recursului.
e) Judecata īn recurs se face īn termen de sase luni cu citarea
partilor.
40. Cum se face executarea hotarārilor pronuntate īn
Contencios si īn ce termen?
a) Executarea hotarārilor pronuntate īn Contencios se face fie din
oficiu, fie de īndata de la pronuntare, fie īn termen de treizeci de zile de
la comunicarea hotarārii definitive si irevocabile, la cererea partii
interesate sau la somatie prin executor judecatoresc dupa caz.
b) Executarea hotarārilor pronuntate īn Contencios se face la
cerere, fie de la pronuntare, fie īn termen de treizeci de zile de la
comunicarea hotarārii definitive si irevocabile .
c) Executarea hotarārilor pronuntate īn Contencios se face de
īndata de la pronuntare, fie īn termen de treizeci de zile de la
comunicarea hotarārii definitive si irevocabile sau cu somatie prin
executor judecatoresc dupa caz.
d) Executarea hotarārilor pronuntate īn Contencios se face īn
termen de treizeci de zile de la comunicarea hotarārii definitive si
irevocabile, la cerere sau la somatia executorului judecatoresc dupa caz.
e) Executarea hotarārilor pronuntate īn Contencios se face fie din
oficiu, fie īn termen de un an de la comunicarea hotarārii definitive si
irevocabile, la cerea partii interesate sau la somatie prin executor
judecatoresc dupa caz.
41. Ce reprezinta actul jurisdictional?
a) actul administrativ jurisdictional este acel act juridic emis de o
autoritate administrativa cu asigurarea dreptului la aparare a partilor.
b) actul administrativ jurisdictional este acel act juridic emis de o
autoritate administrativa cu atributii jurisdictionale īn solutionarea unui
conflict.
c) actul administrativ jurisdictional este acel act juridic emis de o
autoritate administrativa cu atributii jurisdictionale īn solutionarea unui
conflict, dupa o procedura bazata pe constitutie.
d) actul administrativ jurisdictional este acel act juridic emis de o
autoritate administrativa cu atributii jurisdictionale īn solutionarea unui
conflict, dupa o procedura bazata pe contradictorialitate si cu asigurarea
dreptului la aparare
e) actul administrativ jurisdictional este acel act juridic emis de o
autoritate administrativa cu atributii jurisdictionale īn solutionarea unui
conflict, dupa o procedura judiciara prevazuta de dreptul civil.
42. Ce acte nu pot fi supuse controlului de legalitate pe calea
Contenciosului?
a) Nu pot fi atacate īn contenciosul administrativ: actele
administrative ale autoritatilor publice care privesc raporturile acestora
cu Parlamentul, actele de comandament cu caracter militar, actele
emise pentru aplicarea regimului starii de razboi, al starii de asediu sau
al starii de urgenta, cele care privesc apararea si securitatea nationala
ori cele emise pentru restabilirea ordinii publice, precum si pentru
īnlaturarea consecintelor calamitatilor naturale, epidemiilor si
epizootiilor.
b) Nu pot fi atacate īn contenciosul administrativ: actele
administrative ale autoritatilor publice care privesc raporturile acestora
cu Parlamentul, actele de comandament cu caracter militar, apararea si
securitatea nationala ori cele emise pentru restabilirea ordinii publice.
c) Nu pot fi atacate īn contenciosul administrativ: actele emise
privind starea de razboi, starea de asediu sau starea de urgenta, actele
pentru īnlaturarea consecintelor calamitatilor naturale, epidemiilor si
epizootiilor.
d) Nu pot fi atacate īn contenciosul administrativ: actele
administrative ale autoritatilor publice care privesc raporturile acestora
cu Parlamentul, actele de comandament cu caracter militar, actele
emise pentru aplicarea regimului starii de razboi, al starii de asediu sau
al starii de urgenta, precum si actele pentru īnlaturarea consecintelor
calamitatilor naturale, epidemiilor si epizootiilor.
e) Nu pot fi atacate īn contenciosul administrativ: actele
administrative ale autoritatilor publice care privesc raporturile acestora
cu Parlamentul, actele de comandament cu caracter militar, actele
emise pentru aplicarea regimului starii de razboi, al starii de asediu sau
al starii de urgenta.
43. Īn ce consta principiul solidaritatii raspunderii si daca se
aplica īn cazul actiunilor īn Contencios Administrativ?
a) Principiul solidaritatii raspunderii consta īn obligarea mai
multor pārāti la plata despagubirilor catre reclamant si se aplica si īn
cazul actiunilor īn Contencios Administrativ.
b) Principiul solidaritatii raspunderii consta īn obligarea
autoritatii emitente a actului administrativ atacat si a functionarului
public.
c) Principiul solidaritatii raspunderii se aplica actiunilor īn
Contenciosul Administrativ si consta īn obligarea īn solidar autoritatii
emitente a actului administrativ atacat si a functionarului public, la
plata despagubirilor catre reclamant.
d) Principiul solidaritatii raspunderii consta īn obligarea
reclamantului si pārātului la plata cheltuielilor de judecata si se aplica
īn Contencios Administrativ.
e) Principiul solidaritatii raspunderii consta īn raspunderea
īmpreuna a mai multor parti vinovate de emiterea unui act nelegal si nu
se aplica īn Contenciosul Administrativ.
44. Care este termenul de formulare a actiunii īn Contencios
Administrativ? Dar a cererii de suspendare a actului vatamator
contestat?
a) Actiunea īn contencios se introduce īn termen de un an de la
comunicarea actului atacat, iar cererea de suspendare a acestuia se
introduce īn termen de cinci zile de la comunicarea acestuia.
b) Actiunea īn contencios se introduce īn termen de sase luni de
la primirea raspunsului la plāngerea prealabila, iar cererea de
suspendare a acestuia se introduce īn termen de o luna de la
comunicarea actului vatamator.
c) Actiunea īn contencios se introduce īn termen de sase luni de
la primirea raspunsului la plāngerea prealabila, iar cererea de
suspendare a actului atacat se introduce fie o data cu actiunea principala
adresata instantei fie pe cale separata imediat dupa primirea actului
administrativ vatamator.
d) Actiunea īn contencios se introduce īn termen de treizeci de
zile de la primirea raspunsului la plāngerea prealabila, la fel si cererea
de suspendare a actului atacat.
e) Actiunea īn contencios se introduce īn termen de un an de la
primirea raspunsului la plāngerea prealabila, iar cererea de suspendare
a actului atacat se introduce fie o data cu actiunea principala adresata
instantei fie pe cale separata imediat dupa primirea actului
administrativ vatamator.
45. Cine poate exercita actiunea īn Contencios Administrativ?
a) Actiunea īn Contencios Administrativ poate fi exercitata de o
persoana fizica sau juridica vatamata print-un act administrativ
unilateral emis de o autoritate publica.
b) Actiunea īn Contencios Administrativ poate fi exercitata de
Procurorul General si de functionarii publici.
c) Actiunea īn Contencios Administrativ poate fi exercitata de
orice persoana fizica, de Avocatul Poporului si de Agentia Nationala a
functionarilor publici.
d) Actiunea īn Contencios Administrativ poate fi exercitata de
organismele sociale, neguvernamentale si de Guvern.
e) Actiunea īn Contencios Administrativ poate fi exercitata de o
persoana fizica sau juridica vatamata print-un act administrativ
unilateral emis de o autoritate publica, Procurorul General si de
functionarii publici, de Avocatul Poporului si de Agentia Nationala a
functionarilor publici precum si de alte persoane vatamate īn drepturile
lor, sau interesele lor prin acte administrative nelegale.
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum