CONTINUARE 2-CONTENCIOS ADMINISTRATIV

In jos

CONTINUARE 2-CONTENCIOS ADMINISTRATIV

Mesaj  Admin la data de Mar Ian 15, 2008 2:02 pm

26. Īn ce consta principiul prioritatii interesului public si
principiul oficialitatii executarii hotarārilor pronuntate īn
Contencios Administrativ?
a) Principiul prioritatii interesului public si principiul oficialitatii
executarii hotarārilor pronuntate īn Contencios Administrativ,
reprezinta acordarea prioritatii interesului comunitatii fata de interesul
particular si executarea fara somatie din oficiu a hotarārilor pronuntate
de instanta de Contencios Administrativ.
b) Principiul prioritatii interesului public si principiul oficialitatii
executarii hotarārilor pronuntate īn Contencios Administrativ,
reprezinta executarea mai īntāi si cu somatie de catre executorul
judecatoresc īn vederea executarii īn Contenciosul Administrativ.
c) Principiul prioritatii interesului public si principiul oficialitatii
executarii hotarārilor pronuntate īn Contencios Administrativ,
reprezinta executarea īn timp legal a unei hotarāri īn mod prioritar si cu
somatie de catre organul legal.
d) Principiul prioritatii interesului public si principiul oficialitatii
executarii hotarārilor pronuntate īn Contencios Administrativ,
reprezinta rezolvarea problemelor publice mai īntāi si īn mod oficial
prin executarea hotarārilor pronuntata de instanta.
e) Principiul prioritatii interesului public reprezinta o importanta
deosebita īn administratia publica iar principiul oficialitatii executarii
hotarārilor pronuntate īn Contencios Administrativ, reprezinta
executarea oficiala a acestuia.
27. Se pot ataca Ordonantele de Guvern pe calea
Contenciosului Administrativ?
a) Nu se pot ataca Ordonantele de Guvern pe calea
Contenciosului Administrativ īn conditiile legislatiei actuale.
b) Se pot ataca doar o parte din dispozitiile cuprinse īn
Ordonantele de Guvern pe calea Contenciosului Administrativ.
c) Se pot ataca integral dispozitiile cuprinse īn Ordonantele de
Guvern pe calea Contenciosului Administrativ, cānd sunt nelegale.
d) Se pot ataca Ordonantele de Guvern doar direct la Guvern care
este organul emitent al acestuia.
e) Persoana vatamata īntr-un drept al sau sau īntr-un interes
legitim printr-o ordonanta sau dispozitii dintr-o ordonanta poate
introduce actiune la instanta de Contencios Administrativ, īnsotita de
exceptia de neconstitutionalitate.
28. Ce se cere prin actiunea formulata īn Contencios
Administrativ (anularea actului vatamator; obligarea la plata
despagubirilor; eliberarea unui nou act conform legii; amendarea
functionarului public; penalitati de īntārziere pentru neexecutarea
īn termen a dispozitiilor date de instanta; daune materiale; daune
morale)?
a) Se poate cere prin actiunea formulata īn Contencios
Administrativ obligarea la plata despagubirilor; eliberarea unui nou act
conform legii; amendarea functionarului public.
b) Prin actiunea formulata īn Contencios Administrativ se poate
cere: anularea actului vatamator; obligarea la plata despagubirilor;
eliberarea unui nou act conform legii; amendarea functionarului public;
penalitati de īntārziere pentru neexecutarea īn termen a dispozitiilor
date de instanta; daune materiale; daune morale si cheltuieli de
judecata.
c) Prin actiunea formulata īn Contencios Administrativ se poate
cere: penalitati de īntārziere pentru neexecutarea īn termen a
dispozitiilor date de instanta; daune materiale; daune morale si
cheltuieli de judecata.
d) Prin actiunea formulata īn Contencios Administrativ se poate
cere: penalitati de īntārziere pentru neexecutarea īn termen a
dispozitiilor date de instanta; daune materiale daune morale.
e) Prin actiunea formulata īn Contencios Administrativ se poate
cere: doar anularea actului administrativ atacat si obligarea
functionarului public vinovat la plata despagubirilor materiale.
29. Care este obiectul actiunii īn Contencios Administrativ, si
care este instanta competenta sa solutioneze aceasta actiune?
a) Obiectul actiunii īn Contencios Administrativ consta fie īnt-o
cerere de anulare a unui act administrativ vatamator, fie īn obligarea
pārātului la recunoasterea unui drept al reclamantului. fie īn obligarea
pārātului la emiterea unui alt act administrativ legal, fie īn obligarea
pārātului la paguba despagubirilor materiale, morale, a penalitatilor de
īntārziere pentru neexecutarea unei hotarāri judecatoresti īn materie, fie
la plata cheltuielilor de judecata, iar instanta competenta este cea de
Contencios Administrativ īn functie de autoritatea emitenta a a actului
administrativ atacat si de valoarea acestuia.
b) Obiectul actiunii īn Contencios Administrativ consta fie īnt-o
cerere de anulare a unui act administrativ vatamator iar instanta
compententa este cea prevazuta de lege.
c) Obiectul actiunii īn Contencios Administrativ consta īn
obligarea pārātului la plata despagubirilor materiale, iar instanta
competenta este instanta de drept comun, Judecatoria si Tribunalul.
d) Obiectul actiunii īn Contencios Administrativ consta īn
obligarea statului la despagubiri materiale si morale, iar instanta
competenta este Curtea de Apel Bucuresti.
e) Obiectul actiunii īn Contencios Administrativ consta īn cererea
reclamantului de obligarea functionarului public la penalitati de
īntārziere si daune morale, cheltuieli de judecata, iar instanta
competenta este Curtea de Apel.
30. Īn ce termen se poate introduce actiunea īn Contencios
Administrativ?
a) Actiunea īn Contencios Administrativ se poate introduce la
instanta īn termen de trei ani de la primirea actului vatamator.
b) Actiunea īn Contencios Administrativ se poate introduce la
instanta īn termen de treizeci de zile de la primirea actului vatamator.
c) Actiunea īn Contencios Administrativ se poate introduce la
instanta īn termen de sase luni de la primirea actului vatamator.
d) Actiunea īn Contencios Administrativ se poate introduce la
instanta īn termen de un an de la primirea actului vatamator.
e) Actiunea īn Contencios Administrativ se poate introduce la
instanta īn termen de sase luni de la data primirii raspunsului la
plāngerea prealabila, dar nu mai tārziu de un an de la data emiterii
actului atacat.
31. Se citeaza partile īntr-un litigiu de Contencios
Administrativ?
a) Nu se citeaza partile īntr-un litigiu de Contencios
Administrativ, cauza se judeca īn lipsa lor.
b) Se citeaza doar reclamantul, partea vatamata īntr-un proces de
Contencios Administrativ.
c) Se citeaza doar pārātii īntr-un proces de Contencios
Administrativ.
d) Īntr-un proces de Contencios Administrativ se citeaza toate
partile implicate indiferent daca cauza se judeca de urgenta, īn camera
de consiliu sau īn sedinta publica, citarea fiind obligatorie īn toate
cazurile.
e) Īntr-un proces de Contencios Administrativ se citeaza doar
functionarul public si unitatea emitenta a actului administrativ atacat.
32. Care sunt actele impuse de lege ce se anexeaza la cererea
īn Contencios Administrativ?
a) La actiune trebuie sa se ataseze: actul administrativ atacat emis
de autoritatea publica, considerat vatamator, copie de pe plāngerea
prealabila si cererea de probe, care pot fi: acte, martori, avize,
expertize, interogatorii si orice alte acte ce pot fi depuse īn aparare si īn
sustinerea actiunii formulate.
b) La cererea īn Contencios Administrativ se anexeaza plāngerea
prealabila si alte acte.
c) La actiune se ataseaza cererea de probe, care pot fi: acte,
martori, avize, expertize, interogatorii si orice alte acte ce pot fi depuse
īn aparare si īn sustinerea actiunii formulate.
d) La cererea īn Contencios Administrativ se ataseaza doar actul
administrativ atacat, emis de autoritatea pārāta.
e) La actiune trebuie sa se ataseze: actele considerate de
reclamant necesare īn cauza.
33. Este posibila suspendarea executarii actelor contestate īn
cadrul actiunii īn Contencios Administrativ?
a) Nu este posibila suspendarea executarii actelor contestate īn
cadrul actiunii īn Contencios Administrativ.
b) Este posibila suspendarea executarii actelor contestate īn
cadrul actiunii īn Contencios Administrativ cu conditia ca partea care o
cere sa plateasca o cautiune.
c) Este posibila suspendarea executarii actelor contestate īn
cadrul actiunii īn Contencios Administrativ īn conditiile art. 14 si 15
din legea Contenciosului Administrativ, īn cazuri bine justificate si
pentru prevenirea unei pagube eminente o data cu sesizarea īn
conditiile legii a autoritatii publice emitente a actului atacat, sau prin
cererea adresata instantei competente pentru anularea actului
administrativ respectiv.
d) Este posibila suspendarea executarii actelor contestate īn
cadrul actiunii īn Contencios Administrativ īn conditiile art. 14 si 15
din legea Contenciosului Administrativ, īn cazuri bine justificate si
pentru prevenirea unei pagube eminente o data cu sesizarea īn
conditiile legii a autoritatii publice emitente a actului atacat.
e) Este posibila suspendarea executarii actelor contestate īn
cadrul actiunii īn Contencios Administrativ numai prin cererea adresata
instantei competente pentru anularea actului administrativ respectiv.
34. Poate fi atacata cu recurs īncheierea sau sentinta
pronuntata de instanta cu privire la suspendare. Care este
termenul legal si de cānd curge?
a) Nu poate fi atacata separata cu recurs īncheierea sau sentinta
pronuntata de instanta cu privire la suspendare.
b) Īncheierea sau sentinta pronuntata de instanta cu privire la
suspendare poate fi atacata cu recurs īn termen de treizeci de zile de la
pronuntare.
c) Īncheierea sau sentinta pronuntata de instanta cu privire la
suspendare poate fi atacata cu recurs īn termen de cinsprezece zile de la
pronuntare.
d) Īncheierea sau sentinta pronuntata de instanta cu privire la
suspendare poate fi atacata cu recurs īn termen de 5 (cinci) zile de la
pronuntare.
e) Īncheierea sau sentinta pronuntata de instanta cu privire la
suspendare poate fi atacata cu recurs īn termen de sase luni de zile de la
comunicare.
35. Este posibila suspendarea executarii actului administrativ
unilateral prin actiunea principala adresata instantei de
Contencios Administrativ. Cum este hotarārea data asupra cererii
de suspendare?
a) Nu este posibila suspendarea executarii actului administrativ
unilateral prin actiunea principala adresata instantei de Contencios
Administrativ.
b) Este posibila suspendarea executarii actului administrativ
unilateral prin actiunea principala adresata instantei de Contencios
Administrativ, iar hotarārea data asupra cererii de suspendare este
irevocabila.
c) Este posibila suspendarea executarii actului administrativ
unilateral prin actiunea principala adresata instantei de Contencios
Administrativ, iar hotarārea data asupra cererii de suspendare este
definitiva si executorie de drept.
d) Suspendarea executarii actului administrativ unilateral prin
actiunea principala adresata instantei de Contencios Administrativ este
posibila, iar hotarārea data asupra cererii de suspendare este cu recurs
īn termen de un an de zile de la pronuntare.
e) Suspendarea executarii actului administrativ unilateral prin
actiunea principala adresata instantei de Contencios Administrativ este
posibila, iar hotarārea data asupra cererii de suspendare este cu drept de
apel īn termen de un cinsprezece zile de la pronuntare.
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum