CONTINUARE 3-MANAGEMENT EDUCATIONAL

In jos

CONTINUARE 3-MANAGEMENT EDUCATIONAL

Mesaj  Admin la data de Sam Ian 12, 2008 5:55 pm

CONTINUARE
51. In esenta, modelul managerial de tip „afacere”, al pietei competitive este caracterizat prin:
a) putine frictiuni intre pietele relevante ale absolventilor institutiilor de invatamant;
b) cunoasterea temeinica a relatiilor dintre cererea in materie de pregatire profesionala si
oferta de personal calificat prin invatamant;
c) relativ usoara intrare a absolventilor in viata profesionala;
d) constrangeri la intrarea in sistemul de invatamant a unor unitati noi;
1 c
2 a+b
3 a
4 a+b+c
52. Modelul managerial denumit al „anarhiei organizate” se caracterizeaza prin:
a) libertatea deciziilor individuale pe baza celei academice;
b) responsabilitate individuala si de grup, derivate din profesionalism;
c) cooperare impusa de normele administrative ale unitatilor de invatamant;
1 b+c
2 b+d
3 a+b
4 a
53. Modelul managerial educational cibernetic se caracterizeaza prin:
a) raspunsuri si ajustari constante la situatiile mereu schimbatoare;
b) controlul cibernetic bazat pe feed-back;
c) actiuni corective prin intermediul unui agent rational;
d) disjungerea intereselor si rationalitatii individuale de rationalitatea intregului;
1 a+b
2 a
3 a+b+c+d
4 a+b
54. Misiunea generala a managementului educational este cultivarea resurselor umane ale fiecarei
societati, in concordanta cu:
a) idealul social care le inspira;
b) idealul uman derivat din valorile si principiile lor;
c) idealul educational derivat din acestea;
1 a+b+c
2 a
3 a+c
4 b
19
55. Continutul specific al managementului sistemului de invatamant consta din:
a) determinarea cererii si a ofertei in materie de educatie;
b) stabilirea optiunilor si prioritatilor in domeniul formarii si dezvoltarii resurselor
umane;
c) elaborarea strategiilor, politicilor si programelor consacrate dezvoltarii resurselor
umane;
1 a+b
2 c
3 b+c
4 a+b+c
56. Optiunile si deciziile fundamentale in managementul de sistem in invatamant privesc:
a) configuratia de ansamblu a structurii sistemului;
b) raporturile dintre cantitate si calitate in domeniul educatiei;
c) relatiile dintre teoretic si empiric in invatamant;
d) monitorizarea sistemului;
1 a+b+d
2 b+d
3 a+b+c+d
4 a+d
57. Sistemul atributiilor si responsabilitatilor managerilor si echipelor manageriale ale
organizatiilor scolare includ, intre altele:
a) monitorizarea permanenta a procesului didactic;
b) evaluarea periodica a progreselor si ramanerilor in urma din ansamblul activitatii
scolii;
c) promovarea unor relatii productive ale scolii cu contextul extern in care functioneaza;
d) indeplinirea rolurilor ”extraclasa” si „extrascoala” ;
1 d
2 a+b+c
3 a+c
4 a+b+c+d
58. Rolurile generale ale managerilor „de prima linie” din scoli sunt:
a) rolul de organizator al activitatilor instructiv – educative;
b) rolul de educator propriu-zis;
c) roluri ”extraclasa” si „extrascoala” ;
1 a+b+c
2 a
3 b+c
4 b
20
59. In indeplinirea rolului de educator managerii de prima linie sunt obligati sa desfasoare o serie
de activitati, intre care:
a) mediaza intre planurile de invatamant si elevi;
b) selecteaza continuturile si obiectivele specifice ale disciplinelor pe care la va preda;
c) decide asupra modalitatilor de invatare si a timpului necesar realizarii lor;
d) stabileste modalitatile de evaluare a performantei elevilor;
1 a+b+c+d
2 c
3 a+b
4 a+b+c
60. Evaluarea didactica din punct de vedere managerial, de refera la:
a) imbunatatirea operatiilor didactice;
b) elaborarea de noi programe si strategii de formare;
c) receptarea feed-back-ului;
d) distribuirea personalului didactic;
e) alocarea de resurse financiare;
1 a+b+c
2 a+e
3 a+d+e
4 a+b+c+d+e
61. Definirea si asigurarea calitatii invatamantului se face avand in vedere urmatoarele domenii:
a) conceperea programelor de formare (politici si strategii);
b) curriculum (proiectare, dezvoltare, parcurgere, evaluare);
c) managementul resurselor financiare, materiale, umane;
d) relatii sistemice intre elementele procesului de invatamant;
e) etosul, climatul si cultura organizationala care sustin atingerea finalitatilor stabilite;
1 a+d
2 c+d+e
3 a+b+c+d+e
4 a+b
21
62. Cauzele celei mai frecvente ale pierderii timpului sunt:
a) lipsa de obiective, de prioritati si de planificare a activitatii;
b) lucrul in conditii de criza;
c) sedintele ineficiente;
d) intreruperi frecvente ale activitatii;
e) supraincarcarea biroului cu documente care nu sunt urgente sau din partea
colaboratorilor;
1 a+b+c+d+e
2 a+e
3 e
4 c+e
63. Stresul poate fi generat de manifestarea urmatorilor factori de stres:
a) potentiali
b) temporali
c) situationali
d) conflictuali
e) biologici
f) culturali
1 d
2 a+b+c+d
3 a+c+d+e+f
4 b+f
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum