CONTINUARE 2-MANAGEMET EDUCATIONAL

In jos

CONTINUARE 2-MANAGEMET EDUCATIONAL

Mesaj  Admin la data de Sam Ian 12, 2008 5:54 pm

CONTINUARE
26. In sistemul ierarhic specific organizatiilor scolare managerii de „prima linie” sunt:
a) educatoarele;
b) invatatorii;
c) institutorii;
d) profesorii.
1 b+c
2 d
3 a+b+c+d
4 a
27. Conditiile generale ale realizarii eficiente a activitatilor si functiilor manageriale educationale
primare sunt:
a) comunicare clara a exigentelor;
b) planificarea activitatilor;
c) respectarea regulamentelor;
d) organizarea si desfasurarea ordonata a activitatilor didactice.
1 c
2 a+b+d
3 b+c
4 d
12
28. Axul referential al calitatii invatamantului il reprezinta:
a) producatorul calitatii;
b) piata fortei de munca;
c) „beneficiarul”;
d) „consumatorul”.
1 a+b+c+d
2 c+d
3 a+d
4 b+c
29. Structural, sistemul calitatii unei unitati de invatamant cuprinde:
a) strategia;
b) politica;
c) programele calitatii.
1 c
2 b+c
3 b
4 a+b+c
30. Potrivit prevederilor legale in vigoare in tara noastra evaluarea interna a calitatii se realizeaza
de:
a) managerul unitatii;
b) comisiile pentru asigurarea calitatii;
c) organisme terte.
1 c
2 a+b+c
3 a+c
4 b
31. Evaluarea externa a calitatii in sistemul national de invatamant se realizeaza de catre:
a) Ministerul Educatiei si Cercetarii stiintifice;
b) ARACIS;
c) ARACIP;
d) alte organisme de evaluare a calitatii invatamantului.
1 d
2 a+b
3 b+c
4 a+b+c+d
13
32. Intr-o clasificare cvasigeneral acceptata principalele functii manageriale sunt:
a) planificarea
b) organizarea
c) asigurarea personalului
d) coordonarea
e) monitorizarea
f) controlul si evaluarea
1 a+b+d+f
2 c+e
3 a+b+c+d+e+f
4 d+f
33. Rolurile manageriale ca seturi de comportamente coordonate sunt:
a) roluri interpersonale;
b) roluri informationale sau
c) roluri decizionale;
1 a+c
2 c
3 a+b+c
4 a
34. Din categoria rolurilor manageriale interpersonale fac parte:
a) rolul figurativ;
b) rolul de legatura;
c) rolul de lider;
d) rolul de purtator de cuvant;
1 b+c
2 a+b
3 a
4 a+b+c
35. Rolurile informationale ale managerului ca centru informational al unitatii sunt:
a) rolul de monitor;
b) rolul de diseminator;
c) rolul de purtator de cuvant;
d) rolul de lider;
1 d
2 a+b+c
3 a+c
4 b
14
36. Seria de roluri decizionale cuprinde:
a) rolul de antreprenor;
b) rolul de manuitor al disfunctiilor organizationale;
c) rolul de alocator de resurse;
d) rolul de negociator;
1 b
2 c
3 a+c
4 a+b+c+d
37. In functie de tipurile si de varietatea sarcinilor pe care trebuie sa le realizeze, in organizatiile
sociale mari, managerii se situeaza pe niveluri ierarhice dupa cum urmeaza:
a) manageri de prima linie;
b) manageri de nivel mediu;
c) manageri de nivel superior;
1 a+b+c
2 d
3 b+c
4 a
38. Ca resursele cele mai valoroase ale organizatiei, competentele si calificarile manageriale
generale sunt:
a) tehnice
b) umane
c) conceptuale
d) stiintifice
1 b
2 c
3 a+b+c
4 a+c
39. Esenta competentei manageriale consta in:
a) abilitatea vehicularii si valorificarii cunostintelor manageriale;
b) eficienta utilizarii metodelor specifice activitatii manageriale;
c) priceperea valorificarii tehnicilor manageriale;
1 a+b
2 a+b+c
3 d
4 b
15
40. Stilurile si tipurile manageriale sunt determinate de cunostintele, tehnicile si metodele
manageriale, corelate cu:
a) temperamentele managerilor;
b) aptitudinile personale ale acestora;
c) calitatile umane specifice fiecarui manager in parte;
1 c+d
2 a
3 a+b+c
4 b+c
41. Autoritatea manageriala reprezinta:
a) ansamblul competentelor profesionale si manageriale ale managerilor;
b) trasaturile de caracter ale acestora;
c) exercitarea activitatii intr-un cadru de legitimitate de catre o persoana;
d) documentele formale care confirma numirea pe post a managerului;
1 a+b+c+d
2 d
3 a+d
4 a+b+c
42. Responsabilitatea managerilor reprezinta:
a) un act de maxima angajare profesionala si morala;
b) o forma de constientizare a obligatiilor manageriale;
c) autocontrol permanent in exercitarea functiilor manageriale;
d) afirmarea formala a puterii manageriale;
1 c+d
2 a+b+c
3 a
4 b
43. Organizatiile si unitatile sociale intemeiate pe cunoastere se caracterizeaza prin:
a) organizarea lor preponderent pe baza muncii intelectuale si a „materiei cenusii” ;
b) efectuarea muncii si a activitatilor pe baza de forte si de resurse fizice, manuale;
c) cresterea rolului si a ponderii muncitorilor intelectuali in cadrul organizatiilor si
unitatilor sociale;
d) realizarea eficientei, performantei si competitivitatii prin valorificarea cunoasterii si a
cunostintelor;
1 a+c+d
2 a+d
3 b+c
4 a+b+c+d
16
44. In organizatiile sociale bazate pe cunoastere in centrul managementului trec pe prim plan
sarcini legate de:
a) identificarea stocului de cunostinte existente in organizatie;
b) determinarea valorii si a caracterului lor in raport cu misiunea si obiectivele
organizatiei;
c) masura in care cunostintele existente in organizatie patenteaza munca fizica ce se
efectueaza in organizatie;
d) cunoasterea limitelor stocului de cunostinte si a necesitatilor de achizitionare sau de
producere de noi cunostinte;
1 a+b+c+d
2 b+d
3 a+b+d
4 a+c
45. Gestiunea personalului in organizatiile bazate pe cunoastere impun schimbarea semnificativa a
raporturilor dintre manageri si personalul de executie, in sensul:
a) diminuarii masive a puterii de comanda din partea managerilor;
b) utilizarii puterii de comanda doar in ultima instanta;
c) afirmarii efective a autoritatii cunoasterii si a competentei in conducerea organizatiei;
d) exercitarii dreptului managerului de a da ordine pana in cele mai mici detalii;
1 b
2 a+d
3 a+c
4 a+b+c
46. In organizatiile intemeiate pe cunoastere si informatizare sunt necesare:
a) mentinerea cat mai indelung posibil a modalitatilor de organizare si a structurilor
organizationale;
b) asigurarea stabilitatii si a relatiilor de munca in cadrul echipelor si formatiilor de lucru;
c) corelarea activitatilor si ritmurilor schimbarii organizationale cu proiectele majore ale
unitatilor sociale;
1 c
2 a+c
3 a
4 b
17
47. In conditiile schimbarii relatiilor manageriale din organizatiile bazate pe cunoastere apar noi
probleme si tensiuni umane, de tipul:
a) oboseala fizica si monotonie in munca;
b) plictiseala la oboseala cerebrala;
c) multiplicarea si diversificarea excesiva a aspiratiilor, atitudinilor si comportamentelor;
d) conflicte de idei si de personalitate;
1 d
2 a+b+c
3 b+c+d
4 a+d
48. Particularitatile unitatilor de invatamant deriva din faptul ca ele sunt organizatii:
a) generatoare si producatoare de cunoastere;
b) diseminatoare a rezultatelor cunoasterii;
c) constituite pentru obtinerea de profit;
1 b+c
2 a
3 d
4 a+b
49. Ca unitate sociala scoala este:
a) un tip specific de sistem social;
b) format dintr-un complex de elemente;
c) elemente aflate in interactiune;
1 a+b+c
2 a+c
3 a
4 b
50. Activitatea de baza din scoala consta in:
a) generarea de cunoastere;
b) transmiterea de informatie;
c) invatare si reproducere de cunoastere;
d) formare de capacitati si competente profesionale si sociale;
1 a+b+c
2 d
3 a+b+c+d
4 b+d
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum