CONTINUARE 1-MANAGEMENT EDUCATIONAL

In jos

CONTINUARE 1-MANAGEMENT EDUCATIONAL

Mesaj  Admin la data de Sam Ian 12, 2008 5:53 pm

CONTINUARE
MULTIPLE CHOICE
1. Realizarea obiectivelor manageriale implica punerea in aplicare a urmatoarelor principii
generale:
a) eficacitate;
b) rationalitate;
c) dinamism;
d) imaginatie creatoare
1 a+d
2 a+b+c+d
3 b+c
4 a+b+c
2. Ca proces, managementul este format din:
a) activitati sistematice realizate;
b) seturi de activitati distincte;
c) seturi de activitati distincte in curs de desfasurare si in corelatie una cu alta;
1 b
2 a+b
3 b+c
4 c
3. Ca activitate sistematica managementul consta din:
a) organizarea muncii;
b) stimularea si motivarea angajatilor;
c) introducerea ordinii in desfasurarea si conducerea activitatilor.
1 a+b+c
2 a
3 b
4 c
6
4. Conceptul de „context managerial”, implica recunoasterea faptului ca:
a) managementul actioneaza autoritar;
b) managerul practica un stil democratic de conducere;
c) managementul actioneaza intr-un sistem.
1 a+c
2 c
3 a+b
4 a
5. Contextul intern al managementului este constituit din:
a) infrastructura unitatii;
b) resursele umane;
c) ansamblul conditiilor si comportamentelor proprii ale organizatiei.
1 c
2 a
3 b+c
4 a+b
6. Conditiile proprii ale unei organizatii sunt:
a) fizice;
b) materiale;
c) financiare;
d) umane.
1 a+d
2 a+b+c+d
3 a+c+d
4 b
7. Contextul extern al managementului reprezinta:
a) mediul extern al organizatiei;
b) contractele de productie;
c) misiunea organizatiei.
1 b+c
2 a
3 a+b+c
4 b
7
8. Domeniile constitutive ale contextului extern al managementului sunt urmatoarele arii de
realitati economico-sociale fundamentale:
a) vecinatatea;
b) competitorii;
c) conditiile economice;
d) procesele politice.
1 b+c+d
2 a
3 a+b
4 a+b+c+d
9. Realitatile specifice ale organizatiilor intemeiate pe cunoastere solicita din partea managerilor
si echipelor manageriale noi:
a) cunostinte;
b) competente;
c) comportamente.
1 b
2 a+c
3 a+b+c
4 a+b
10. Noile cunostinte ce trebuiesc asimilate de catre managerii din institutiile educationale privesc:
a) modurile de interactiune umana;
b) competente;
c) creativitate;
d) devotament.
1 b+d
2 a+c
3 b+c
4 d
11. Ca orice sistem, scoala constituie o unitate:
a) comuna;
b) definita;
c) distincta de mediul sau de existenta.
1 a
2 a+c
3 b+c
4 b
8
12. Scoala este un sistem deschis, respectiv, un sistem care implica:
a) organizare interna solida;
b) actiuni libere si spontane;
c) schimburi permanente si reciproce cu mediul in care actioneaza.
1 a+b+c
2 c
3 b
4 a+b
13. In cazul scolii intrarile (inputuri), adica elementele care urmeaza a fi transformate sunt:
a) infrastructura;
b) elevii;
c) studentii;
d) alte categorii de educati.
1 a+c+d
2 a+b
3 d
4 b+c+d
14. In scoala tot statut de input, insa cu rol transformator, il au si:
a) educatorii;
b) conditiile materiale de invatare;
c) administratorii;
d) managerii.
1 d
2 a+b
3 a+c+d
4 b+c
15. Ca univers uman si social complex, format dintr-un ansamblu de perceptii, atitudini, asteptari,
motivatii, credinte, scoala necesita:
a) coordonare;
b) dialog si tensiuni;
c) armonizare;
d) un management performant.
1 a+b+c+d
2 a+c+d
3 b+a
4 b
9
16. Lumea scolii este o lume fascinanta a:
a) muncii entuziaste;
b) descoperirii;
c) creatiei;
d) imprevizibilitatii.
1 b+c+d
2 d
3 a+b
4 b
17. Realitatile dominante din viata unei scoli sunt (ar trebui sa fie):
a) munca individuala intensa;
b) gandire colectiva divergenta;
c) concurenta;
d) climat favorabil creatiei si gandirii imaginative.
1 c
2 a+b+c+d
3 a
4 a+d
18. Managementul educational se diferentiaza de managementul general prin:
a) natura specifica a educatiei si invatamantului;
b) entuziasm si devotiune;
c) stimularea subiectivitatii profesorilor si elevilor.
1 a+c
2 a+b
3 a
4 c
19. Intre modelele manageriale educationale alternative pot fi situate:
a) modelul de tip „afacere”
b) modelul „anarhiei organizate”;
c) modelul „cibernetic”.
1 c
2 a
3 a+b+c
4 a+c
10
20. In mod practic modelul managerial de tip cibernetic presupune:
a) urmarire riguroasa a activitatii;
b) colegialitate;
c) consens.
1 a+b+c
2 a+c
3 a+b
4 b+c
21. Intrucat in invatamant obiectivele activitatilor sunt mobile si constant schimbatoare, esentiala
pentru practicarea eficienta a oricarui model este:
a) respectarea stricta a normelor;
b) comunicarea;
c) controlul riguros al indeplinirii obligatiilor.
1 b
2 a+b+c
3 c
4 a+c
22. Pentru ca managerii sa fie capabili de monitorizarea si depasirea disfunctiilor ce apar in viata
si activitatea oricarei unitati de invatamant, trebuie esential, sa fie:
a) persoane autoritare;
b) manageri permisivi;
c) lideri „transformationali”;
d) lideri „facilitatori”.
1 d
2 a+b
3 a+b+c+d
4 c+d
23. Realizarea misiunii generale a managementului educational reclama elaborarea sistematica a
ansamblului de probleme de:
a) conceptie;
b) organizare;
c) coordonare;
d) evaluare.
1 b+c
2 a+d
3 a+b+c+d
4 a+b+d
11
24. Intre elementele de baza ale managementului sistemului educational se situeaza:
a) determinarea necesitatilor si a ofertei de cereri in materie de educatie;
b) stabilirea optiunilor si prioritatilor privind cultivarea resurselor umane;
c) elaborarea documentelor de politica a educatiei.
1 c+d
2 a+b+c
3 a+b
4 d
25. Managementul educational se refera la:
a) managementul sistemului;
b) managementul unitatilor educationale;
c) managementul formatiilor de studiu, a proceselor si activitatilor educationale.
1 a+c
2 c
3 a+b
4 a+b+c
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum