MANAGEMENT EDUCATIONAL SEM1

In jos

MANAGEMENT EDUCATIONAL SEM1

Mesaj  Admin la data de Sam Ian 12, 2008 5:51 pm

TRUE/FALSE
1. Managementul si conducerea sunt doua concepte care exprima acelasi continut ideatic;
a) A
b) F
2. Managementul, lideritatea si gestiunea sunt concepte distincte unul de altul;
a) A
b) F
3. Unul din obiectivele principale ale managementului este controlul si orientarea actiunilor
organizatiilor sociale;
a) A
b) F
4. Managementul este o aspiratie la un rang social inalt;
a) A
b) F
5. Astazi managementul este o profesiune si o ocupatie complexa si plina de responsabilitate;
a) A
b) F
6. Managerii de „varf” sunt total responsabili in fata propriei lor constiinte;
a) A
b) F
7. Managerii de „profesie” sunt obligati sa actioneze eficient si performant in conditiile
complexitatii si incertitudinii;
a) A
b) F
8. Constituie o obligatie esentiala a tuturor managerilor, a lua decizii cu privire la activitatea si
viata actuala si de perspectiva a oamenilor;
a) A
b) F
2
9. Au managerii obligatii fata de asigurarea produselor, bunurilor sau serviciilor oferite
clientilor?
a) A
b) F
10. Sunt managerii responsabili fata de asigurarea calitatii produselor, bunurilor sau serviciilor
oferite clientilor?
a) A
b) F
11. Calitatea si competitivitatea ofertei sunt responsabilitati ale managerilor oricarui tip de
organizatie sociala;
a) A
b) F
12. Este responsabil managerul unei organizatii de calitatea si competitivitatea ofertei acesteia?
a) A
b) F
13. Managementul este o stiinta a generalului, a ceea ce este comun, a repetabilului, legilor
organizatiilor sociale;
a) A
b) F
14. Managementul este o stiinta a singularului, irepetabilului, a unicului in concretetea si
diversitatea sa;
a) A
b) F
15. Este posibil un „model” managerial universal, valabil pentru toate situatiile, locurile si pentru
toti oamenii?
a) A
b) F
16. Intelegerea limitelor puterii oficiale si ale utilizarii posibile a acesteia sunt solicitate de
realitatile specifice organizatiilor si unitatilor educative?
a) A
b) F
3
17. Managerii formali, cu pregatire manageriala comuna sunt indreptatiti, in cea mai mare masura,
sa conduca unitati si instituii de invatamant si educatie?
a) A
b) F
18. Organizatiile educationale sunt organizatii de mentenanta, avand ca misiune formarea si
socializarea oamenilor, in masura sa indeplineasca roluri si functii specifice in alte tipuri de
organizatii si in societate;
a) A
b) F
19. Managementul general se regaseste si in domeniul educatiei si invatamantului, cu toate
elementele, dimensiunile si functiile sale;
a) A
b) F
20. Elaborarea ghidurilor si materialelor ajutatoare procesului de instruire si educare reprezinta un
element constitutiv al managementului sistemului de invatamant;
a) A
b) F
21. In seria de optiuni si decizii fundamentale din managementul de sistem educational se inscrie
reperarea problemelor critice pe care la pune dezvoltarea potentialului uman;
a) A
b) F
22. Relatiile dintre exigentele economice, calificarile, structura si dinamica fortei de munca
constituie factori sociali si individuali ai dezvoltarii educatiei si invatamantului;
a) A
b) F
23. Reglarea pe parcurs a sistemului si procesului de invatamant reclama elaborarea de studii de
diagnoza si prognoze educationale;
a) A
b) F
4
24. La nivelul unitatilor de invatamant, asigurarea reglarii si autoreglarii activitatii unitatii in
ansamblul sau revine membrilor corpului profesoral;
a) A
b) F
25. Planificarea si organizarea activitatii la nivelul unei unitati scolare este una din atributiile
exprese ale profesorilor de specialitate si dirigintilor dintr-o scoala;
a) A
b) F
26. In orice scoala managerii de „prima linie” sunt directorii adjuncti si managerii serviciilor
administrative;
a) A
b) F
27. Una din conditiile eficientei realizarii functiilor manageriale primare in clasele de elevi, o
constituie asigurarea unei comunicatii „de sus in jos”;
a) A
b) F
28. Ca profesionist calificat care indeplineste roluri multiple de pe pozitii diferite, educatorul este
„o suma de roluri” compartimentate;
a) A
b) F
29. Educatorul, ca personalitate, dincolo de rolurile sale, dispune de abilitati de interpretare in
modalitati specifice a acestor roluri in conformitate cu propria personalitate;
a) A
b) F
30. Intre sarcinile si responsabilitatile unui manager din domeniul educatiei si invatamantului se
regaseste si cea a evaluarii didactice;
a) A
b) F
31. Managerul unei unitati de invatamant (organizatii scolare) este singurul responsabil de
calitatea procesului de invatamant;
a) A
b) F
5
32. Planificarea eficienta a timpului este atributul exclusiv al managerului unitatii scolare;
a) A
b) F
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum