CONTINUARE 1-DREP ADMINISTRATIV

In jos

CONTINUARE 1-DREP ADMINISTRATIV

Mesaj  Admin la data de Sam Ian 12, 2008 5:23 pm

CONTINUARE
31) Cea mai des īntālnita categorie de raporturi juridice de drept administrativ este:
a) categoria raporturilor juridice de subordonare ierarhica;
b) categoria raporturilor juridice de participare si colaborare a organelor administratiei publice;
c) categoria raporturilor juridice de subordonare a particularilor fata de organele administratiei
publice.
a. A
b. B
c. C
32) Pe baza competentei ce le-a fost conferita prin lege, autoritatile administratiei publice:
A. pot stabili, īn mod unilateral, drepturi pentru celelalte subiecte ale raportului juridic
administrativ, aflate īn afara sistemului administratiei publice;
B. pot stabili, īn mod unilateral, obligatii pentru celelalte subiecte ale raportului juridic
administrativ, aflate īn afara sistemului administratiei publice;
C. au facultatea de a aprecia cu privire la oportunitatea īndeplinirii atributiilor ce le revin īn vederea
satisfacerii depline a interesului public.
a. A+B
b. B+C
c. A+C
d. A+B+C
33) Sunt raporturi juridice de drept administrativ:
A. raporturile juridice de folosire a serviciilor publice;
B. raporturile juridice administrative īn cadrul carora organele administratiei publice, pe baza si īn
executarea legii, actioneaza ca servicii publice īnfiintate pentru a realiza activitati cu caracter de prestatie, iar
subiectele pasive au dreptul sa pretinda executarea prestatiilor respective;
C. raporturile juridice de colaborare si participare a organelor administratiei publice la realizarea
interesului specific al particularilor.
a. A+B
b. B+C
c. A+C
d. A+B+C
34) Administratia publica īnseamna:
A. totalitatea actiunilor de organizare a executarii si de executare īn concret a legii īn cele mai
diverse domenii ale vietii sociale;
B. totalitatea actiunilor de organizare a executarii si de executare īn concret a legii īn domenii ale
vietii sociale a caror reglementare se realizeaza exclusiv prin hotarāre a Guvernului;
C. totalitatea organelor si institutiilor administrative, structurate din punct de vedere al
competentelor, functional si teritorial;
a. A+B
b. B+C
c. A+C
d. A+B+C
8
35) Sunt organe ale administratiei publice:
A. Guvernul;
B. ministerele;
C. organe de specialitate subordonate Guvernului sau ministerelor.
a. A+B
b. B+C
c. A+C
d. A+B+C
36) Notiunea de organ al administratiei publice:
A. īn sens restrictiv, este sinonima cu notiunea de organ de conducere si cu aceea de autoritate publica;
B. desemneaza, īn sens larg, personalul, mijloacele materiale si financiare si personalitatea juridica, ca
structuri componente ale unei structuri administrative;
C. nu desemneaza organele colegiale de conducere a ministerelor si nici colegiul ministerului, ca organ
consultativ.
a. A+B
b. B+C
c. A+C
d. A+B+C
37) Institutia publica:
A. reprezinta o colectivitate umana constituita pe baza si pentru executarea legii, īnzestrata cu mijloace
materiale si financiare, reprezentānd capitalul social al acesteia, precum si cu personalitate juridica si
competenta, reprezentānd capacitatea sa de folosinta, necesare pentru a putea actiona īn vederea
organizarii executarii efective a legii;
B. este sinonima cu serviciul public legislativ, serviciul public judiciar sau serviciul public
administrativ;
C. are drept scop ca, prin aplicarea legii, sa se obtina satisfacerea cerintelor sociale de interes public.
a. A
b. B
c. C
d. A+B+C
38) Institutiile publice:
A. sunt identice, din punct de vedere al notiunii, cu organele administratiei publice;
B. functioneaza nu numai īn cadrul administratiei publice, ci si īn cadrul puterii legislative si puterii
judecatoresti;
C. au resurse umane, care reprezinta elementul cel mai important, indiferent de natura juridica a
activitatii pe care o desfasoara;
D. reprezinta suma colectivului uman ce īl formeaza, care a fost constituit pe baza si īn executarea
legii, īn scopul realizarii unor activitati publice sau de interes public, īn temeiul legii.
a. A+B+C
b. B+C+D
c. A+C+D
d. A+B+C+D
39) Performantele organelor administratiei publice sunt īn directa legatura cu:
A. calitatea oamenilor care formeaza personalul acestora;
B. competenta si atributiile specifice care le sunt conferite de lege si de actul normativ subsecvent de
organizare si functionare;
C. capitalul social initial, constituit din resursele materiale si financiare puse la dispozitie de catre stat.
a. A
b. B
c. C
d. A+B+C
9
40) Din personalul organelor administratiei publice pot face parte:
A. demnitari sau īnalti functionari asimilati ai acestora;
B. functionari cu functii publice de decizie si functionari cu funtii publice de executie;
C. personal contractual.
a. A+B
b. B+C
c. A+C
d. A+B+C
41) Sunt mijloacele materiale ale organelor administratiei publice:
A. cladirile īn care acestea īsi au sediile;
B. mijloacele auto;
C. rechizitele, calculatoarele.
a. A+B
b. B+C
c. A+C
d. A+B+C
42) Mijloacelor materiale ale organelor administratiei publice li se poate aplica, de la caz la caz:
A. regimul juridic de drept public;
B. regimul juridic de drept comun;
C. regimul mixt de drept public-privat specific raporturilor juridice care iau nastere īntre administratie si
cei administrati.
a. A+B
b. B+C
c. A+C
d. A+B+C
43) Resursele financiare ale organelor administratiei publice pot proveni:
A. din retinerea, potrivit legii, a unei cote procentuale din amenzile si confiscarile dispuse īn cadrul
activitatii lor specifice;
B. de la bugetul de stat, īn completarea fondurilor, constituite din taxe si impozite, destinate functionarii
institutiei publice īn raport cu domeniul specific de activitate;
C. din prestatiile realizate prin activitati cu caracter economic.
a. A+B
b. B+C
c. A+C
d. A+B+C
44) Competenta organelor administratiei publice este:
A. acel element definitoriu, aceea care le da dreptul de a actiona īn regim de autoritate suprema īn
domeniul specific de activitate;
B. acel element definitoriu, aceea care le da dreptul de a actiona īn regim de drept administrativ, pe baza
si īn executarea legii;
C. acel element definitoriu, aceea care le da dreptul de a actiona īn regim de drept public, raportat
exclusiv la necesitatea satisfacerii depline a interesului public general.
a. A
b. B
c. C
d. A+B+C
10
45) Potrivit competentei care le este acordata prin lege, organele administratiei publice, īn vederea īndeplinirii
sarcinilor pentru care au fost īnfiintate sau care le-au fost repartizate, realizeaza:
A. acte administrative;
B. operatii administrative cu caracter normativ sau individual;
C. operatii materiale.
a. A
b. A+B
c. A+C
d. A+B+C
46) Competenta organelor administratiei publice este:
A. ansamblul atributiilor publice conferite acestora de lege pentru a actiona pe baza si īn executarea
legii, efectuānd acte administrative, operatii administrative si/sau simple operatii materiale;
B. ansamblul atributiilor publice conferite acestora de lege pentru a actiona pe baza si īn executarea
legii, efectuānd operatii administrative cu caracter normativ sau individual, constānd īn acte administrative
si/sau simple operatii materiale;
C. ansamblul atributiilor publice si private conferite acestora de lege pentru a actiona pe baza si īn
executarea legii.
a. A
b. B
c. C
d. A+B+C
47) Atributia publica este definita ca fiind:
A. operatiunea administrativa prin a carei īndeplinire se realizeaza competenta organului
administratiei publice;
B. īnvestirea legala cu anumite prerogative;
C. dreptul de a lua o anumita decizie si de a actiona īntr-un anumit mod, dar si obligatia de a face
aceste lucruri.
a. A
b. B
c. B+C
d. A+C
48) Capacitatea de drept administrativ reprezinta:
A. aptitudinea organelor administratiei publice de a actiona pe baza si īn executarea legii;
B. competenta de a face acte administrative;
C. dreptul pe care īl au organele administratiei publice de a participa la raporturile de drept
administrativ.
a. A
b. B
c. C
d. A+B+C
49) Sunt elemente constitutive ale personalitatii juridice a organelor administratiei publice:
A. existenta unui colectiv cu o organizare de sine statatoare, ceea ce īnseamna o structura interna,
organe de conducere, competenta acestora, modul de reorganizare, etc., care sa-i permita sa participe la
raporturile juridice ca un tot unitar;
B. un patrimoniu propriu, constānd īn capitalul social initial, deosebit de cel al altor persoane
juridice, precum si de cel al persoanelor ce formeaza colectivul a carui expresie este persoana juridica;
C. un anumit scop, īn acord cu interesele generale ale partidului de guvernamānt, īn raport cu care
se defineste capacitatea sa juridica.
a. A
b. B
c. C
d. A+B+C
11
50) Sunt persoane juridice:
A. institutiile publice, care au un plan de cheltuieli propriu si dreptul sa dispuna de creditele
bugetare acordate exclusiv īn vederea satisfacerii interesului general al comunitatii locale;
B. organele centrale si locale ale administratiei, care au un plan de cheltuieli propriu si dreptul sa
dispuna independent de creditele bugetare acordate;
C. organele puterii de stat, care au un plan de cheltuieli propriu si dreptul sa dispuna independent
de creditele bugetare acordate.
a. A+B
b. B+C
c. A+C
d. A+B+C
51) Īn cazul organelor administratiei publice:
A. lipsa calitatii de subiect de drept civil atrage, īn mod necesar, lipsa capacitatii juridice atāt īn
dreptul constitutional cāt si īn dreptul administrativ;
B. lipsa calitatii de subiect de drept civil atrage, īn mod necesar, lipsa capacitatii juridice īn dreptul
administrativ, dar nu si īn dreptul constitutional;
C. lipsa calitatii de subiect de drept civil nu echivaleaza cu lipsa unei capacitati juridice īn dreptul
constitutional sau īn dreptul administrativ.
a. A
b. B
c. C
52) Poate sa aiba capacitate de drept administrativ:
A. un organ al administratiei lipsit de un buget propriu;
B. un organ al administratiei lipsit de dreptul de a dispune independent de alocatiile bugetare
acordate;
C. un organ al administratiei, chiar daca, din punct de vedere civil, nu are calitatea de persoana
juridica.
a. A+B
b. B+C
c. A+C
d. A+B+C
53) Poate intra īn raporturi juridice de drept civil:
A. un organ al administratiei publice care nu are buget propriu si nici dreptul de a dispune autonom
de alocatiile bugetare acordate;
B. un organ al administratiei publice care are personalitate juridica;
C. un organ al administratiei publice care are buget propriu sau, cel putin, dreptul de a dispune
autonom de alocatiile bugetare acordate.
a. A+B
b. B+C
c. A+C
d. A+B+C
54) Poate intra īn raporturi juridice de drept administrativ:
A. un organ al administratiei publice care nu are buget propriu si nici dreptul de a dispune autonom
de alocatiile bugetare acordate;
B. un organ al administratiei publice care are buget propriu sau, cel putin, dreptul de a dispune
autonom de alocatiile bugetare acordate;
C. un organ al administratiei publice care are personalitate juridica.
a. A+B
b. B+C
c. A+C
d. A+B+C
12
55) Organele administratiei de stat se īnfiinteaza prin:
A. decizie a organului de conducere, numit de organul ierarhic superior;
B. actul de dispozitie al organului competent al puterii sau administratiei;
C. actul de dispozitie al puterii din care face parte, respectiv legislativa, executiva sau
judecatoreasca.
a. A
b. B
c. A+C
d. B+C
56) Organele si autoritatile administratiei publice care au capacitate juridica administrativa:
A. au, īn mod necesar, si personalitate juridica civila;
B. pot intra īn raporturi juridice īn functie de atributiile care formeaza competenta lor legala;
C. pot sa participe īn proces īn legatura cu actele administrative pe care le-au emis ori erau obligate
sa le emita si au refuzat īn mod nejustificat sa o faca.
a. A+B
b. B+C
c. A+C
d. A+B+C
57) Este element component obligatoriu al organelor administratiei publice:
A. capacitatea juridica de drept civil;
B. personalitatea juridica;
C. competenta.
a. A
b. B
c. C
d. A+B+C
58) Structura organizatorica a unui organ al administratiei publice:
A. reprezinta organigrama acestui organ;
B. este formata din compartimentele acestui organ, care sunt grupuri compacte de persoane unite sub o
comanda unica, alcatuite īn raport cu competentele acestora īn scopul realizarii eficiente a atributiilor
stabilite;
C. consta īn dispunerea relationala a compartimentelor care formeaza structura interna a acestui organ.
a. A+B
b. B+C
c. A+C
d. A+B+C
59) Structura functionala a sistemului administratiei publice:
A. reprezinta organizarea administratiei publice īntr-un sistem construit din organe formate īn raport cu
domeniile si sectoarele de activitate īn care īsi desfasoara activitatea;
B. exprima numarul de organe distincte carora li s-au īncredintat sarcinile administratiei publice;
C. exprima repartizarea sarcinilor administratiei publice pe elementele componente ale acesteia si īn
raport de subiectele de drept subordonate.
a. A+B
b. B+C
c. A+C
d. A+B+C
13
60) Prin structura teritoriala a sistemului administratiei publice se īntelege:
A. clasificarea organelor administratiei publice īn functie de unitatea administrativ-teritoriala īn raza
careia īsi au sediul;
B. temeiul de drept al īmpartirii organelor administratiei publice īn organe centrale, organe locale si
autoritati autonome;
C. organizarea sistemului administratiei publice īn raport cu teritoriul statului si al unitatilor
administrativ-teritoriale.
a. A
b. B
c. C
d. A+B+C
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 224
Varsta : 32
Data de inscriere : 08/01/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sja-bv.forumz.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum